موضوعات داغ

غافلگیری فراری برای ژاپنی‌ها

عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی فراری به مناسبت سالگرد 50 سالگی فروش محصولات خود در کشور ژاپن، نسخه‌ای ویژه با سبک و سیاق ژاپنی‌ها تحت عنوان J50 طراحی و معرفی کرد تا سورپرایزی متفاوت برای چشم بادامی‌های آسیایی داشته باشد.
همانطور که گفتیم، این خودرو چند روز پیش توسط شرکت خودروسازی فراری به مناسبت سالگرد 50 سالگی فعالیت این شرکت در بازار ژاپن معرفی شده است که برمبنای فراری 488 اسپایدر رشد پیدا کرده و برای آن یک اسم کاملا مفهومی و ترکیبی انتخاب شده است. نام J50 را می‌توان ترکیبی از حرف اول Japan در کنار عدد 50 سالگی سالگرد فعالیت فراری عنوان کرد که در قامت یک خودروی اسپایدر (رودستر) ظاهر شده است، ولی متاسفانه تنها به تعداد محدود 10 دستگاهی طراحی و تولید خواهد شد که احتمالا تنها بازار ژاپن را در بر می‌گیرد.

فراری J50

این خودرو شاید برمبنای فراری 488 اسپایدر توسعه پیدا کرده باشد، ولی در حقیقت به غیر از فرم بدنه خودرو، هیچ نشانه‌ای از فراری 488 در آن دیده نمی‌شود و تمامی قسمت‌های بدنه خودرو از نو طراحی و بازسازی شده است تا یک جشن سالگرد و کادویی بسیار باشکوه از فراری به جای بماند. البته در این بین می‌توان خروجی‌های اگزوز سابق و رینگ‌های 5 پره‌ای دوبل را از تغییرات اعمالی جدا کرد.
برخلاف طراحی ظاهری که جای جای آن تغییر کرده است، در زیر کاپوت این مدل شاهد فعالیت همان پیشرانه 3.9 لیتری هشت سیلندر فراری 488 اسپایدر هستیم، ولی خب برای اینکه قسمت مولد قدرتی J50 درست مثل فراری 488 اسپایدر نباشد، مهندسان فراری یکسری بروزرسانی‌های نرم افزاری بر روی ECU موتور اعمال کرده‌اند که بدون افزایش گشتاور 670 نیوتن متری موتور، باعث افزایش 20 اسب بخاری قدرت آن شده‌اند تا در نهایت مقدار نیروی تولیدی این پیشرانه به 690 اسب بخار افزایش پیدا کند که در عمل میزان شتاب صفر تا صد حدودا 3 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت بیش از 325 کیلومتر بر ساعتی را به همراه داشته است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/29
این چقدر شبیه F50 شده. خیلی خوشگله
1395/9/30
خیلی عالی و بی نقص
فقط 10 دستگاه
البته یک دستگاه هم برای موزه فراری