موضوعات داغ

3 دلیلی که مرسدس بنز وانت AMG نمی‌سازد!

عکس مطلب اول
حدودا سه هفته پیش بود که مرسدس بنز با معرفی خودروی X کلاس، رسما حضور خود در بازار پیکاپ‌ها را اعلام کرد و براساس اطلاعات ارائه شده، قرار است تا قبل از پایان سال 2017 میلادی عرضه این خودرو به بازار را آغاز کند. حال با وعده‌های مرسدس بنز برای عرضه این خودرو، انتظاراتی هم برای نسخه AMG بوجود آمده تا مخاطبان وانتی قوی‌تر و سریع‌تر داشته باشند، اما در جواب مرسدس بنز به صراحت اعلام کرده که هیچگونه برنامه‌ای برای تولید نسخه AMG در دستور کار ندارد. حال اخیرا "توبیاس مورس" رییس بخش AMG مرسدس بنز به تشریح دلایل آن پرداخته است.

وانت مرسدس بنز

اولین و مهم‌ترین دلیلی که توبیاس مورس به آن اشاره داشته، نبود بازار همگانی برای خرید مرسدس بنز X کلاس است که همین مورد توجیه برای ساخت مدل‌های AMG را بسیار پایین می‌آورد. البته از بازار استرالیا تقاضای خوبی شده است، ولی خب بازار استرالیا تنها بخش کوچکی از بازارهای جهانی را تشکیل داده که در تجزیه و تحلیل‌های مرسدس بنز و AMG با اهداف جهانی نمی‌گنجد.
دومین دلیل هم می‌تواند مربوط به خود مرسدس بنز X کلاس باشد. چون از اول یک مرسدس بنز خالص نبوده و بر مبنای پلتفرم نیسان ناوارا توسعه پیدا کرده است. پس هرچقدر هم مرسدس بنز سعی بر تغییر این خودرو داشته باشد، همچنان یک نیسان ناوارای کوچک در باطن این خودرو وجود خواهد داشت که قطعا محدودیت‌هایی برای AMG به وجود خواهد آورد.

وانت مرسدس بنز

آخرین دلیل هم از دید توبیاس مورس، می‌تواند ناسازگاری برند AMG با نام گذاری خودروی وانت مرسدس بنز باشد، زیرا در این مورد مرسدس بنز به طور کلی کار کرده و از نام X کلاس بدون پسوند عددی استفاده کرده است، چون معمولا AMG محصولات مرسدس بنز را با کدهای خاص همچون S63 AMG و یا E65 AMG ویرایش می‌کند که برای وانت X کلاس مرسدس بنز با یک نامگذاری کلی امکان پذیر نیست.
البته AMG در طراحی مرسدس بنز X کلاس عقب نشینی نکرده است و اگر یادتان باشد (در گالری تصاویر هم مشخص است)، همزمان دو مدل خودروی X کلاس معرفی شد که یکی از آنان ویژگی‌های استاندارد داشته و دیگری با چهره‌ای اسپرت‌تر و ارتفاعی بیشتر معرفی شده بود. باید در این مورد بگوییم که نسخه اسپرت مرسدس بنز X کلاس با ارائه یک کیت بدنه اسپرت، کار متخصصان AMG بوده که در این مقاله پیشرانه‌های مخصوص AMG مد نظر بوده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد