موضوعات داغ

لکسوس NX اسپرت در پاریس حاضر شد

عکس مطلب اول
شاسی بلند لکسوس NX با یکسری بروزرسانی‌های اسپرت در نمایشگاه بین المللی پاریس 2016 بر روی سکوی معرفی لکسوس حاضر شد تا محصول تازه وارد لکسوس یعنی کانسپت لکسوس UX را در یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای خودرویی جهان همراهی کند.
پس از موفقیت نسبی لکسوس CT اسپرت، حالا قرعه اسپرت سازی به نام NX درآمده است تا این شاسی بلند هم شانس خود را در بازار اسپرت‌ها آزمایش کند. برای این کار، شرکت سازنده یکسری بروزرسانی‌ها را چه در بیرون کابین و چه در داخل کابین ترتیب داده است که فاکتورهای بیرون کابینی آن شامل رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی مشکی رنگ، قاب مشکی رنگ آینه‌های بغل، ستون‌های افقی مشکی رنگ جلوپنجره، حاشیه‌های مشکی رنگ گلگیرها و در نهایت چراغ‌های جلو و عقب با قابی تاریک‌تر می‌شود. ویژگی‌های جدید داخل کابین هم در کنار یکسری بروزرسانی‌های سطحی، شامل روکش‌های منحصر به فرد پارچه‌ای و یا روکش‌های چرمی "Tahara" می‌شود که به دور صندلی‌ها و ادوات داخل کابین پیچیده می‌شود.

لکسوس NX اسپرت

تغییرات حاصله بر روی این شاسی بلند هم تنها در همان بخش طراحی خلاصه می‌شود و همچنان در بخش مولد قدرتی شاهد بکار گیری پیشرانه‌های سابق هستیم که بر روی نسخه NX 200t از یک پیشرانه توربوشارژر 2 لیتری چهار سیلندر استفاده شده که قادر به تولید حداکثر قدرتی 235 اسب بخاری بوده و در دور موتور 1650 الی 4000 دور بر دقیقه نیز می‌تواند حداکثر 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند که می‌تواند شتاب صفر تا صد را در 7.2 ثانیه پر کند.
نسخه NX 300h هم در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه محرک هیبریدی سود می‌برد که پیشرانه درون سوز بنزینی آن از نوع 2.5 لیتری چهار سیلندر 16 سوپاپ تنفس طبیعی بوده و با مصرف سوختی 7.7 لیتری در هر صد کیلومتر مسافت پیموده شده، تنها 194 اسب بخار قدرت در دور موتور 5700 دور بر دقیقه تولید می‌کند تا شتاب صفر تا صد 9.2 ثانیه‌ای را از آن شاهد باشیم.
در آخر هم باید گفت که لکسوس NX اسپرت تنها در بازار اروپا و بریتانیا عرضه خواهد شد و حتی بازار آمریکا هم شانسی برای حضور این محصول در خود نخواهد داشت.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/12
سالار