موضوعات داغ

نقد و بررسی پژو ۴۰۷ در بازار دست دوم

عکس مطلب اول
نویسنده: علیرضا دوست حق

معرفی محصول:
پژو ۴۰۷ اولین بار در ششمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در سال ۱۳۸۴ توسط شرکت ایران خودرو به نمایش درآمد که با توجه به محدودیت واردات خودرو به کشور در آن سال ها و طراحی غیرعادی ۴۰۷، این خودرو در نمایشگاه خودرو تهران مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت و یکی از جذاب ترین خودروهای به نمایش درآمده بود.
سه سال بعد شرکت سیتکو (زیر مجموعه ایرانخودرو)مدل تغییر چهره یافته (فیس لیفت ۲۰۰۸) پژو ۴۰۷ را برای اولین بار در هشتمین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد در غرفه ایران خودرو به نمایش گذاشت.
از سال ۱۳۸۷ ایران خودرو شروع به ثبت نام و عرضه این خودروی وارداتی کرد که به احتمال زیاد قصد تست بازار ایران و نهایتاً راه اندازی خط مونتاژ آن را داشت که پس از استقبال نسبتاً کم در ایران و توقف تولید آن در فرانسه و قطع ارتباط پژو با ایرانخودرو دیگر ادامه نیافت.
از علت های عدم استقبال از این خودرو در زمان واردات آن بین سال های ۸۷–۹۰ می توان به قیمت گذاری بالای ایرانخودرو و واردات نسخه دو لیتری آن نسبت به رقیبان ۶ سیلندر کره ای و ژاپنی اشاره کرد.
بر اساس یک آمار غیررسمی ۱۵۰۰ دستگاه توسط ایرانخودرو و ۲۰۰ دستگاه توسط افراد دیگر با امکانات متفاوت به کشور وارد شده اند. ۴۰۷ در بازه سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ به تولید رسید و از آن پس جای خود را به ۵۰۸ داد.

مشخصات فنی:
انتخاب پیشرانه ۲ لیتری ۴۰۷ که در واقع مدل میانی سری بنزینی آن است با هدف یکسان بودن پیشرانه آن با سیتروئن C5 از طرف PSA برای بازار ایران در نظر گرفته شد.این مدل قابل انتخاب با جعبه دنده پنج سرعته دستی یا چهار سرعته خودکار است که می تواند حداکثر ۱۴۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند.
بر خلاف تفکر عامه مردم،شتابگیری در ۴۰۷ با توجه به وزن ۱‪/۵ تنی آنچنان هم ضعیف نیست و در مدل دنده ای و اتومات این اعداد به ترتیب برابر ۱۰ و ۱۱ ثانیه به ثبت رسیده است.‬

پژو 407


امکانات ایمنی:
هشدار بسته نبودن کمربند،سامانه کنترل پایداری ESP ،ترمز اضطراری برقی EBA ،ترمز های ضد قفل ABS ،سامانه کنترل هرزگردی چرخ ها،فرمان حساس به سرعت،محدود کننده سرعت و ۶ عدد کیسه هوا را در مدل های ایرانخودرویی میتوان دید.

امکانات رفاهی:
از مهمترین امکانات پژو ۴۰۷ وارد شده توسط ایرانخودرو می توان به کروز کنترل هوشمند با لیمیتد،آینه های برقی تاشونده،سانروف برقی،صندلی های برقی ۸ حرکته جلو،سنسور نور و باران،رادار فاصله جلو و عقب و تهویه مطبوع دوگانه خودکار در مدل اتوماتیک اشاره کرد.

پژو 407


۴۰۷ از نگاه مالک:
طی همایش کوچکی که در کنار مالکین این خودرو داشتیم پرکارکرد ترین ۴۰۷ در جمع ما ۱۴۰ هزارکیلومتر پیمایش داشته که مالک کاملا از خودروی خود رضایت داشت و تا به حال خرابی فنی و برقی در بین مالکین حتی با کارکردهای بالاتر گزارش نشده. خودرو از لحاظ کیفیت قطعات و ایمنی در جایگاه مطلوبی قرار دارد.همچنین سواری و هندلینگ خوب از نکات مثبت آن به شمار می رود.اکثر قطعات یدکی آن در بازار آزاد یافت می شود.اما تفاوت قیمت بین نمایندگی و قطعه فروشان بازار،اصلی ترین دغدغه ی مالکین شده است.با این حال اکثر قطعات نیز در نمایندگی ها وجود ندارد و در نهایت مالکان برای تامین قطعه به سراغ بازار آزاد می روند.ناگفته نماند باز هم قیمت لوازم یدکی در بازار از همتایان کره ای و ژاپنی ارزانتر است.همینطور نبود دانش کافی و تعمیرکار مسلط به خودرو در نمایندگی ها و سطح شهر یکی دیگر از معضل ۴۰۷ سواران است.پژو ۴۰۷ بازار دست دوم خوبی ندارد و با توجه به میزان کارکرد و سلامت خودرو قیمتی بین ۶۰ تا ۷۵ میلیون تومان دارد.
در نهایت با رویکرد منطقی و واقع بینانه ۴۰۷ یک سدان خانوادگی است که می توان ساعت ها بدون خستگی و با آرامش با آن رانندگی نمود و در این بازه قیمتی هنوز هم جزو برترین های این کلاس است.
به امید اینکه با ورود مجدد پژو به بازار ایران،بهبود خدمات نمایندگی و تبادل دانش فنی از سوی فرانسوی ها روزهای بهتر و روشن تری برای ۴۰۷ سواران را شاهد خواهیم بود. و دوستداران پژو میتوانند با خیال آسوده به سراغ نمونه های دست دوم این ماشین در بازار بروند .
اما در روز 19 شهریور 95 گردهمایی کوچکی توسط تعدادی از مالکان و علاقه مندان پژو 407 در تهران برگزار شد که در انتهای مطلب می توانید تصاویر تهیه شده از این گردهمایی را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/6
طراحیش واقعا دوست داشتنی بود ، بزرگترین حسنش این بود که خاص و اصیل بود و شبیه به هیچ ماشین دیکه ای نبود ، ای کاش پژو همین خط مشی طراحی رو ادامه میداد واصالتش رو حفظ میکرد ، یکی از خصوصیات پژو که توش پیشرو بود همیشه طراحی های ایرودینامیک و تخم مرغی شکل بود و واقعا هم موفق بود و طرحاش انگار که از زمان خودش جلوتر بود ، نمیدونم چرا این نوع طراحی رو یکدفعه رها کرد و انقدر عقبگرد پیدا کرد ، طوری که نه تنها الان ماشیناش حالت جعبه ای و چند ظلعی پیدا کرده مثل 301 ، 308 و ... ماشینایی که از دور داد میزدن که پژو هستن و امضای خاص خودشونو داشتن حالا اصالت قبل رو ندارن و به سختی میشه تشخیص داد که فلان ماشین پژو هست ، حیف شد ..
1395/9/6
با سلام
اتومبيل بنده بالاي سيصد هزار كيلومتر كاركرد دارد و بجز لوازم مصرفي و قسمتي از جلوبندي(بوش طبق) تا كنون هيچ هزينه ديگري نداشته و كاملاً راضي هستم
1395/9/7
این چه حرفیه حل مشکل خودرو فقط با آزاد کردن بازارها و رقابتی کردن قیمتها امکانپذیره.... آخه نامسلمونها اینهمه آلودگی می بینید بازم جلوی ماشین هیبریدی رو می گیرید.......چقدر خیانت چقدر مصلحت شخصی... حداقل بخاطر سلامت مردمم شده سر خودروهای هیبریدی دست از منفعت طلبی بردار.... مردم عادی هواپیما نمی خوان... هواپیما مال شما و خانوادتونه .. مردم رفاه و هوای پاک می خوان
1395/9/7
تنها نکته ویژه این ماشین برف پاکنشه.
1395/12/4
چی میگی این ماشین کلش حسنه
1397/9/24
امیر احمدی هستم تعمیر کار جلوبندی 407 تنظیم ارتفاع تعلیق عقب و تعمیر کمک های جلو و عقب
1400/9/15
امروز یه دونه ۴۰۷ کم کار بی رنگ خریدم و خیلی از سواریش راضی هستم در حد بنز و بی ام و حال میده سواریش شایدم نرم تر و آرامش بخشتر
1400/9/19
ببین داداش مردم رو آگاه کن و خر نکن که مردم گناه دارن

این مدل پژو از لیفان و تم وی ام تو تعمیر و قطعات بدتره
و اگه سالم گیرت بیاد خوبه
که هم خراب بشه باید هولش بدی تو اوراق فروشی بقروشیش
حیف پول که بدی به این ماشین وامونده
من یدونه داشتم هرروز یک ایراد داشت
اتفاقا یکی از بچه محلامم داشت که اونم فش میداد هرروز خودشو که چرا خرید
وسایلاش نیست وقتی گیر میاری آشغاله و گرون
جای این لیفان و خودرو چینی بخری هزاربار جلو میفتی تا این مسترا رو بخری
منم فروختمش چند روز پیش راحت شدم
وگرنه اینایی که تعریف میکنن چون دارن و میخان بندازن به مردم
بدینش به اوراقی بخدا اوراق فروشی هم میگه برنمیدارم کسی دنبالش نمیاد
خدالعنتتون کنه که آشقال میدین به ما ایرانیهای بدبخت

برای یک سنسور پارک همه ایران رو دور زدم با پراید که گیر بیارم برای پژو ۴۰۷ که گیر نیامد و با همون ایراد فروختمش
هم پراید سوار میشم هرروز روشن میشه و میرسونم به سرکارم لااقل