موضوعات داغ

بازسازی نیسان پاترول مسابقات داکار

عکس مطلب اول
در سال 2014 هشت نفر از اعضای تیم نیسان در بارسلونای اسپانیا تصمیم گرفتند تا کار سخت و پر زحمت بازسازی یک نیسان پاترول مدل 1987 را بر عهده بگیرند که این خودرو نقش بسیار مهمی در تاریخ مسابقات رالی پاریس داکار بازی کرده است. پس پایان بازسازی و عملیات احیا این خودرو دوباره به جایی که به آن تعلق دارد یعنی تپه‌های شنی بازخواهد گشت.
این خودرو که در سال 1987 در مسابقات رالی پاریس داکار شرکت کرد اولین خودرو با پیشرانه ی دیزلی است که در این مسابات شرکت کرد و البته موفق شد قابلیت های موتورهای دیزلی در چنین مسابقاتی را نیز به خوبی به اثبات برساند. این خودرو مجهز به موتور چهار سیلندر توربودیزل به حجم 2.8 لیتر بود که می توانست 146 اسب بخار قدرت تولید کند. رنگ آمیزی بدنه‌ی این مدل نیز به رنگ چشم نواز زرد و آبی است که بر روی آن نشان اسپانسر نوشابه‌ی لیمویی فانتا نیز به چشم می‌خورد. گرچه این خودرو نتوانست مقام اول را به دست بیاورد اما نیسان اولین خودروی دیزلی بود که توانست در رده‌ی ۱۰ نفر اول رالی قرار گیرد و جایگاه نهم را به خود اختصاص داد.

نیسان پاترول مسابقات داکار

با اینکه این پاترول نتوانست برای نیسان قهرمانی را به ارمغان بیاورد اما نتایج حضور این خودرو در این مسابقات توانست توانایی های موتورهای دیزلی را در مسابقات داکار نمایان کند به طوری که امروزه برترین خودروهای رالی داکار از موتور دیزلی بهره مند هستند. برای مثال قهرمان سال گذشته یعنی پژو 2008 DKR مجهز به موتور دیزلی شش V6 دو توربو شده بود که می تواند 340 اسب بخار قدرت تولید کند.
پس از پایان مسابقات، این نیسان پاترول به موزه‌ی اتومبیل Girona در اسپانیا نتقال یافت و برای دهه ها در همانجا ماند تا اینکه تیمی از مرکز فنی نیسان در اروپا تصاویر این پاترول را که در شرایط نا مناسبی قرار داشت را مشاهده کرده و تصمیم به خرید آن گرفتند. آن‌ها سپس شروع به بازسازی این خودرو کردند که این کار چندین هفته به طول انجامید.

نیسان پاترول مسابقات داکار

به گفته ی یکی از اعضای تیم، موتور این خودرو در شرایط بسیار نا مناسبی قرار داشت. بسیاری از بخش های موتور خودرو پوسیده بودند و به هیچ وجه امکان راه اندازه پیشرانه وجود نداشت. اکسل خودرو نیز آسیب دیده بود و بخش های الکتریکی نیز به دلیل هجوم موش ها نابود شده بودند.
این پاترول رالی سرانجما به مرکز فنی اروپایی نیسان انتقال یافت که تیم بازسازی در آنجا به قطعات اصلی و راهنماهای تخصصی این خودرو دسترسی داشتند. حالا این خودرو دقیقا در همان شرایطی قرار دارد که ۳۰ سال پیش و در آستانه ی آغاز مسابقات در آفریقا قرار داشت.
در ادامه خودروبانک تماشای ویدئوی زیر را که در مورد همین خودرو است به شما پیشنهاد می‌کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/23
Back from death!
1395/9/23
نیسان...فقط نیسان...عاشقشم...