موضوعات داغ

تست تصادف سانگ یانگ تیوولی و هیوندای یونیک

عکس مطلب اول
دپارتمان یورو NCAP برای سال ۲۰۱۶ اقدام به تست چند خودروی دیگر کرد که به آنها از ۳ الی ۵ ستاره نمره داد. یکی از این خودروها سانگ یانگ تیوولی است که یکی از خودروهای پرفروش ایران است و این روزها در خیابان های کشور دیده می شود و در گزینه خرید بسیاری قرار دارد و قاعدتاً برای ما نتایج این موسسه مهم است.

آئودی Q2

نخستین خودرو، کراس اوور آئودی Q2 است که به تازگی و اوایل امسال رونمایی شده است و موفق شد ۵ ستاره ی ایمنی را دریافت کند. این اس یو وی کوچک توانست در زمینه ی حفاظت از سرنشین بزرگسال به میزان 93 درصد، سرنشین کودک 86 درصد، عابر پیاده 70 درصد ایمنی عمل کند. ضمنا عملکرد سیستم های ایمنی این خودرو نیز در حد 70 درصد بود.

هیوندای

خودروی بعدی هیوندای یونیک است که توانست ۵ ستاره را دریافت کند. این خودرو در زمینه ی حفاضت از بزرگسالان 91 درصد و حفاظت از کودکان 80 درصد موفق عمل کند. این خودروی دوستدار محیط زیست ضمنا به سیستم ایمنی ترمز اضطراری خودکار به صورت استاندارد نیز مجهز است که سبب شده سیستم های ایمنی آن کارایی به میزان 82 درصد داشته باشند.

فورد اج

دیگر خودرویی که توانست ۵ ستاره را دریافت کند فورد اج است. این خودرو نیز به لطف خیل عظیم سیستم های ایمنی خود توانست در زمینه ی عملکرد سامانه های ایمنی نمره ی 89 درصد را دریافت کند. نمره ی این خودرو برای بزرگسالان، کودکان و عابر پیاده به ترتیب برابر با 85، 76 و 67 درصد است.

سوزوکی ایگنیس

سوزوکی ایگنیس نیز خودروی ناموفق این تست بود که به دلیل برخوردار نبودن از بسیاری از سیستم های ایمنی امروزی نتوانست بیش از ۳ ستاره را دریافت کند. البته نسخه ی فول این خودرو به دلیل داشتن سیستم های ایمنی مناسب موفق به کسب ۵ ستاره شد.

تیوولی

اما اخرین خودرو که در بازار ایران نیز حضور دارد سنگ یانگ تیوولی است که در دو نسخه ی فول و پایه مورد آزمایش قرار گرفت. مدل پایه ی تیوولی توانست تنها ۳ ستاره دریافت کند در حالی که مدل فول بزرگتر موفق به دریافت ۴ ستاره ی ایمنی شد.

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/11
هنوزم ک هنوزه با پیشرفت کل دنیا! ما هنوز کشوری هستیم ک حتی ماشین گرون قیمتمون هم پنج ستاره ایمنی نداره!!
1395/9/11
۳ستاره تیوولی در حد ال نود و پژو ۲۰۶
1395/9/12
انتظار دارین شما استاندارد کیفیت بهترین ماشین ساخت داخل ایران که سراتو یا جک اس 5 هس با بهترین خودرو ساخت خارج مثل ایودی کیو 2 برابر باشه؟3 ستاره ایمنی ال نود برای 2 تا کیسه هواس و تو تصادف شدید صد در صد احتمال مرگ هس ولی یکم اطلاعات جکع کنید و نظر بدین واقعا تاسف داره بدون اگاهی نظر دادن!
1395/10/23
در پاسخ به سعید ..3 ستاره سال 2016 با 3 ستاره سال 2005 که ال 90 باشه خیلی فرقشه..من خودم ال 90 دارم و میدونم نسبت به بقیه داخلیا ایمن تره اما اینو بدونید تست هر سال سخت تر میشه و تست سال 2005 ال 90 یا 2000 برا 206 قابل مقایه با 2016 نیست همین تیوولی اون سال 5 میگرفت
1395/9/11
حالا یه سری میان میگم تیوولی بهتر از کپچره.۳ستاره برای مدلی که در ایران حضورداره.۴ستاره خم برای مدل بزرگتر که در ایران نیست.د مقابل ۵ستاره کپچر.ماشین کره ای عمرا به پای ماشین اروپایی اون هم رنو برسه
1395/9/12
سلام دقیقا.تو اوایل که اومد تیوولی میگفتن بالاترین ایمنی رو توی کره گرفته وحالا دارید فاصله کره با اروپا رو میبینید کره ای ها به زور ایربگ زیاد میخان بگن که ایمنن و تو ایران تو تصادفات دایم میبینیم نتیجشو مثل همون قدرت الکی که زیادی میگن کیا هیوندای.
1395/9/12
مدل فول 4 ستاره گرفته.xlv هم مدل پایش 3 تا داره و مدل فولش 4تا.تو ایرانم مدل فولی وارد میشه که 4 تا ستاره داره.تو عکسایی که آخر مقاله هست نگاه کنید.
1395/9/12
اون سه ستاره ای که از ۲۰۶ نام میبرید مربوط به سالها قبل هست و همینطور ال ۹۰ . جدا از بحث مونتاژ ایران بودن این دو ماشین ،باید بدونید که از سال ۲۰۰۹ تغییرات و سخت گیری های بسیاری تو زمینه تست تصادف اروپا شکل گرفته به طوری که همون ۲۰۶ با قوانین کنونی به زحمت میتونه یک ستاره ایمنی بگیره.تغیراتی مثل افزایش سرعت برخوردها . اضافه شدن تست های برخورد با جسم صلب. برخورد از یک چهارم جلویی خودرو با جسم صلب. تغییرات در تست برخورد از کنار و برخورد ستون B و غیره و غیره. ضمنا ۴ ستاره ایمنی تیولی برای همین تیولی هست با تفاوت داشتن AEB که ایمنی اکتیو به حساب میاد و باعث توقف ماشین قبل از برخورد با عابر یا ماشین دیگر از روبرو و در سرعت های پایین و همچنین کاهش سرعت در سرعت های بالاتر میشه. تست XLV و تیولی کاملا مشابه هم هستن. ۴ ستاره ایمنی کاملا کافی به نظر میرسه.
1395/9/12
دقیقا درست گفتید.206 و لوگان تست برخورد از جلوشون به صورت کامله و تست 1/4 رو نداشتن
1395/9/12
میشه حرف ... نزنی!
تست ها استاندارد هستن و ثابت!
1395/10/23
خود سایت یورو انکَپ بالای لیست ماشینای قبل از 2009 اش این متنو گذاشته، بعد یکی تو جواب این کامنت میگه "میشه حرف ... نزنی، تستها استاندارد هستن و ثابت".
ABOUT PRE-2009 RATING

This vehicle was published before Euro NCAP’s current overall star rating scheme, launched in 2009, and is included here for archival only. The results published prior to 2009 can’t be compared to results released under the overall rating scheme.
خیلی دوست ندارم وارد بازی بچگانه کامنتهای ایرانیا در فضای مجازی بشم، اما لازم دیدم از این متن محترمانه که سعی در آگاه کردن مردم عموما ناآگاهمون داره در مقابل پاسخ‌های سخیف طرفداری کنم.
1395/9/12
لازمه اینجا یادآوری کنم که شرکت معظم(البته در زمینه دزدی) رامک خودرو ایربگ زانوی راننده رو هم از سفارش حذف کرده