موضوعات داغ

سیسام کانسپت، تراکتور الکتریکی جان دیر + فیلم

عکس مطلب اول
شاید کمی عجیب و بی سابقه باشد که در وبسایت خودروبانک به معرفی و بررسی یک تراکتور بپردازیم، ولی خب همانطور که ماشین‌های عجیب و غریب یک سوژه بکر به حساب می‌آیند، محصول جدید "جان دیر" هم یکی از خاص‌ترین سوژه‌های صنعت بزرگ خودروسازی به شمار خواهد رفت که حتی وبسایت‌های مختلف خارجی را هم به نقد و بررسی خود وادار کرده است و ما هم قصد داریم در ادامه صحبتی مختصر در مورد تراکتور جدید و بیشتر کانسپت "جان دیر" داشته باشیم.
احتمالا از عنوان مقاله فهمیده‌اید که می‌خواهیم در مورد چه نوع تراکتوری صحبت کنیم، بله! کمپانی بزرگ خودروسازی "جان دیر" که بیشتر به تولید ماشین آلات سنگین می‌پردازد، اخیرا از یک تراکتور کاملا الکتریکی تحت عنوان "سیسام کانسپت (Sesam concept)" رونمایی کرده است که برای تولید نیرو محرکه خود از دو موتور کاملا الکتریکی، با مجموع قدرتی 174 اسب بخاری کمک می‌گیرد که برای راننده قابلیت خاموش کردن یکی از موتورها در شرایط غیرضروری فراهم شده است. قدرت مورد نیاز این دو موتور هم براساس اعلام "جان دیر"، از باتری‌های لیتیوم یونی تامین می‌شود.
البته همانطور که از نامگذاری تراکتور پیداست، فعلا کار خاصی برای تولید و عرضه این محصول انجام نشده است، ولی در مدل‌های پروتوتایپ یا همان اولیه، باتری‌های مذکور قابلیت 4 ساعت شارژدهی مداوم و یا در شرایط سخت، قابل 3 ساعت شارژدهی مداوم را دارند که برای وسیله‌ای همچون تراکتور مقدار بسیار کمی به شمار می‌رود.
بد نیست بدانید که جان دیر، (John Deere) شرکت صنایع سنگین آمریکایی مستقر در مولین/ ایلینوی است که در سال ۱۸۳۷ میلادی توسط جان دیر تاسیس شد و امروزه تبدیل به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی و صنعتی در جهان شده است.
ماشین‌آلات کشاورزی شرکت جان دیر هم شامل تراکتور، کمباین، درو کن پنبه، سم ‌پاش و خودروهای همه‌جارو (قابلیت عبور از هر سطحی را دارند) می‌شود. علاوه بر این‌ها، این شرکت تولیدکننده ماشین‌آلات ساخت‌ و ساز، تجهیزات جنگل‌ داری و نیز عرضه‌کننده انواع موتورهای دیزلی و قطعات مورد استفاده در تجهیزات ماشین‌آلات سنگین است که در مجموع بیشترین تولیدات این بخش را بیل مکانیکی، لودر، بولدوزر، گریدر، تراک لودر و علف‌بر تشکیل داده‌اند.
در ادامه می‌توانید فیلمی که به معرفی تراکتور Sesam concept می‌پردازد را تماشا کنید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/21
مطمئن باشید شرکت fendt آلمان زودتر از شرکت جاندیر تراکتورهای برقی را روانه بازار خواهد کرد.
با تشکر از خودرو بانک