موضوعات داغ

کیاموتورز، فیات و فولکس واگن تا پایان سال با ایرانی ها قراداد می بندند

عکس مطلب اول
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری خود خبر از امضای چهار قرارداد دیگر میان خودروسازان داخلی و خارجی تا پایان سال داد. آن‌طور که معظمی عنوان کرد، یکی از این قراردادها میان خودروسازی مشهور از آلمان و یک شرکت بخش خصوصی داخلی منعقد می‌شود و به جز آن، سه یا چهار قرارداد خارجی دیگر نیز در صنعت خودرو کشور به امضا خواهد رسید.هرچند مدیرعامل ایدرو نامی از شرکت آلمانی و خودروساز بخش خصوصی کشور نبرد، با این حال به‌نظر می‌رسد منظور وی ماجرای مذاکرات فولکس واگن با خودروسازان داخلی است. اگرچه چند ماهی می‌شود که نام فولکس واگن برای حضور در خودروسازی ایران مطرح و گزینه‌های زیادی نیز برای همکاری با این غول صنعت خودرو جهان مطرح شده است، با این حال این اولین بار است که یک مقام رسمی تلویحا از نزدیک بودن عقد قرارداد با این خودروساز، صحبت به میان می‌آورد.
فولکس که ابتدا صحبت‌هایی مبنی بر همکاری اش با ایران‌خودرو شنیده می‌شد، ناگهان در چرخشی 180 درجه‌ای به سراغ شرکت‌های بخش خصوصی رفت و با آنها بر سر همکاری مشترک، مذاکره کرد. ظاهرا این خودروساز آلمانی تمایلی به همکاری با شرکت‌های دولتی ندارد و از همین رو دست روی خودروسازان خصوصی ایران گذاشته و می‌خواهد اولین حضور رسمی‌اش در صنعت خودرو کشور را با آنها رقم بزند. اگر آن طور که مدیرعامل ایدرو می‌گوید، فولکس و خودروساز خصوصی موردنظر تا پایان سال به توافق نهایی دست پیدا کنند، اتفاقی بزرگ در بخش خصوصی صنعت خودرو ایران رخ خواهد داد.
به نقل از دنیای اقتصاد، فولکس البته پیش تر نیز با خودروسازی خصوصی ایران همکاری و محصولی به نام«گل» را در بم خودرو مونتاژ می‌کرد، با این حال اگر قرار به ورود دوباره اش به ایران باشد، مجبور است طبق قوانین وزارت صنعت، معدن و تجارت (تولید با ساخت داخل 40 درصدی و صادرات 30 درصدی)، فعالیت خود را آغاز کند که این موضوع چالش‌ها و حواشی خاصی خواهد داشت.اما مدیرعامل ایدرو در حالی از عقد قرارداد با برخی دیگر از خودروسازان خارجی خبر داده که به‌نظر می‌رسد فیات-کرایسلر ایتالیا و کیاموتورز کره دو گزینه اصلی برای همکاری با شرکت‌های خودروساز داخلی هستند.بر این اساس، ظاهرا ایران خودرویی‌ها در حال مذاکره با فیات بوده و قصد دارند و بخشی از بازار خود را ازسوی محصولات این شرکت پوشش دهند. از آن سو سایپا نیز با دوست کره‌ای‌اش یعنی کیا، وارد مذاکره شده و احتمالا این شرکت در کنار سیتروئن و رنو، دیگر شریک نارنجی‌های جاده مخصوص خواهد بود.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/26
خوبه که قرار داد بستند ولی اگر با قیمت نجومی بیان چه فایده ای داره!!!! مردم یک خودرو ارزان می خوان از پراید خسته شدن، پراید یک خودرو 20 میلیونی است که اجازه نمی دن هیچ خودرویی با قیمت پراید تولید یا عرضه بشه!!! آخه چه اسراری بر تولید یک خودرو فرسوده دارید؟
1395/6/26
همه خوشحال میشن که ماشین خوب سوار شن. اما ماشینایی که قراره بیاد ماشینای پر فروش یا رقابتیشونه؟؟؟ نه کم مشتری ترین ماشین با اپشن های پایه میاد ( تا الان که اینطور بوده). اگه فول اپشن هاشونم بیاد فسیل های قدیمیشون میاد که دیگه از خط تولید خارج شدن. ایا این شرایط به نفع مصرف کننده هست؟؟؟؟؟
1395/6/26
حتی اگه قرار داد ها هم بسته بشه و خودرو ها داخل ایران هم تولید شوند قیمتش خیلی بیشتر از قیمت خودرو های منطقه آزاد خواهند بود و خریدشان منطقی نیست
1395/6/26
امیدوارم مسئولان ما متوجه بشن که ما جهان سومی ها قدرت خرید ماشینای گرون نداریم. میخواین وارد کنین ارزون بیارید. دی اس . ولوو. فلوکس واگن و.... وارد کردید چی شد؟تونستید بازار پراید بگیرید؟ نه....
فقط یک سری قشر مرفه از پسشون بر میاد.یا حداقل تعرفه هارو بیارین پایین والا بخدا قسم بیشتر سود میکنین.
1395/6/26
عرض سلام خدمت دوستان
قدم مثبتی هستش به شرطی که با قیمت منصفانه با توجه به توان مالی ملت عرضه بشه در غیر این صورت به درد درز لای جر می خوره
1395/6/26
داداش منظورت جرز لای در بود دیگه
1395/6/27
منظور جفتتون جرز لای دیواره؟؟؟؟؟؟؟؟
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
1395/6/27
وای پکیدم از خنده این اخریه خیلی خوب اومد
1395/6/27
بابا دونبال این شرکت های گرون فروش نرید .اگه میخواین یه ماشین خوب بخرین مزدا 3 پلاک انزلی باقیمت 55 میلیون بهترین گزینست واقها باید به عقل کسی که مزدا 3 2017 رو ول میکنه و از فرقون ساز های گرون فروش ماشین میخره شک کرد
1395/6/27
داداش شما برا مزدا 3 دنبال مشتری میگردی؟ همه جا این نظر بی ربطت رو هی میزاری.
1395/6/27
در اینکه مردم دنبال شرکتهای گرون فروش نرن بحثی نیست ولی مرد حسابی من نوعی که ساکن اردبیل هستم چطوری مزدا 3 پلاک انزلی با قیمت 55 میلیون بخرم؟میشه یه راهی جلوی پامون بزاری؟