موضوعات داغ

ام جی 360 در تبریز روی خط تولید می رود

عکس مطلب اول
اگر خاطرتان باشد، اواخر شهریورماه بود که خودروبانک یک دستگاه خودروی ام جی 360 را در خیابان و در حین تست آزمایشی شکار کرد و در آن مقاله توضیح داد که گویا به زودی شاهد حضور ام جی 360 در بازار خواهیم بود (برای آشنایی بیشتر با این خودرو می توانید مقاله ام جی 360 را مطالعه کنید). حال این پیش بینی به حقیقت پیوسته و شرکت ام جی پارس موتور قرار است این خودرو را در تبریز روی خط تولید ببرد.
در حقیقت شرکت سایک موتور چین، که بزرگ ترین خودروساز چین محسوب می شود با سرمایه گذاری 40 میلیون دلاری این خط تولید را راه اندازی کرده و قصد دارد در 5 سال آتی این میزان سرمایه گذاری را به 400 میلیون دلار افزایش دهد.
سایک اعلام کرده که ایرن یکی از مراکز بزرگ صنعتی در جهان است و قصد دارد با مشارکتی به صورت 50-50 با شرکت ام جی پارس موتور، مدل های مختلفی از این برند را راهی بازار کند. فعلاً اولین محصول ام جی 360 خواهد بود ولی در اوایل سال 2017 یعنی زمستان امسال، خودروهای تجاری هم روی خط تولید این شرکت در تبریز می روند و هر سال یک مدل جدید به سبد این شرکت اضافه خواهد شد. ام جی پارس موتور قصد دارد سالانه حدود 10 هزار دستگاه تولید کند و در سال آینده یک شاسی بلند کوچک شهری نیز اضافه خواهد شد.

ام جی 360 در تبریز روی خط تولید می رود

در حال حاضر این خط برای حدود 200 نفر به صورت مستقیم کار ایجاد کرده اما با راه اندازی کامل خط و وارد شدن دیگر محصولات، این میزان به 2 هزار و 500 نفر افزایش پیدا می کند.
یکی از نکات مهم در این فرآیند، تولید پیشرانه ام جی 360 در داخل است که قرارداد آن در نمایشگاه تبریز امضا شد و به زودی شاهد تولید این خودرو در داخل کشور هستیم. ام جی 360 قرار است در سه مدل دستی با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی، اتوماتیک با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و اتوماتیک با موتور 1.4 لیتری توربو تولید شود که رنج مناسبی برای عرضه یک خودروی جدید به بازار است.
به نظر می رسد ام جی 360 با توجه به اعتبار برندی که در گذشته برای آن ایجاد شده، راه ساده ای را برای عرضه در ایران داشته باشد و به راحتی می تواند خود را به عنوان مدعیان بازار مطرح کند. برای آشنایی بیشتر با اولین خودروی تولیدی می توانید به صفحه ام جی 360 مراجعه کنید.
در زیر می توانید عکس هایی از خط تولید شرکت ام جی پارس موتور را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

18 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/12
حيف نيست خط توليد بنز كلاس E را ميخواهند واسه اين ماشين چيني بي كيفيت و بدنام استفاده كنند
1395/12/10
من هم تا حدودی با حرف شما موافقم.
ولی شرکت هایی مثل ام جی، جیلی، BYD جزء شرکت های خوش نام و با کیفیت چینی هستن و امیدوارم تولیدات متنوع با قیمت گذاری عادلانه همین شرکتها جای آشغالای قدیمی و پر مصرف ایران خودرو و سایپا رو بگیره.
1395/7/12
اینکه قراره داخل ایران موتورش تولید بشه خیلی خوبه فقط امیدوارم قیمتش منطقی باشه
1395/7/12
بسه دیگه، چقدر ماشین چینی بیخود میارین برای تولید، این همه ماشین خوب ژاپنی و کره ای هست چرا اونارو نمیارین، بابا ما گفتیم تحریم هارو بر میدارن از شر این چینی ها راحت میشیم بر عکس شد، چند ماه قبل گفتن میخوان ماشین های نیسان رو بیارن که الان اصلا معلوم نیست چی شد، خبری هم نیست یا اینکه کرمان موتور میگه میخواد هیوندای i10 و 20 رو بیاره که معلوم نیست کی بیاد تو خط تولید، گروه بهمن هم که هیچی!!!! حالا امروز خبر میاد فلان ماشین چینی رو میخواهیم مونتاژ کنیم بعد دو روز بعد خبر تولیدش میاد!
1395/7/12
یعنی تو ایران بیشتر از خود چین، ماشین چینی تولید میشه.... آخر کی از شر این اشغال های چینی راحت میشیم خدا میدونه
1395/7/12
این خودرو رووی 360 است که پلت فرمش با MG GT یکسانه ولی طراحی بدنه آن در شانگهای انجام شده ولی اتاق آن لوکس تر از GT هست اما قیمتش در چین از GT خیلی ارزان تره !
SAIC در خودروهایی مانند 350 و 550 ، ترجیح میده این خودروهایی که پلت فرمش با ام جی ها یکسانه ، در سایر کشور ها با برند معروف MG به فروش برسه ولی در واقع داره خودروهای با کیفیت و برتری را از برند رووی بر اساس تکنولوژی ام جی تولید میکنه.. مانند شاسی بلند RX5 که در نمایشگاه تبریز کنار MG GS بود و هر دو یک خودرو هستند..
به این میگن R&D.. چینی ها با خریدن کارخانه های معتبر و صاحب تکنولوژی مانند MG ، به تدریج تمامی مراحل ساخت و تولید را در چین انجام می دهند و کارخانه معظمی مانند SAIC تا چند سال دیگر در ساخت خودروهای رده اکونومیک در جهان بی رقیب خواهد بود .
در نمایشگاه تبریز خودروی تمام برقی MG هم به رنگ سبز ، حضور داشت.
به نظر میرسه خط تولیدی که در بیرمنگام انگلستان جمع شد ، به ایران آورده شده!!
25 کارگر بریتانیایی بیکار شدند تا 250 کارگر ایرانی به کار مشغول شوند..!
1395/7/12
جمهوری اسلامی چین!!!! 🤔
1395/7/12
خدا کنه با قیمت معقول بدن. ام جی برند خوبیه و میتونه راحت جای بیشتری تو بازار باز کنه، به شرطها و شروطها
1395/7/12
قدم رو به جلو و خوبی هست و امیدوارم این روند ادامه پیدا کنه.
من تو نمایشگاه تبریز با غرفه این گروه اشنا شدم. کنار این ام جی 360 به مدل دیگه به اسم MG RX5 رو هم اورده بودن که اون بیشتر توجه منو جلب کرد. امیدوارم اون خودرو هم هر چه سریعتر رو خط تولید بره.
1395/7/12
خط تولید منظم و تمیزی داره. اگر قیمت رو تعدیل کنن و با شرایط اقساط بدون بهره بدن عالیه.
1395/7/13
ام جی یک خودروی صد در صد چینی - تبریزی!
من نمیدونم چرا اینا میرن دنبال هر چی خودروی آشغال که هیج جای دنیا راهش نمیدن و یا فروش خیلی کمی داره میارن ایران به مردم غالب کنن!!
جمعش کنین این چینی بازار رو...
1395/7/13
لطفاً بدون اطلاعات نظر ندين من نمي دونم چرا ما عادت كرديم فقط بيايم انتقاد كنيم بي دليل!!!دوستاني كه ميگن چينيه و آشغاله آقا نخرين شما كسي مجبورتون نكرده كه بخرين همونطور كه آي فون از اولين نشخش تا الان تو چين اسمبل ميشده به خاطره قيمت كمتر ام جي هم تو چين اسمبل ميشه ولي(r&d)هنوز توي آكسفورد لندنه تو اينترنت سرچ كنين تو ويكي پديا ببينين چي نوشته همه چي ماله انگليسه فقط مالكش سايك موتورزه كه بزرگترين خودروسازه چينه مزدا لگسس و خيلي برنداي ديگه اونجا توليد ميشه چون تكنولوژيشون بالاست برنداي چيني يعني جك،برليانس،جيلي،بسترن،ليفان اينا آشغالن چون طراحي و ساخت شون ماله كشوره چينه موتورشوازي كمپاني مي گيرن دندشو از يك جاي ديگه ولي ام جي ١٠٠٪‏ انگليسه اونايي بنزدوست دارن خوب اگه پولشو داريد برين بخرين ولي قاعدتاً نداريد كه اومدين تو اين قسمت پس اينو بدونين با ٦٥ ميليون تومان هيچ ماشينه ديگه اي نمي تونيد بخريد كه توربو باشه سان روف داشته باشه ١٤٠ اسب بخار چرم طبيعي دوربين عقب مانيتور اي اس پيو......خيلي با كيفيت تر از هيونداي و كيا ام جي جي اس ٠ تا ١٠٠ فقط ٨ ثانيه است حالا وايسيد ١ سال ديگه مبينيد كه ٤٠ ميليون دلار سرمايه گذاري يعني چي همه ام جي مخرن يكم به خودمون احترام بزاريم و كمتر چرت و پرت بگيم اونوقت زندگيمون بهتر ميشه
1395/7/14
دوست عزيز ... شما تا حالا از نزديك تونستي به داشبورد كيا نيو سورنتو دست بزني ؟
اگه سواد دارين خواهشا قبل از اظهار نظر تحقيق كنين ... تو منابع بين المللي حتما راجع به اين ماشين تحقيق كنين و ببينين چه رقيب هاي ژاپني رو شكست داده
1395/7/13
شخصی به نام "نادر" (گاهی هم با نام امیر) از کل 86 نظری که در این سایت گذاشته است 71 عدد از آنها را برای خودرو mg گذاشته و با جملاتی سعی در تخریب این برند اصیل و ارزنده داشته
به نظر شما با این همه سماجت و پشتکار یه :
1-خواننده عادیه
2-عقده ایه
3- پول میگیره
4- بیکاره
5- پدرش رو یه ام جی زیر گرفته
6- اصلا تا بحال ماشین نداشته
7 - mg را ندیده
8- از ماشین سر در نمیاره
9 - از ام جی سوارا کینه داره
10 - مثل دیوی (دیبی) کلاه قرمزیه
؟؟؟؟؟
1395/7/20
برند با ارزش و اصیل یکی ندونه میگه درباره رولز رویس صحبت میکنی هرچی بوده و نبوده الان کامل دست چینی هاست که فعلا هم سر از خاک ما در آورده
1395/8/28
لطفا یه مطلبی درباره roewe rx 5 بنویسید
1396/2/10
کاچی بهتر از هیچی ؟
از تبریزیها بعید بود دست به همچین انتخابی بزنند.
بنظر بهشان تحمیل شده
1396/3/25
شمایی که همش میگی ماشین چینی فلانه، الان ماشینهای ایرانی چطورن؟ ۳ برابر قیمتشون یه مردم میفروشن، دوسال گارانتیه زورکی دارن یا ۴۰ هزارکیلومتر
،چون خودشون میدونن چی زدن، بعد چین میاد ۳-۵ سال گارانتی یا ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار گارانتی میده، امکانت و ایمنیشونم اکثرا بهترن، مصرف سوخت عالی،
بنده ویانا ۸۹ دارم که تمام ماشینهای ایرانی زیرشن چه به محصولات الانشون ، تا کی میخاید سرخودت کلاه بزارید؟