موضوعات داغ

پراید و تیبا در تنگنا

عکس مطلب اول
ایسنا: نماینده رنو در ایران در حالی اخیرا از احتمال تولید خودروی ارزان قیمت کوئید در ایران خودرو خبر داده که تحقق این موضوع عرصه را بر سایپا برای فروش محصولاتی چون پراید و تیبا تنگ خواهد کرد.کوئید خودروی ارزان قیمت رنو است که این شرکت هم‌اکنون در هند و برزیل آن‌ را تولید می‌کند. قیمت این خودرو در هند ۴۵۰۰ یورو و در برزیل ۶ هزار یورو است. کوئید در چند سال اخیر گزینه اصلی رنو برای در اختیار گرفتن بازار خودروهای ارزان‌قیمت ایران بوده است.

تیبا

ضعف خودروسازان ایرانی در تولید خودروهای ارزان و البته با کیفیت در سطوح قیمتی کمتر از ۳۰ و ۲۵ میلیون تومان موجب شده که هم ایران خودرو و هم سایپا مشتاق و به‌دنبال در اختیار گرفتن تولید این خودرو در ایران باشند.ایران خودرو می‌خواهد با تولید کوئید وارد بازار خودروهای با قیمت کمتر از ۳۰ میلیون تومان شود و سایپا نیز می‌خواهد با تولید این خودرو از تبدیل شدن آن به رقیب پراید جلوگیری کرده و کوئید را نیز به سبد خودروهای ارزان قیمت خود اضافه کند.هم‌اکنون در سطح قیمتی کمتر از ۳۰ میلیون تومان تنها دوخودروی پراید و تیبا در ایران تولید می‌شود و به گفته نماینده رنو در ایران، کوئید در صورت تولید در ایران قیمتی در حدود ۳۰میلیون تومان (بسته به‌ آپشن‌های آن کمی کمتر و کمی بیشتر) خواهد داشت.در این شرایط تنها ابهام باقی مانده در مورد کوئید، چگونگی و محل تولید این خودرو در ایران است که در این زمینه نیز اخیرا نماینده رنو اظهار کرده مذاکراتی در این زمینه با ایران خودرو در جریان است. پیمان کارگر صراحتا گفته که نظر شخصی وی «تولید کوئید در ایران خودرو است.»

رنو کوئید

بنابراین در صورت تحقق این موضوع و تولید کوئید در ایران خودرو، عرصه بر سایپا برای ادامه تولید و فروش دو خودروی پراید و تیبا به‌ویژه تیبا (با توجه به نزدیک بودن قیمت تیبا با کوئید) تنگ خواهد شد. با توجه به ظاهر به‌روز و مناسب کوئید در مقایسه با پراید و تیبا مطمئنا با تولید این خودرو بخشی از مشتریان پراید و تیبا جذب این خودروی فرانسوی خواهند شد.البته پیش از این کوئید درگیر حاشیه‌ای در رابطه با کیفیت این خودرو شده بود. موسسه گلوبال ان کپ چندی پیش در گزارشی اعلام کرد تست سه نمونه خودروی کوئید نشان‌دهنده پایین بودن کیفیت و ایمنی این خودرو است؛ به‌گونه‌ای‌که کوئید در تست‌ها نتوانسته حتی یک ستاره از پنج ستاره ایمنی را کسب کند. طبق اعلام گلوبال ان کپ، کوئید در تست تصادف حتی نتوانسته یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کند. البته در پاسخ به این گزارش نماینده رنو در ایران اظهار کرد که کوئیدی که برای تولید در ایران انتخاب شده متفاوت از کوئید تولیدی در هند بوده و در تست تصادف سه ستاره کیفی را کسب خواهد کرد.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/9
خیلی شیر تو شیره این داستان رنو که میگه رنو هایی که تو هنده با توجه به مطلب قبلیتون که گفتید رنو های توی هند رو میارودن و ایران فرمونش رو میاورد اون ور که قبول نکردن بعد اینا میگن نه اونی که ایشالله سه ستاره کسب خواهد کرد که هنو نکرده ایران خودرو و سایپا جمع کنید همون رنو با کیفیت اشغال هم بده اگه ماها بخریم رنو مشتاق میشه که ماشین های جدیدشو بیاره و برای مردم بهتر و خوده رنو و دولت که البته مافیا ی ایران خودرو و... نمیذارن پس چرا سخن بیهوده ._.
1395/8/10
در رنج زیر 30 تومن علاوه بر پراید و تیبا شاهد حضور ساینا با قیمت حدود 28 و تیبا 2 و سمند اس ای که البته در حال حاضر فروش نمیره هستیم. با قیمت 30 تومن این خودرو رقیب سمند ال ایکس ای اف 7 و 405 جی ال ایکس و اس ال ایکس میشه.
1395/8/10
آقا یک سوال
اگه جای 31500 به کوئید 6-7 تومن بیشتر بدیم 206 بگیریم که از نظر فنی و خدمات و قطعات خیلی گسترده و بهتر هست از نظر امنیت هم خیلی بد نیست اشتباه کردیم؟مشکلش فقط قدیمی بودنش هست.
1395/8/10
اخه یه ماشین 3سیلندر تک ایربک 37اسب بخاری چی داره واسه گفتن ام وی ام 110 دیگه چه فرقی داره فقط قیافش از پرایدو تیبا بهتر ولی از لحاظ فنی اونا سر ترن به نظرم کسی 30ملیون میخاد پول اینو بده 206دست دوم هم گزینه ی خیلی بهتریه نسبت به این والله دله اماره بکوشته بیرون مردمه
1395/8/10
خب مگه پراید و تیبا چند ستاره دارن؟ اونا که به صفر هم بدهکارن . همچین نوشتی کوئید ستاره ایمنی نداره انگار کدوم ماشین ساخت داخل داره؟؟؟؟ اونا اقلا فرستادن تست فرغون سازای وطنی که اونم نمیکنن آخه
1395/8/10
کویید خیلی بهتر از پرایده خوشگل تره، 2015 هست ولی قیمت رو بالا زدید 30 تا 31 میلیون چه خبره؟؟؟ حداقل 27 تا 28 میلیون، مگه نمی گید رقیب تیبا است؟ اگه 30 باشه که دیگه رقیب نیست
1395/9/2
آخه کی میاد 30 میلیون بابت یه ماشین با موتور 1000 سی سی میده اگه بین 20 تا 25 باشه شاید استقبال بشه اما بیشتر نه واقعا نمی ارزه از لحاظ موتوری این کجا و تیبا کجا خخخخخخ تازه دلمون رو هم نمیتونیم به ایمنی یا اپشنش خوش کنیم مطمئنن کیفیت هم نداره فقط ظاهر جدید داره همین
1396/8/4
فقط باید دوباره کمپین بزنیم دیگه اصلا خودرو نو نخریم تا این دزدا ورشکست بشن