موضوعات داغ

بی ام و M2 در برابر M240i، کدامیک سریع‌تر است؟ + فیلم

عکس مطلب اول
بی ام و M240i برای جایگزینی مدل M235i به بازار عرضه شده است. از قرار معلوم این خودرو بسیار سریع‌تر از ان چیزی است که فکرش را کنید.
در جدیدترین فیس لیفت صورت گرفته بر روی بی ام و سری ۲ تصمیم بر این شده تا مدل M235i با مدل M240i جایگزین شود. این مدل از یک موتور شش سیلندر خطی به حجم ۳ لیتر بهره مند است که می‌تواند ۳۳۵ اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور تولید کند. با چنین قدرت و گشتاوری این مدل حتی قدرتمند تر از بی ام و M3 اتاق E46 است که دارای ۳۳۸ اسب بخار قدرت و 365 نیوتون متر گشتاور بود.
با وجود چنین هیولای خفته ای که در زیر کاپوت M240i نهفته است این سوال به ذهن خطور می‌کند که آیا همچنان توجیهی برای پرداخت مبلغ اضافی جهت خرید بی ام وM2 وجود دارد یا نه؟ و اینکه آیا ۳۰ اسب بخار قدرت بیشتر مدل M2 تا چه میزان آن مدل را نسبت به M240i متفوت تر کرده است؟

مقایسه ی m2 و M240i

برای رسیدن به پاسخ این سوال، نشریه‌ی اتوتاپ هر دو مدل سری ۲ را به اتوبان‌ آلمان برده است تا یک تست و مقایسه‌ی شتاب گیری بین این دو خودرو برگزار کند. نتیجه‌ی این تست قطعا باعث تعجب همه شده است.
در تست شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل M2 که با ثبت رکورد ۴.۳ ثانیه در برابر شتاب ۴.۷ ثانیه ای M240i پیروزی را از آن خود کرد. اما در کمال تعجب با عبور از سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت M240i توانست از M2 جلو بیافتد.
اما دلیل چنین نتیجه ای چه می‌تواند باشد؟ در جواب باید گفت که بی ام و M240i علیرغم قدرت کمتر خود اما ۳۵ نیوتون متر گشتاور بیشتری از M2 دارد. در حقیقت میزان بوست توربوی این مدل بنا به دلایلی از M2 بالاتر است.
همچنین بر خلاف موتور M2 که بیشتر شبیه موتورهای مسابقه ای است، موتور M240i می‌تواند خیلی سریع‌تر و دور پایین تری به حداکثر قدرت خود دست پیدا کند. وزن این مدل نیز ۱۰ کیلوگرم کمتر است. نکته ی آخر نیز به تفاوت جبه دنده‌های این دو خودرو بر می‌گردد.
البته به هیچ وجه تصور نکنید که M240i در پیست و سر پیچ‌ها می تواند از پس M2 بر بیاید چون هندلینگ M2 بسیار بالاتر است.
در ادامه خودروبانک شما را به تماشای ویدئویی که از این تست جذاب تهیه شده است دعوت می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد