موضوعات داغ

هنری که بر روی رنو کوئید نقش بست

عکس مطلب اول
برخی از خودروهای موجود در بازار و یا محصولاتی که قرار است در آینده‌ای نه چندان دور وارد چرخه تولید شود، ذاتا یک اثر هنری به شمار می‌روند که بسته به سلایق افراد قابل تغییر هستند، ولی اخیرا یک اثر کاملا هنری بر روی بومی از جنس خودرو آماده شده است که هر سلیقه‌ای را در بر می‌گیرد.
"سن شمبیت (Sen Shombit)"، یک طراح مقیم فرانسه با نژاد اصیل هندی و متولد "کلکته" هند است که اخیرا تمام هنر خود را بر روی محصولی فرانسوی/ هندی پیاده کرده است. رنو کوئید، محصولی جنجال آفرین فرانسوی/ هندی که اخیرا صحبت‌هایی در مورد جایگزین کردن آن با خودروی پراید هم می‌شود، به عنوان یک بوم نقاشی مقابل "سن شمبیت" ظاهر شده است تا هنر و ذهنیات درونی این طراح هندی را جذب خود کند.
البته این کار با حمایت مستقیم شرکت سازنده صورت گرفته است، زیرا این محصول قرار است 27 دسامبر سال جاری در یکی از نمایشگاه‌های کوچک فرانسه، واقع در 60 کیلومتری شهر پاریس به نمایش گذاشته شود.

رنو کوئید


بد نیست بدانید که رنو کوئید(Kwid) ، یک مینی SUV طراحی شده توسط شرکت رنو با بادی استایل خودروهای کراس اوور است که در ابتدا برای بازار ضعیف هندوستان با قیمت و امکانات پایین و قابل دسترس برای عموم مردم عرضه شد که در اصل هدف اصلی آن، پر کردن جای خودروی منسوخ سوزوکی آلتو در بازار هند بوده است. حال این خودرو قرار است در بازارهای برزیل و ایران هم مورد استفاده قرار گیرد.
در ادامه هم گفتنی است که این خودروی چند رگه ارزان قیمت در سال 2014 میلادی نسخه‌ای کانسپت از آن رونمایی شد و در سال 2015 میلادی هم به چرخه تولید در کارخانه مشترک رنو- نیسان واقع در چینای هند با ابعادی 3679 میلی متری در طول، عرضی 1478 میلی متری، ارتفاعی 1579 میلی متری و یک فاصله 2422 میلی متری میان دو محور افزوده شد که در دل خود از پیشرانه‌ای سه سیلندر 800 سی سی با قدرتی 54 اسب بخاری و گشتاوری 72 نیوتن متری سود می‌برد. به ازای هر 100 کیلومتر مسافت پیموده شده هم طبق آمار، تقریبا 4 لیتر سوخت ترکیبی از باک برای مصرف موتور کشیده می‌شود.

رنو کوئید


این خودرو در ابعاد و اندازه، کمی بزرگ‌تر رنو "توینگو" است که حجمی باری 300 لیتری برای آن تعریف شده است. در آخرین تست‌های ایمنی صورت گرفته توسط سازمان ایمنی بزرگراه‌ها NCAP هم در کنار سوزوکی آلتو، هیوندای EON، تاتا نانو، سوزوکی سلریو و فورد فیگو، این خودرو موفق به دریافت هیچگونه ستاره ایمنی نشده است.
رنو کوئید در بازار هند در چهار مدل استاندارد، مدل RXE، مدل RXL و مدل RXT عرضه می‌شود که مدل فول آپشن آن علاوه بر داشتن امکاناتی استاندارد، از امکانات و تجهیزاتی نظیر داشبورد دوگانه، کیسه‌های هوای راننده، قسمت های کرومی در داشبورد، پنجره‌های برقی در جلو، صفحه نمایشگر کنسول مرکزی مجهز به سیستم ناوبری و پورت‌های بلوتوث و USB و AUX، سیستم ورود بدون کلید از راه دور با قفل مرکزی و همچنین چراغ‌های مه شکن جلو سود می‌برد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد