موضوعات داغ

با یکی از معدود ام جی های کلاسیک کشور بیشتر آشنا شوید

عکس مطلب اول
در گردهمایی ام جی کلاب که در هفته ی گذشته در تهران برگزار شد یک خودروی خاص نیز حضور داشت و آن مدلی کلاسیک از ام جی با نام MGB بود. از انجایی که این خودرو یک مدل کمیاب و نادر در کشورمان است تصمیم گرفتیم تا به طور جداگانه به آن بپردازیم.
ام جی MGB یک خودروی دو در اسپرت است که در بین سال‌های 1962 تا 1980 بر روی خط تولید قرار داشت. این خودرو به یک سقف بازشوی برزنتی نیز مجهز است و از یک موتور ۴ سیلندر در آن استفاده شده است.
این خودرو مجهز به موتور ۴ سیلندر ام جی بود که نسخه‌ی اولیه ی آن 1622 سی سی حجم و در نسخه های بعد حجم ان به 1798 سی سی افزایش پیدا کرد. موتور این خودرو ۹۵ اسب بخار قدرت و 140 نیوتون متر گشتاور دارد. و ضریب تراکم آن 9 به ۱ است. مدل های 1962 تا 1967 این خودرو مجهز به گیربکس ۴ سرعته ی دستی از نوع غیر سنکرونیزه مجهز بودند اما از سال 1968 به بعد تمامی مدل های این خودرو مجهز به گیربکس تمام سنکرونیزه شدند.

ام جی MGB

از این خودرو یک نسخه ی خاص با موتور V8 به حجم ۳.۵ لیتر نیز به تولید رسید که 150 اسب بخار قدرت داشت. مدتی نیز گیربکس ۳ سرعته ی خودکار برای MGB عرضه شد که محبوبیت چندانی در بین خریداران نداشت.
در بین سالهای 1970 تا 1969 نیز مدلی از این خودرو با نام GT تولید شد که دارای مدل کوپه با سقف فلزی نیز بود و از موتور شش سیلندر خطی به حجم 3 لیتر و به قدرت 145 اسب بخار برخوردار بود و شتاب صفر تا صد آن 10 ثانیه و حداکثر سرعت نیز 193 کیلومتر بر ساعت بود.
خودروی حضور یافته در گردهمایی ام جی بسیار تمیز و سالم بوده و همانطور که از تصاویر خودروبانک نیز مشخص است در شرایط نمایشی مناسبی قرار داشت. این مدل البته بعید است که از گونه های V8 و یا شش سیلندر باشد و به احتمال زیاد باید از همان موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر برخوردار باشد.
در ادامه می‌توانید تصاویر این خودروی کلاسیک زیبا را در گالری تصاویر مشاهده نمایید.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/22
ام جی از همون ابتدا محبوبیت خاصی بین خریداران نداشت و با آمار بسیار پایین فروش در نهایت ورشکسته و چینی ساز شد.
1395/9/22
این مدل از ام جی یعنی MGB هنوز تو بریتانیا توسط یک شرکت خودروسازی که کارش بازسازی ماشین های قدیمی هست تولید میشه البته با موتور و گیربکس مزدا ولی طراحی خارجی و داخلی اش شبیه همین هست
امیدوارم 40 سال بعد محصولی از چشم بادامی ها ارزش بازسازی داشته باشه!!!!!!!
1395/9/22
خودروبانک عزیز ببین چی میگم، شهر ما ( شهر قدس ) نزدیک تهران یه لاستیک فروشی هست که یه آعودی فوووووق فووووووق کلاسیک و تمیز داره ک مطمعنم لنگش تو ایران نیست تو خارجم کم هست دی :) رخ فوق العاده خاص و کلاسیک و دیدنی! حتی طرف نمیزاره ازش عکس بگیره کسی! حالا خواستی بگو ادرس بدم گزارش تهیه کنید
1395/9/23
يه دونه نزديك اندرزگو بود كه بايد باسازي ميشد اين نميدونم همونه يا نه
1395/9/23
ماشینای دنیا روز به روز مصرفی تر می شن به جز موارد خاص مطمئن باشید ارزش بازسازیشون کم میشه
1395/9/23
اين اينگليسيه نه اون امجي٦ و ٣٥٠ و ،،،بقيه