موضوعات داغ

هیوندای i20 توسط کرمان موتور در نمایشگاه کرمان رونمایی شد

عکس مطلب اول
همانطورکه احتمالاً می دانید، اخیراً کرمان موتور توانسته برای تولید دو محصول هیوندای در ایران به توافق برسد و قرار است به زودی دو محصول هیوندای i20 و هیوندای i10 را روانه بازار کند. در این مقاله قصد داریم به مناسبت رونمایی این خودرو در نمایشگاه کرمان، به بررسی آن بپردازیم و ببینیم چه محصول جدیدی قرار است از روی خط تولید کرمان موتور و با برند هیوندای به بازار ایران بیاید.
نسلی از هیوندای i20 که قرار است عرضه شود، در حقیقت جدیدترین نسل (دومین نسل) i20 است و ظاهر آن امضای اخیر هیوندای را دارا می باشد. هیوندای i20 که در بعضی از بازارها به آن Elite هم گفته می شود، در کشورهایی نظیر ترکیه و هند تولید می شود و در تیپ های 3 درب یا 5 درب عرضه می شود که در ایران تنها نمونه 5 درب عرضه شده است. پیشرانه های مختلفی روی این خودرو قابل نصب است که می توانیم به نمونه های 1 لیتری Kappa یا 1.2 لیتری همین مدل اشاره کنیم ولی خوشبختانه روی مدلی که قرار است کرمان موتور تولید کند، قدرتمندترین پیشرانه قابل نصب قرار دارد و این پیشرانه دقیقاً 1368 سی سی حجم دارد و از همان نسل Kappa محسوب می شود. این پیشرانه می تواند حداکثر 98 اسب بخار را تولید کند و گشتاور تولید شده توسط آن به 134 نیوتن متر می رسد اما برای آگاهی و آشنایی بیشتر شما با این پیشرانه، در جدول زیر مشخصات کاملی از آن را لیست کرده ایم.

مشخصات فنی
مدلهیوندای i20
پیشرانه4 سیلندر 1.4 لیتری
حجم موتور1368 سی سی
حداکثر قدرت98 اسب بخار در 6000
حداکثر گشتاور134 نیوتن متر در 4000
جعبه دنده4 سرعته خودکار
حداکثر سرعت170 کیلومتر در ساعت
استاندارد آلایندگییورو 6
وزن1197 کیلوگرم
آينه الكتروكروميك، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو (2 کیسه هوا)، سیستم پخش DVD و MP3، سنسور پارك عقب، چراغ مه شكن جلو و عقب، ABS و EBD ، سیستم كنترل پایداری الکترونیکي (ESC)، كامپيوتر سفري، كنترل سيستم صوتي از روي فرمان، تهويه مطبوع اتوماتيك، سیستم كنترل ايستايي در سربالايي ( HAC )، اخطار دهنده فشار باد چرخ ها ( TPMS )، سنسور باران، محفظه خنك نگهدارنده، دوربین دید عقب، بلوتوث، چراغ روشنایی روز (Day Light) از جمله امکاناتی است که روی این خودرو نصب شده اند.
همچنین فرمان هیوندای i20 برقی (MDPS) است و رینگ های نصب شده روی آن از نوع 16 اینچی آلومینیومی است. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون بوده و عقب یک تکه با فنر مارپیچی است.
طراحی هیوندای i20 جدید از فلسفه طراحی جدید Fluidic Sculpture 2.0 هیوندای تبعیت کرده و در حقیقت این طراحی در مرکز طراحی هیوندای در آلمان اجرا شده و به نظر می رسد این خودرو بتواند با چهره به روز خود نظر بسیاری را در بازار ایران به سوی خود جلب کند.

هیوندای i20

هیوندای i20 به زودی به ایران می آید

هنوز کرمان موتور شرایط فروش و قیمت نهایی این خودرو را اعلام نکرده اما به نظر می رسد که با توجه به تولید این خودرو در داخل قیمتی بسیار مناسب تر نسبت به واردات آن به صورت کامل داشته باشد و اگر این شرکت بتواند قیمت خوبی را برای هیوندای i20 در نظر بگیرد قطعاً می تواند در بازار تشنه ایران که در این رده سگمنت مملو از چینی ها شده، فروش مناسبی را تجربه کند.
در زیر می توانید تیزر تبلیغاتی بسیار جالب و خلاقانه هیوندای i20 را مشاهده کنید.



بروزرسانی در 14 دیماه: قیمت هیوندای i20 و هیوندای i10 اعلام شد. برای مشاهده قیمت این دو خودرو به صفحه قیمت هیوندای i20 مراجعه کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد