موضوعات داغ

تویوتا بخاطر سیم کشی خوشمزه دادگاهی شد

عکس مطلب اول
جوندگان معمولاً حیوانات پر سروصدایی نیستند و خیلی وقت ها تا خرابکاری‌هایشان دیده نشود و یا خودشان از جلوی چشمتان رد نشوند، قابل شناسایی نیستند که بخواهیم راه‌های بازدارنده برای آنان بکار بگیریم. گاهی اوقات هم خرابکاری‌هایشان به قدری بزرگ می‌شود که پای کمپانی خودروسازی تویوتا را به دادگاه می‌کشاند.
اخیراً یک خانم به نام "جانیس تولر" از شرکت خودروسازی تویوتا به خاطر مشکل بوجود آمده برای اتومبیل تویوتا RAV4 خود شکایت کرده است و این درحالیست که پس از شکایت، نمایندگی تویوتا با هزینه 5500 دلاری ترمیم آسیب‌های وارد شده به تویوتا RAV4 این خانم در قالب گارانتی موافقت کرده است.
براساس اعلام خبرگزاری‌های بین المللی، خانم "جانیس تولر" پس از مشکل بوجود آمده برای خودرویش، در ماه اکتبر به یکی از مراکز خدمات تویوتا مراجعه می‌کند تا به مشکل ماشینش رسیدگی شود، اما در مقابل مشکل را در جویده شدن سیم کشی‌های موتور ماشین پیدا می‌کنند که باعث شد "جانیس تولر" کل سیم کشی ماشین را بدون گارانتی و با هزینه شخصی خود تعویض کند. به همین دلیل "جانیس تولر" بابت این ماجرا به دادگاه شکایت کرده و تویوتا هم با پرداخت هزینه 5500 دلاری در قالب گارانتی موافقت کرده است.
دلیل جویده شدن سیم کشی تویوتا RAV4، استفاده از روکش‌های مبتنی بر سویا گزارش شده است که در این چند سال اخیر تویوتا به خاطر مسائل زیست محیطی و استفاده از مواد غیرنفتی، از سویا برای تولید روکش‌های سیم کشی محصولات خود استفاده کرده است، اما در عوض این ابتکار باعث شده غذایی خوشمزه برای جوندگان موزی فراهم شود و پای تویوتا را به دادگاه باز کند.
البته تویوتا این مسئله را نقض می‌کند، زیرا چند سالی می‌شود که این شرکت از روکش‌های مبتنی بر سویا و یا روکش‌های جایگزین مواد نفتی استفاده می‌کند. پس در صورت مشکل دار بودن روکش‌های سیم کشی می‌بایست برای تمامی محصولات تویوتا چنین مشکلاتی بوجود بیاید، در حالی که فقط یک مورد در سال 2015 میلادی و یک مورد هم در این دو سه ماه اخیر گزارش شده است که جزو حوادث و عوامل طبیعی به شمار رفته و شامل گارانتی نمی‌شود.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/10/5
اگه اين اتفاق تو ايران مي افتاد چيزي بهش نمي دادن كه هيچ بنده ي خدا بايد 5500 دلارم پرداخت مي كرد :)
1395/10/5
جالبه اسم تويوتا تو خودروساز هاي جهاني نماد كيفيت و يك برند مطمئن هست ولي خب ٢تا حادثه براي بزرگترين توليد كننده خودرو در جهان فك نكنم كيفيت اون رو زير سوال ببره به هر حال انقدر اسم اين خودرو مورد اطمينان هست كه ديگه بعيد مي دونم تو خودرو هاي جديد آن اين مشكل پيش بياد
1395/10/5
موزی--->موذی
1395/10/5
تویوتا میتونه از تله موش استفاده کنه :)
1395/10/6
روکش های سیم ماشین پژو پارس منم موش خورده. اون که دیگه از جنس سویا نبوده! کاپوت و که زدم بالا موش فرار کرد. مخزن آب شیشه شور رو هم خورده..