موضوعات داغ

گزارش خودروبانک از چهارمین راند مسابقات سرعت + گالری عکس

عکس نویسنده
محمد حسن رزاقی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
سلام کلاس آزاد

چهارمین راند از مسابقات اتومبیلرانی قهرمانی کشور در پیست سرعت مجموعه اتومبیلرانی آزادی برگزار شد. مسابقه در 8کلاس با حضور 99 شرکت کننده از 9 استان برگزار شد. هوای سرد روز 17دی ماه تأثیری بر حضور تماشاچیان مشتاق به مسابقات ریس نداشت. مسابقه ای که در آن هیجان بیشتری نسبت به سه دوره قبل شاهد بودیم.
چهارمین راند از مسابقات اتومبیلرانی قهرمانی کشور با بیش از یک ساعت تأخیر برگزار شد. البته نبود سنسورهای تایم گیری به تعداد مناسب، باعث می شد تا هر خودرویی بعد از پایان مسابقه به قسمت پیت استاپ برود و سنسورهای خود را به مسئول مربوط تحویل دهد تا هرچه سریع تر سنسورها بر روی خودروهای کلاس بعدی نصب شوند. این موضوع به خودی خود باعث می شد تا ورود خودروهای کلاس بعدی به پیست با کمی تأخیر صورت گیرد. همچنین پاکسازی پیست بعد از هر کلاس که به علت برخورد خودروها با یکدیگر و یا خروج از پیست در حین مسابقه، اتفاق می افتاد تاحدی باعث هدر رفتن زمان مسابقه می شد. همچنین برای صرفه جویی در وقت نیز از ورود خودروهای کلوپ ژاپنی ها به پیست جلوگیری شد. کلوپی که چند دور قبل با نظم خاصی وارد پیست شدند و خودروهای ژاپنی رژه بسیار زیبایی از جایگاه تماشاچیان انجام دادند. اما در راند چهارم این فرصت مهیا نشد.

چهارمین راند مسابقه سرعت

چهارمین راند مسابقه سرعت

همه چیز در این مسابقه متفاوت بود. رقابت در کنار رفاقت رنگ و بوی خاصی به خود گرفته بود. در کلاس 6سیلندر اتمسفر رقابت بسیار دیدنی بین کامران واقف با خودروی تویوتاGT86 و کوروش نقیبی با پورشه 911 کررا شکل گرفت. در کلاس 6سیلندر توربو نیز رقابت بسیار نفسگیری شکل گرفته بود. نادرجعفری که مسابقه را از جایگاه اول شروع کرده بود در طول مسابقه نتوانست از این جایگاه به خوبی دفاع کند. رقابت در کلاس 6سیلندر توربو بین شهاب پیشانیدار و مهدی نوروزی و نادر جعفری بسیار دیدنی و هیجان انگیز بود. اما کلاس بعدی که در این راند نسبت به دور قبل از یکنواختی خارج شده بود، کلاس 206 اختصاصی بود. در این کلاس رقابت دیدنی بین شروین یگانه و شایان افتخاری صورت گرفت. شایان افتخاری در طول مسابقه به خوبی توانست به مهارتی که دارد پا به پای شروین یگانه حرکت کند. حتی در بخش هایی از مسیر نیز با فاصله چندسانتی متری از وی سبقت می گرفت. اما در این کلاس شروین یگانه بازهم تجربه و مهارت خود را نشان داد.

مسابقه سرعت در پیست آزادی

مسابقه سرعت در پیست آزادی

کلاس آزاد چند دوره ای بود که بخاطر مشکلات مختلفی تشکیل نمی شد. اما در سری جدید مسابقات سرعت، با به حد نصاب رسیدن شرکت کنندگان و برطرف شدن عمده‌ای از مشکلات شاهد برگزاری این کلاس پرهیجان و پرطرفدار بودیم. کلاسی که در آن غایبین بزرگی نیز مشاهده می شد. در روز مسابقه، کلاس آزاد برای به حد نصاب رسیدن همانند چند دوره قبل از خودروهای کلاس قبلی نیز استفاده شد. شروع محمد مهری با خودرو پراید بسیار دیدنی بود. در همان پیچ اول تصادف فواد حسینی با غلامرضا جنیدی باعث شد تا جنیدی مسابقه را از آخر شروع کند. با توجه به اینکه لحظه ای پس از تصادف توقف کامل داشت اما با این حال به ادامه مسابقه پرداخت. وی در طول مسابقه نمایش بسیار دیدنی از خود نشان داد و دیگر شرکت کنندگان را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و وارد کورس رقابت شد. محمد مهری با خودروی پراید و مهدی علی اکبری با پونتاک ترنس ام در تمامی دورها پشت سریکدیگر در حال رقابت برای کسب جایگاه اول و دومی بودند. اما در دورهای آخر غلامرضا جنیدی با خودروی ب ام و خود توانست مهدی علی اکبری را پشت سر بگذارد و برای کسب جایگاه اولی با محمد مهری به رقابت بپردازد. هیجان در این کلاس تاحدودی همانند سال های قبل شده بود. رقابت بین نفرات اول تا سوم به هیجان مسابقه افزوده بود. درپایان محمد مهری بود که توانست با فاصله ی اندکی جایگاه اول کلاس آزاد را کسب کند.
رضا پازند مسئول کمیته برگزاری مسابقات اتومبیلرانی گفت: ما تمام سعی خود را برای برگزاری هرچه باشکوه تر و بهتر مسابقات می کنیم. امیدوارم در دو راند باقی مانده نیز بتوانیم در کلاس آزاد شرکت کنندگان بیشتر با خودروهای قوی تری داشته باشیم.


نتایج کلاس ها به شرح زیر است:
کلاس پراید اختصاصی:
1- ایمان عرب زاده
2- لیلا پیکان پور
3- مهیار کمایی
کلاس 405 استاندارد:
1- مهرداد صفری
2- بهرام کمالی
3- محسن مقرون مفرد
کلاس BP
1- علی شیرزاد
2- فرزاد مهردادی
3- ایمان زیرک
کلاس BP,GT
1- محمد مهری
2- لاله صدیق
3- محمدرضا مهوان
کلاس 6سیلندر اتمسفر
1- کوروش نقیبی
2- کامران واقف
3- پدرام بابایی
کلاس 6سیلندر توربو
1- شهاب پیشانیدار
2- مهدی نوروزی
3- نادر جعفری
کلاس 206 اختصاصی
1- شروین یگانه
2- شایان افتخاری
3- مهدی شصتی
کلاس آزاد
1- محمد مهری
2- غلامرضا جنیدی
3- مهدی علی اکبری

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/10/19
اون ماشین سفیده که مثل بی ام دبلیو هم است مدلش چیه
1395/10/25
سینا جان اگه منظورت از مدل اسمشه که باید بگم پونتیاک ترنس ام هست... اگر هم منظورت سال تولیدش هست باید بگم بین سال های 1972 تا 1978 تولید شدند و بعد از اون جاشو به نسل جدید داد...