موضوعات داغ

فراخوان تویوتا برای نسل چهارم پریوس

عکس مطلب اول
تویوتا به دلیل وجود مشکل در ایربگ راننده، برای آخرین نسل از تویوتا پریوس در بازار آمریکا فراخوان بازبینی و رفع عیب داد.
شاید فکر کنید که فراخوان تویوتا برای ایربگ‌های پریوس مربوط به موضوع "تاکاتا" می‌شود، ولی در نسل جدید تویوتا پریوس سعی شده از ایربگ‌های تاکاتا استفاده نشود و یا اگر هم استفاده شده است، در فراخوان‌های گذشته نسبت به تعویض آنان اقدام کرده است. حال با رفع این ایراد، مشکلی دیگر برای ایربگ‌های 7600 نمونه خودروی تویوتا پریوس بوجود آمده است که همگی آنان مدل 2016بوده و فعلا در بازار آمریکا فراخوان شده اند.
در این خصوص تویوتا تنها به مشکل دار بودن ایربگ‌های راننده اشاره کرده و دلیل آن را هم تولید نامناسب عنوان کرده است. باوجود این مشکل اگر زمانی حادثه‌ای رخ دهد، گاز فشرده شده به درستی حرکت نکرده و نمی‌تواند برای محافظ از راننده تویوتا پریوس، کیسه‌های هوای ایمنی را به خوبی باد کند که در این صورت احتمال آسیب دیدگی جدی برای راننده پیش بینی می‌شود.
برای رفع این عیب، کمپانی خودروسازی تویوتا بازار آمریکا را در اولویت قرار داده و اعلام کرده که از ماه نوامبر سال جاری با مشتریان خود تماس حاصل می‌کند تا به مشکل آنان رسیدگی شود.
جهت اطلاع گفتنی است که نسل چهارم تویوتا پریوس با قیمتی 25 هزار و 550 دلاری عرضه می‌شود که با پرداخت این هزینه، یک دستگاه تویوتا پریوس با پیشرانه‌ای 1.8 لیتری چهارسیلندر در کنار یک موتور الکتریکی نصیبتان می‌شود که می‌توانند در مجموع قدرتی 121 اسب بخاری تولید کند و ماشین را با شارژ کامل باتری‌ها و باکی پر از سوخت تا مسافتی 965 کیلومتری همراهی کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/4
آیا ایراد ایربگ راننده در پریوسهای وارد شده به ایران هم وجود دارد؟ لطفا اگرکسی میداند راهنمائی کند