موضوعات داغ

موتورسیکلت عجیب مونو ویل رکورد سرعت جهان را شکست + فیلم

عکس مطلب اول
بشر اکثر تخیلاتش را که زمانی در فیلم‌های هالیوودی به تصویر می کشید، در دنیای امروز دارد به واقعیت تبدیل می‌کند. یکی از این تخیلات که زمانی در مردان سیاه پوش شاهد آن بودیم، موتورسیکلت‌هایی هستند که یک چرخ بزرگ داشته و مجموعه موتور، صندلی و فرمان آن در میان این چرخ بزرگ قرار می‌گرفت که عموما با نام "مونو ویل" شناخته می شوند. حال این موتورسیکلت‌ها نه تنها به دست بشریت به واقعیت تبدیل شده است، بلکه رقابتی هم برای رکورد شکنی میان آنان وجود دارد که به تازگی مردی از انگلستان موفق به جابجایی رکورد سرعت با این دسته از موتورسیکلت‌ها شده است.
رکورد سرعت با این موتورسیکلت‌ها برای آخرین بار در سال 2001 میلادی توسط "کوین اسکات" از لینکلن/ نبراسکا با حداکثر سرعت 91 کیلومتر بر ساعت شکسته شد که در آن تیم بریتانیایی Monowheel هم همکاری داشته است. اما جدیدا به گزارش خبرگزاری‌های خارجی، فردی انگلیسی با ساختن موتورسیکلتی بهتر تحت عنوان "اسب جنگی" موفق شده رکورد جهانی سرعت با موتورسیکلت‌های تک چرخ (تخیلی) را با حداکثر سرعت 109 کیلومتر بر ساعت جابجا کند و نام خود را در کتاب جهانی گینس به ثبت رساند.
یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در ساخت چنین موتورسیکلت‌هایی، اول از همه میدان دید محدود به خاطر وجود چرخ در مقابل و دوم مسئله ثبات مجموعه در محور افقی است که در آن سرنشین موتورسیکلت به هنگام ترمزگیری و یا بلعکس از تعادل خارج می‌شود و برای جلوگیری از وارونه شدن، مجبور به رها کردن ترمز و گرفتن مجدد آن می‌شود. به هرحال این نوع موتورسیکلت‌ها هر چند سال یکبار، آن هم برای شکستن رکورد ساخته می‌شوند که خوشبختانه به تولید انبوه نمی‌رسند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/28
خیلی خوبه که من دوسش دارم خیلی سوژس شاید هم آینده موتور سیکت هارو بشه توش دید مثلاً توسعش بدن و یه گوی بزارن کنارش و از این چیزا دیگه شاید طرح نهاییش بتونه 10 سال دیگه پیشرفت خیلی خوبی داشته باشه ولی به نظر من همین هم برای داخل شهر خیلی خوبه البته به جز بخش ترمز گیریش ک هباید یه فکر اساسی براش داشته باشن. :)