موضوعات داغ

رونمایی از نسخه نهایی CS95 در نمایشگاه گوانگژو

عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی چانگان که در کارخانجات تولیدی سایپا هم به تولید و مونتاژ کراس اوور CS35 می‌پردازد، در نمایشگاه بین المللی گوانگژو چین از خودروی شاسی بلند CS95 رونمایی کرد و سپس به نمایش عمومی آن در مقابل بازدیدکنندگان پرداخت.
چانگان CS95 برای اولین بار در قامت خودرویی کانسپت در نمایشگاه خودرویی پکن چین ظاهر شد و پس از گذشت تقریبا دو سال، حالا نسخه کامل و آماده برای تولید آن به سرانجام رسیده و این اواخر در نمایشگاه بین المللی گوانگژو چین به نمایش درآمده است. البته ناگفته نماند که در اردیبهشت ماه امسال هم شرکت خودروسازی چانگان شاسی بلند CS95 را به عنوان خودرویی "کانسپت" معرفی کرد، ولی حالا نسخه نهایی و آماده برای تولید آن بر روی سکوی نمایش ایستاده است.
همانطور که می‌بینید، طراحان چانگان برای شکل گیری این شاسی بلند سعی بر استفاده از فاکتورهای بروز و پیشرفته کرده‌اند، از این رو در قسمت جلویی خودرو شاهد چراغ‌های پیشانی LED با پس زمینه آبی رنگ، جلوپنجره بزرگ کرومی که می‌توانست بهتر از این‌ها طراحی شود و همچنین شاهد مه شکن‌هایی نواری شکل LED در دو گوشه سپر هستیم که شاسی بلندی موازی با خصوصیات افراد جدی و سن بالا را شکل داده‌اند. از نمای نیم رخ محصولات رنجروور تداعی‌گر می‌شود که بخشی از آن به قسمت عقبی خودرو هم سرایت کرده است، ولی باز می‌توان یک طراحی نسبتا جدید را مشاهده کرد که به غیر از راهنمای اگزوز متساوی الاضلاع کرومی رنگ، با فاکتورهای نسبتا ساده توسعه پیدا کرده‌اند.
برای شکل گیری این شاسی بلند درشت هیکل هم سازندگان از یک طول کلی 4949 میلی متری، عرض 1930 میلی متری، ارتفاع 1785 میلی متری و در نهایت فاصله بین دو محور 2810 میلی متری استفاده کرده‌اند که برای تکان دادن آن به سراغ پیشرانه‌ای 2 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر با حداکثر قدرتی 233 اسب بخاری و گشتاوری 380 نیوتن متری رفته‌اند که نیروی خود را از طریق جعبه دنده‌ای 6 سرعته اتوماتیک به سیستم چهار چرخ محرک NexTrac ارسال می‌کند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/10
طراحی اش از لندرور دیسکاوری الهام گرفته شده داخلش هم مثل تویوتا لندکروزر 2016 هست اگر بیاد ایران کولاک می کنه فقط اگر قیمت منطقی داشته باشد مثلا 80 تا 88 میلیون
1395/9/10
منتظر دوستانی هستم که میخوان بگن کپی . آره کپی درست . اما جایگاه خودمون و خودروسازیمون ....؟ ماشین بزار کپی باشه مهم نیست . اما کیفیت داشته باشه . هر روز یه صدا از یه بخش کابین نیاد . هر روز یه جای موتور یا چرخ ها ما رو نفرسته به تعمیرگاه . خدایی ماشین های روز چینی حتی اونهایی که الان تو ایران تولید میشن بسیار بسیار عالی تر از ساخت داخلی ها هستن . خدا پدر چینی ها رو بیامرزه که مردم ایران تونستن بخشی از لذت ماشین های خارجی رو باهاشون تجربه کنن .
1395/9/10
اول کره ، حالا چین ، احتمالا در آینده ای نزدیک افغانستان ! ماهم نشستیم توی ماشین 30 سال پیش فقط داریم پیشرفت بقیه رو میبینیم .
1395/9/11
احسنت به این همه پیشرفت
این چند روزی که خبرهای نمایشگاه گوانگژو را دنبال کردم با خوندن هر مقاله یک آفرین نثار چینیهای با پشتکار کردم و یک آه و افسوس برای خودم و مملکتم
واقعا باید ببینیم و نظاره گر باشیم که صنعتی با قدمت 20 ساله به کجا رسیده و صنعتی با قدمتی بیش از 50 سال به کجا!!!!!!!
1396/4/11
کار ما فقط افسوس خوردنه