موضوعات داغ

فراخوان کیا برای اپتیما 2016

عکس مطلب اول
کیا موتورز کره جنوبی برای بازبینی محورهای محرک کیا اپتیما 2016 فراخوان بازبینی صادر کرد و در ادامه افزود که اگر سوار بر خودرویتان هستید، ترمز دستی آن را فعال کنید و دیگر از آن استفاده نکنید تا نمایندگی‌های ما با شما تماس بگیرند و به مشکلتان رسیدگی کنند.
در این فراخوان که فعلا مربوط به بازار ایالات متحده آمریکا می‌شود، تقریبا 12 هزار و 214 خودروی کیا اپتیما 2016 با پیشرانه‌ای 2.4 لیتری چهار سیلندر حضور دارند و مشکل اصلی آنان مربوط به محور محرک سمت راست می‌شود که تاریخ دقیق تولیدشان از 13 نوامبر 2015 الی 23 آوریل 2016 عنوان شده است.
تاکنون شش مورد از این مشکل گزارش شده است که خوشبختانه جراحاتی بر جای نگذاشته، ولی باید به این موضوع توجه داشت که شکستگی محور محرک آن هم در چرخ‌های جلو چیزی نیست که شوخی بردار باشد و در صورت شکستن در سرعت‌های بالا، کل مجموعه چرخ از مدار خارج کرده و باعث بروز خسارت‌ های مالی و شاید هم جانی می‌شود. علت این مشکل از سوی شرکت سازنده بی کیفیت بودن قطعه و همچنین طول نسبتا زیاد آن با مجموعه چرخ عنوان شده است که در مرحله اول ترک برداشته و در مراحل وخیم‌تر شکسته می‌شود.
همانطور که گفتیم، این فراخوان تنها شامل حال مدل‌هایی می‌شود که به یک پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر مجهز شده‌اند، پس دیگر نیازی به فراخوان اپتیما با موتورهای 1.6 لیتری چهار سیلندر و 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر نخواهد بود.
درآخر باید گفت که این فراخوان از تاریخ 29 آوریل 2016 که اواخر ماه آینده میلادی باشد، به طور گسترده آغاز می‌شود.
اما باید گفت که تمام اپتیماهای جدید وارد شده به کشورمان نیز از همین مجموعه موتور 2.4 لیتری استفاده می کنند و ممکن است مشمول فراخوان مذکور باشند.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/27
کره ای همینه دیگه.بی کیفیت.اسباب بازی
1396/6/15
اگ کره ای بی کیفیته پس ایرانیو چینی چیه دیگ؟؟؟
هنوز 405 هایی ک خود ب خود اتیش میگرفتن رو یادمون نرفته
1395/7/27
اقا خودتون ميگيد واسه بازار امريكا فراخوان دادن خوب اپتيماي امريكايي با اسيايي كلي فرق داره كارخونشون مجزاست
حتي موتور امريكايي ها gdi هست ولي ايناييكه به ايران وارد شده mpi هستن
1395/7/27
سلام . این فراخوان شامل وراداتی به ایران هم میشه !! ممنون میشم پاسخ بدهید ..
1395/7/27
خخخخخخخخخ
زنده باد کیا
وقتی خود سازنده میگه بی کیفیتی قطعه ما هم میگیم پلاستیک کهنه بیار کیا و هیوندای ببر
1395/7/28
تويوتا فراخوان ميده هيچ عيب نداره تازه افتخارم مكنند حالا كيا داده شد بي كيفيت 😂 اين سايتم خيلي مغرظانه از كلمات استفاده ميكند حالا اين همه فراخوان تويوتا به علت كيفيت زياد قطعه مورد نظر بوده مثل اينكه 😂
1395/7/28
"این مشکل از سوی شرکت سازنده بی کیفیت بودن قطعه و همچنین طول نسبتا زیاد آن با مجموعه چرخ عنوان شده است که در مرحله اول ترک برداشته و در مراحل وخیم‌تر شکسته می‌شود."

این مورد را کارخانه سازنده اعتراف کرده و گفته ماشین را حرکت ندهید تا زنگ بزنیم..!!!
این وارداتی های ایران هم از همین گونه هاست.. 2.4 لیتری..
پس از افتضاح سامسونگ اینم یکی دیگه..
وقتی الکی هی بدون پشتوانه فنی و طراحی و مهندسی ور میدارند هر ساله عرض ماشین را یکی دو سانت اضافه میکنند و یک اینچ میزارن روی رینگ ، همین میشه دیگه.. البته اینم هست که کمپانی های کره ای به فکر طراحی بیرونی اند و نه فنی.. براشون مهم قیافه است و نه مهندسی.. برای همین هم یه طراح ، عقل کل این شرکته و همش طرح های خودشو دیکته میکنه و با این کارها بی پشتوانه فنی ، کمپانی هایوندای و کیا به زودی با ضرر های هنگفت میرن پیش دوو ..
حالا کیا هی هرسال یک سانت بزاره روی پلوس تا چرخ هاش برسه به لبه عضلانی تر گلگیر .. بیا درستش کن این ساخته کره ای اسباب بازی رو .. حالا هی سامسونگ بیاد ادای آمریکایی ها رو در بیاره و هر سال یه گوشی جدید بده.. میشه افتضاح گلاکسی 7..
فکر کن با این گوشی ، نشسته باشی توی اپتیما 2016.. بهو موبایل منفجر بشه و بعد چرخت کنده شه..!!! خخخخخخخخخخ
1395/7/30
خخخخخ.....عزیزم فک کن با سونی اکسپریا تو اوتلندر نشسته باشی یهو آتیش بگیره..ماشین بسوزه بعد گوشیت منفجر شه...یا نه...فک کن پشت فرمون کمری با z4نشستی...بعد یکی بیاره بزنه بهت ایربگ کمری اشیا پرتاب کنه گوشیت منفجر شه..خخخ....چ جالب




متاسفم برا اکثر ژاپنیا با این فرهنگ و اداب ماشین بازیشون..یا بهتره بگم حسادتشون
1395/7/29
برین کره ای بخرین.
1395/7/29
جان من بذارید این ژاپنی بازا خوش باشن.......اینا عاشقن عیب و ایراد ژاپنیا رو نمیبینن..تا یه ژاپنی فراخوان میده میشه احترام به مشتری.....ماشینش میسوزه میشه احترام به مشتری...ایربگ اشیا پرتاب میکنه...احترام به مشتری......مصرف سوخت رو کمتر اعلام میکنه.. بازم.... اما وقتی یه کره ای فراخوان میده میشه اشغال اسباب بازی..خخخ........ فرهنگ و شخصیتت رو میرسونه عزیزم
تا حالا دیدین تو یه فراخوان از ژاپنیا یه کره ای باز بیاد بد بگه؟؟؟؟

هر حرفی نشون از فرهنگ و شخصیت ماهاس
1395/7/29
جالب اين جاست كه اينقد كه تويوتا فراخوان ميده هيچ شركتي ديگه نميده ولي اون اسمش مشتري مداري گذاشته ميشه اين بي كيفيت بودن 😂