موضوعات داغ

سرنوشت وارد کنندگان غیر رسمی چه خواهد بود؟

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد: در حالی برخی از واردکنندگان غیرمستقیم خودرو نسبت به بخشنامه جدید وزارت صنعت مبنی بر الزام بر اخذ مجوز فعالیت از سوی شرکت مادر انتقاد دارند که به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برخی از شرکت‌های اصلی تمایلی به ارائه مجوز به واردکنندگان فعلی را ندارند.

بنا به گفته یکی از اعضای انجمن واردکنندگان خودرو در حال حاضر 60 درصد نمایندگی‌های غیرمستقیم هنوز موفق به دریافت مجوز از شرکت مادر نشده‌اند و این در شرایطی است که بسیاری از کارشناسان نارضایتی شرکت‌های مادر از عملکرد این نمایندگی‌ها را دلیل اصلی بی‌میلی در این زمینه می‌خوانند. روز گذشته مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه و تجارت نیز ضمن تایید این نارضایتی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» گفت: بسیاری از شرکت‌های خارجی آمادگی لازم برای اعطای مجوز نمایندگی به ایران را دارند، اما بسیاری از آنها خواستار فعالیت با شرکت‌های کنونی نیستند. از سوی دیگر در حالی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که در صورت عدم دریافت مجوز از شرکت اصلی، مجوز نمایندگی‌های غیرمستقیم لغو خواهد شد که واردکنندگان خودرو با استناد به دریافت مجوز 3 تا 5 ساله لغو مجوز خود را اقدامی خلاف قانون می‌دانند. به‌رغم آنکه شرکت‌های نمایندگی غیرمستقیم تاریخ انقضای مجوز خود را براساس مجوز کنونی‌شان عنوان می‌کنند اما مجتبی خسروتاج تاکید دارد، در صورتی که شرکت‌های دارای نمایندگی غیرمستقیم نتوانند مجوز رسمی از شرکت مادر اخذ کنند، قطعا مجوز فعالیت آنها باطل خواهد شد. وی معتقد است، وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط کنونی طبق ضوابطی که تعیین کرده است، عمل می‌کند و با کسی تعارف ندارد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/26
همه این کارها برای اینه که غیر مستقیم واردات کم بشه و همه سود به جیب برادران خودی بره و مردم هم بیشتر مجبور بشن این تولیدات بی کیفیت داخلی و چینی و فرانسوی های بنجل رو بخرند.
1395/7/26
مطلب عالی بود... شرکتهای بزرگ داخی فکر سود زیاد بی دردسر هستند ... قیمت واردات باید با ورود متفرقه یکی باشه .. البته تو ایران قوانین به سمتی می ره تا این شرکتها حداکثر سود ببرند.
1395/7/26
کاش زورشون به واردکننده ها برسه و نماینگان واقعی خودروسازان دنیا به ایران بیان تا از خدمات خوبشون استفاده کنیم و پولمون صرف میلیاردر تر شدن واردکندگان فعلی نشه.