موضوعات داغ

RN30؛ نسخه فوق العاده مهیج هیوندای i30 معرفی شد

عکس مطلب اول
پیش از شروع به کار نمایشگاه بین المللی پاریس 2016، هفته گذشته شرکت خودروسازی هیوندای پیش نمایشی از یک خودروی کانسپت هاچ بک ارائه کرد، اما حالا در غرفه اختصاصی خود در نمایشگاه پاریس به معرفی و نمایش عمومی آن پرداخته است.
تا پیش از معرفی رسمی هیوندای RN30، برخیها فکر میکردند که این محصول جایگزین و نسخهای تکامل یافته از سری هیوندای RM است و برخی دیگر هم گمان می‌کردند که هیوندای می‌خواهد در نمایشگاه پاریس از نسل جدید هیوندای i30 رونمایی کند. اما حالا با معرفی رسمی این ماشین مشخص شده که شرکت سازنده تنها برپایه هیوندای i30، یک نسخه ارتقا یافته را معرفی کرده است که با تقویت‌های بسیار شدید بر روی بدنه، در ظاهر باعث شده چیزی از مولفه‌های طراحی هیوندای i30 باقی نماند.
مجموعه شاسی و بدنه هم بر روی چهار عدد رینگ 19 اینچی آلیاژی نشسته است که بسیار سبک وزن بوده و در طرح 5 پره‌ای ساخته شده است و همچنین با افزایش 20 میلی متری عرض گلگیرها، بدنه‌ای عضلانی برای هیوندای RN30 بدست آمده است. دیگر ویژگی‌های جالب طراحی نیز شامل سیستم اگزوز متغیر الکترونیکی با دو راهنمای سرامیکی می‌شود.
قلب تپنده این ماشین هم متشکل از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر است که توربوشارژرهای آن باعث شده حداکثر نیرویی 380 اسب بخاری و گشتاوری451 نیوتن متری بدست آید. این نیرو از طریق جعبه دنده‌ای اتوماتیک دوکلاچه دریافت می‌شود و برخلاف هیوندای i30 که نیروی تولیدی موتور تنها به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود، در این اتومبیل به کمک یک دیفرانسیل لغزش محدود نیرو بین هر چهارچرخ خودرو تقسیم می‌شود.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/11
از نظر دوستان البته کره ای اشغاله 😐

خودروبانک خیلی عقبی از نمایشگاه هزار تا ماشین معرفی شده! Is فیس لیفت! Nx فیس لیفت! کانسپتای جدید! و و و
1395/7/11
بوووعه.چه قیافه ای داره پسر...
1395/7/11
رانندگی با ۴ چرخ متحرکای اینطوری باید خیلی جذاب باشه
1395/7/11
هيوندا خودش تنهايي اينو ساخته ؟!