موضوعات داغ

جیلی از ماشین جنجالی خود پرده برداشت

عکس مطلب اول
پس از انتشار دو پیش نمایش نامفهوم از محصول جدید جیلی، سر و صدای زیادی در رسانه‌های خارجی به پا شد که قرار است خودرویی بروز و مدرن توسط شرکتی چینی، یعنی "جیلی" تولید شود که در نهایت برپایه ولوو XC40، این شرکت خودروسازی چینی به معرفی ماشین کراس اوور خود پرداخت تا کاربران اینترنتی را بیشتر از این منتظر نگذارد.
خودروی کراس اوور جدید جیلی با نام "Lynk&Co 01" معرفی شده است که به نظر می‌رسد این نام تبدیل به برندی تقریبا مستقل در این شرکت خودروسازی شود. به زبانی ساده‌تر، کمپانی خودروسازی هیوندای اخیرا برند جنسیس را معرفی کرده و در پشت نام آن قصد دارد چندین خودروی سدان لوکس، شاسی بلند و اسپرت معرفی کند. حال نام Lynk&Co به نظر می‌رسد در زیر چتر جیلی قصد دارد تقریبا مستقل عمل کند، چون همزمان یک خودروی اسپرت سدان با نام Lynk & Co اسپرت و همچنین خودرویی کراس اوور با همین نام، ولی با کد 01 معرفی شده است که با لوگویی کاملا متفاوت از جیلی در صحنه رقابت حاضر شده‌اند و ما هم در این مقاله به بررسی کراس اوور آن پرداخته‌ایم. در ادامه نیز گفته شده دو مدل خودروی دیگر با کدهای 02 و 03 در آینده معرفی خواهد شد که فعلا چیز خاصی در مورد آنان گفته نشده است.
همانطور که در ابتدا اشاره‌ای کوتاه داشتیم، کمپانی خودروسازی جیلی چین با کمک ولوو به ساخت این شاسی بلند پرداخته است و برای طراحی و توسعه آن به سراغ پلتفرم کراس اوور XC40، یکی از برندهای تولیدی ولوو رفته تا کار خود را تاحدودی راحت‌تر کرده باشد.
تا آنجایی که شرکت سازنده اعلام کرده است، این خودرو در قاب شاسی 4.53 متری درطول، 1.85 متری برای عرض، ارتفاع 1.65 متری و در نهایت با فاصله بین دو محور 2.73 متری تولید خواهد شد که دربخش قدرتی آن سیستم‌های رانشی مختلف بکار گرفته شده‌اند. در این میان علاوه بر سیستم محرک پلاگین هیبریدی، دو پیشرانه محرک توربوشارژر 3 سیلندر و پیشرانه‌ای تنفس طبیعی 4 سیلندر هم وجود خواهند داشت که بدون ذکر جزییات آنان، به جعبه دنده‌های دستی و یا 7 سرعته اتوماتیک مجهز شده‌اند.
برای بخش ایمنی هم شرکت خودروسازی جیلی چین سخاوتمندانه عمل کرده و با کمک زیرمجموعه خود یعنی ولوو، سیستم‌هایی نظیر ترمز مستقل اضطراری، سیستم هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم تشخیص عابرین پیاده به همراه ترمز اضطراری و در نهایت یک سیستم هشدار خروج از جاده را درون این کراس اوور گنجانده است.
تاریخ عرضه این محصول هم سال 2017 میلادی تعیین شده که اول از همه در بازار چین عرضه می‌شود و سپس در سایر بازارهای اروپایی و آمریکا عرضه می شود.

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/1
خدایا چین چطور به اینجا رسید؟ من یکی صد آفرین بهش میگم حتی آگه با کمک دیگران طراحی کرده باشه ;-)
1395/8/1
چین با همین فرمون پیش بره تا 5 سال دیگه میرسه به کره ژاپن...
ولی نا امید نباشید...ما هم میخایم از دنا وانت بسازیم...خیلیم خوبه...
1395/8/2
کره رو که گرفته فقط مونده ژاپن
1395/8/3
خیلی وقته به کره رسیدن چند ساله دیگه میبینیم که چین کل دنیا رو گرفته.
1395/8/1
خاک بر سر ویران خودرو سایپا لگن
1395/8/2
چینی ها یا سابقه خیلی کمتر از کره ای ها جلو زدن ...با اختلاف هم جلو زدن !
1395/8/2
جای دیگه نگو اینو.واسه خودت میگم
1395/8/2
چرت نگو بی هویت نادون
1395/8/2
لذت بردم...
1395/8/2
چه خوشگله خداییش، ایران نمیاد؟
1395/8/2
دلیل پیشرفت روزافزون صنعت خودرو در چین نبودن مافیای خودردو دراین کشور است.
1395/8/2
لایک
1395/8/5
انگار یه پورشه رفته رو سورلت کامارو و روش وایستاده
1396/7/20
فراری. پورشه.اسپرتیج.