موضوعات داغ

هشدار آلودگی هوا در پکن هم به صدا در آمد

عکس مطلب اول
شهر پکن با جمعیتی حدودا 21 میلیون نفری، به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود، ولی خب همیشه بیشترین بودن ملاک بر خوب بودن آن نخواهد بود و جمعیت زیاد هم می‌تواند یکی از این موارد باشد، چون جمعیت بالا مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت که برخی موارد آن می‌تواند ترافیک شلوغ در خیابان‌ها، کنترل و مدیریت دشوارتر شهر‌های پرجمعیت و در نهایت آلودگی‌های زیاد این دسته از شهرها باشد. حال شهر پکن هم به خاطر داشتن جمعیتی حدودا 21 میلیونی و همچنین نداشتن ناوگان حمل و نقل سالم و تمیز، درست مثل شهر تهران هر چند وقت یکبار از آلودگی شدید هوای خود رنج می‌برد، تا اینکه اخیرا وضعیت قرمز در این شهر اعلام شده است.
برای کاهش آلودگی‌های هوا در شهر پکن، فعالیت نزدیک به 700 کارخانه دودزا محدود شده‌است و همچون شهر تهران، طرح زوج و فرد پلاک‌ها اجرا شده است تا شاید از آلودگی هوا کاسته شود، ولی آلودگی هوا در این شهر آنچنان شدید و بی سابقه است که مقامات دولتی برای شهروندان خود "هشدار قرمز" اعلام کرده‌اند.

هشدار قرمز در پکن

براساس گزارش خبرگزاری های محلی، آلودگی شهر پکن باوجود اینکه در فصل زمستان قرار داریم، در این چند سال اخیر بی سابقه بوده و در نوع خود بدترین آلودگی هوا در کشور چین به شمار می‌رود که از روز یکشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
برای رفع این مشکل، مقامات دولت چین تصمیم گرفته‌اند تا نیروگاه‌های مبتنی بر زغال سنگ خود را کنار گذاشته و از گازهای طبیعی به عنوان سوخت‌های اصلی نیروگاه‌های اطراف پکن استفاده کنند و در ادامه هم قصد دارند از اتوبوس‌های برقی برای حمل و نقل عمومی شهر استفاده کنند، ولی یکی از مشکل اصلی شهر که برای تغییر در آن نیاز به هزینه‌های سرسام آور است و فعلا مقامات دولتی چین هیچ تصمیمی و راهکاری برای آن ندارد، تعداد زیاد اتومبیل‌های شخصی است که در سطح شهر تردد دارند و فعلا تنها از طریق طرح زوج یا فرد به کنترل آنان رسیدگی می‌شود.
متاسفانه کشور چین بخصوص شهر پکن به خاطر تولیدات و رشد اقتصادی بالای خود دارای کارخانجات بسیار زیادی است که برای تولید وسایل نسبتا ارزان قیمت، از تکنولوژی‌های دودزا با سوخت‌های ارزان قیمت برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند و همین مورد همانند شهر بزرگ تهران، باعث آلودگی هوای شهر می‌شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/30
به درک پدرسوخته های چینی.