موضوعات داغ

مرسدس بنز خودروهایش را متحول می‌کند

عکس مطلب اول
اقتصاد آنلاین: شرکت مرسدس بنز از مجموعه مفهومی جدیدی از چراغهای جلو خودرو رونمایی کرده که نه تنها توزیع نور خود را متناسب با محیط انطباق می‌دهد،‌ بلکه می‌تواند کمکهای بصری وضوح بالا مانند خط عابر پیاده را نیز بر روی جاده بتاباند.
این سیستم جدید که "دیجیتال لایت" نامگذاری شده، دارای دو میلیون پیکسل است که هر کدام با کمک الگوریتم‌ها و حسگرهای تحلیل‌کننده محیط اطراف خودرو می‌توانند درخشش خود را بسته به سناریو تطبیق دهند. برای مثال می‌توان به کاهش نور در زمان مواجهه با یک دوچرخه سوار به منظور جلوگیری از تاری دید اشاره کرد.

فناوری جدید مرسدس بنز

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، پیش از این، فناوری نور تطبیق‌پذیر در سیستم‌های چراغ تولید شده توسط شرکت های فرانهوفر و مرسدس مشاهده شده بود اما توانایی کنترل میلیون‌ها پیکسل بصورت جداگانه یک دستاورد کاملا جدید است.

فناوری جدید مرسدس بنز

چنین این سیستم می‌تواند تصاویر اجسام متفاوت را روی جاده پیش رو نمایش دهد. برای مثال، دیجیتال لایت می‌تواند به راننده در زمان نزدیک شدن به تقاطعی از خیابان‌های ناشناس کمک کند تا با کمک اطلاعات جمع‌آوری شده توسط حسگرهای خودرو، از روی علامت منعکس شده روی جاده به مقصد هدف خود براند.
از سوی دیگر این سیستم می‌تواند با نمایش نوارهایی از نور،‌ عرض دقیق خودرو را نشان دهد که برای عبور از شکاف‌های بسیار باریک مناسب است.
همچنین این فناوری در زمان نزدیک شدن به یک عابر منتظر عبور از خیابان می‌تواند نوارهای گورخری خط عابر را برای وی نمایش دهد تا راحت‌تر از سطح خیابان تاریک عبور کند.
این فناوری همچنان در حالت مفهومی قرار داشته و مرسدس قصد دارد در آینده نزدیک چند خودروی نمایشی خود را به آن مجهز کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/14
تو ایران باید با فونت فارسی مخصوص راننده های پراید که از پشت سر گوله کردن بنویسه:
تو رو جون مادرت ترمز بگیر...