موضوعات داغ

رکورد گران قیمت‌ترین ماشین جهان ارتقا یافت

عکس مطلب اول
معمولا اجناس عتیقه یا وسایل قدیمی در حراجی بالاترین قیمت‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. پیرو این موضوع، در صنعت خودروسازی هم بیشترین قیمت‌ها پای خودروهایی نوشته می‌شود که یا ویژگی بسیار خاصی دارند و یا کلاسیک‌های کمیاب و بسیار ویژه هستند، تا جایی که فراری 250 GTO رکورد دار گران قیمت‌ترین ماشین حراجی لقب گرفته است.
امروز برای کلاسیک بازها یک خبر بسیار هیجان انگیز داریم و آن هم جابجایی رکورد گران قیمت‌ترین ماشین حراجی به دست یک خودروی کلاسیک اسپرت تحت عنوان فراری 250 GTO است. آخرین باری که با فراری 250 GTO برخورد داشتیم، تقریبا اکتبر 2013 میلادی بود که چکش حراج آن بر روی قیمت 38 میلیون دلار به صفحه کوبیده شد. حال این خودرو بار دیگر سر و کله‌اش پیدا شده تا با قیمت 56 میلیون و 400 هزار دلاری، بار دیگر رکورد گران قیمت‌ترین خودروی تاریخ حراجی را جابجا کند. رکوردی که پیش از این در دستان خود فراری 250 GTO بوده و حالا تصمیم به ارتقای آن گرفته است.
به عبارتی ساده، فراری 250 GTO یک خودروی تمام عیار برای صاحبانش بود که با آن می‌توانستید در مسابقات ثبت نام کنید، مسابقه را شروع کنید و با یک برد شیرین مسابقه را به پایان برسانید و در نهایت با همین خودروی مسابقه‌ای به سمت خانه خود رانندگی کنید. به همین دلیل است که خودروی فراری 250 GTO تبدیل به یکی از اسطوره‌های فراری در طول تاریخ شده است تا حالا شاهد قیمت بیش از 56 میلیون دلاری آن باشیم.
ماشینی که قرار است در حراجی به فروش برسد، با شماره شاسی 3387GT متولد سال 1962 میلادی است که با یک فیزیک عالی و بخش‌های ترمیم شده، به یک پیشرانه 12 سیلندر 3 لیتری V شکل مجهز شده است که قدرت تولیدی آن تقریبا به 300 اسب بخار می‌رسد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/25
اگه مایه دار ترین ادم دنیا هم باشم یه هزاری خرج این لگن بی خاصیت نمیکنم
1395/8/26
اين اتومبيل به واسه یه کلکسیون دار يا حتي صاحب موزه به اين قيمت به صرفه نيست بلکه اصولا اشیایی با اين قيمت مي تونند پشتوانه مالي واسه یه معامله يا قرارداد باشند... همونطور که طلا يا پول نقد يا ملک پشتوانه معاملات هستند اين اتومبيل با توجه به قيمت خريد و اسناد حراجی و تبليغاتي که دور و برش هست بسيار معتبر تر از ملکی با همين قيمت هست... خودتون رو اگر جاي کارفرما قرار بدید مطمئناً اين ضمانت رو به خيلي از تضامین ترجيح میدید چون همهٔ دنيا شاهد ارزش اون هستند
1395/8/27
m جان از کنار برو چشت نکنن عزیزم