موضوعات داغ

خودروی جدید گوردون رمزی، آشپز معروف جهان را ببینید

عکس مطلب اول
گوردون رمزی، یکی از مشهورترین آشپزهای جهان و همچنین چهره‌های مطرح تلویزیونی که به عنوان یکی از ثروتمندترین مردان جهان هم شناخته می‌شود، اخیرا خودروی سوپر اسپرت فراری "لافراری آپرتا" را به عنوان خودروی شخصی خود انتخاب کرده است.
خوب است بدانید که گوردون جیمز رمزی متولد ۸ نوامبر ۱۹۶۶ در اسکاتلند، آشپز، صاحب چندین رستوران و شخصیت تلویزیونی است. به رستوران‌های او ۱۶ ستاره میچلین اهدا شده که اکنون دارای ۹ عدد از آنهاست. رستوران اصلی او رستوران گوردون رمزی در چلسی لندن از سال ۲۰۰۱ تا کنون ۳ ستاره میچلین دریافت کرده است. شهرت رمزی در اجرای برنامه‌های تلویزیونی در مورد رقابت‌های آشپزی و مواد غذایی، مانند مجموعه سریالهای انگلیسی آشپزخانه جهنمی، کلمه F و کابوس‌های آشپزخانه‌ای رمزی به همراه نسخه‌های آمریکایی آشپزخانه جهنمی، کابوسهای آشپزخانه‌ای رمزی، استاد آشپز، استاد آشپز نوجوان و هتل جهنم است. در سال ۲۰۱۵ میلادی هم "فوربس" نام او را به دلیل درآمد ۶۰ میلیون دلاری در یکسال اخیر در لیست پر درآمدترین افراد مشهور جهان در رتبه ۲۱ قرار داد.

لافراری آپرتا

در خصوص خودرو هم باید گفت که فراری لافراری اسپایدر با لقب "لافراری آپرتا Aperta))"، خودروی پر حرف و حدیث ایتالیایست که بدون ایجاد تغییرات بزرگ در دیگر قسمت‌های ظاهری خودرو، سقف آن برداشته شده و تبدیل به یک خودروی اسپایدر یا اصولا رودستر شده است. البته برای تقویت شاسی این خودرو به خاطر حذف سقف و همچنین کف سازی محکم‌تر، از قطعات فیبرکربنی بیشتر در بدنه خودرو استفاده شده که علاوه بر جلوگیری از افزایش بیش از حد وزن خودرو نسبت به مدل کوپه، موجب بهینه سازی آیرودینامیک خودرو نیز شده است.

لافراری آپرتا

در زیر کاپوت این خودرو هم از همان سیستم محرک فراری لافراری کوپه، یعنی از موتوری 12 سیلندر 6.2 لیتری تنفس طبیعی استفاده شده که به عنوان یکی از بهترین موتورهای تولید شده در ایتالیا، می‌تواند حداکثر قدرتی 950 اسب بخاری و گشتاوری 900 نیوتن متری را تولید کند. البته این پیشرانه بنزینی با یک موتور الکتریکی نیز همبازی شده است که باعث شده شتاب صفر تا صد این خودرو به 2.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن هم به 350 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/6
چرا پس در قسمت اول گرند تور گفته شد لافراری حق عبور در خیابان رو نداره و فقط توی پیست اجازه حرکت داره؟
1395/9/6
جیمز می گفت که اون لافراری هنوز ثبت نشده بوده توی کشور پرتغال که اون پیست قرار داشت. پلاک روش هم الکی بوده واسه همینم توی تریلی می بردنش. اگر می خواستن ثبتش کنن ماشین میشده دست دوم و باید مالیات می دادن.
1395/9/6
فک کنم FXXK هست که حق تردد نداره.. لافراری تو یه سری کشور های خاص هنوزم حق نداره یه سریا به خاطر آلودگیه صوتی ممنوعش کردن