موضوعات داغ

DS4 ، کراس بک لوکس دی اس به ایران آمد + فیلم معرفی

عکس مطلب اول
آلامد دیگری از فرانسه در ایران
DS4 یک هاچ بک نیمه لوکس است که از سال ۲۰۱۴ در سبد محصولات دی اس به عنوان برند لوکس سیتروئن قرار دارد. این خودرو بر اساس سیتروئن دی اس ۴ ساخته شده است و از اشتراکات فراوانی با آن برخوردار است به طوری که این دو خودرو در زیر پوسته کاملاً مشابه هستند.
حال این خودرو بسیار آرام در لیست فروش آرین موتور قرار گرفته و نمونه ای از آن در شوروم خانه دی اس واقع در خیابان اندرزگو تهران قرار گرفته است و لذا خودروبانک به سرعت خود را به این خودرو رساند تا از نزدیک با این تازه وارد فرانسوی ملاقات کند.
دی اس 4 خودرویی است که از نظر ظاهری به همان خاصی دیگر محصولات DS است و می تواند به راحتی نظر هر بیننده ای را به سوی خود جلب کند. اگرچه این خودرو در سگمنت خودروهای هاچ بک قرار می گیرد اما دی اس به آن کراس بک Crossback می گوید و شاید شیب بسیار زیاد و البته چشمگیر قسمت پایانی سقف باعث شده چنین اسمی روی این خودرو گذاشته شود.

DS4

DS4

DS4 در رده بندی محصولات دی اس یک رده پایین تر از مدل دی اس 5 دسته بندی می شود اما از قوای فنی مشابه با دی اس 5 برخوردار است. این مدل مجهز به یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژردار است که با همکاری بی ام و ساخته شده است و می تواند ۱۶۰ اسب بخار قدرت و 240 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. نیروی تولید شده توسط این موتور از طریق یک گیربکس ۶ سرعته ی خودکار به چرخ های جلویی انتقال پیدا می کند.
شتاب صفر تا صد کیلومتر این هاچ بک 1420 کیلوگرمی در حدود ۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 212 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی DS4 نیز معادل 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر است.
البته در زیر لیست مشخصات این خودرو را برای شما خوانندگان خودروبانک قرار داده ایم:

مشخصات فنی
مدلدی اس 4 – DS4
پیشرانه4 سیلندر 1.6 لیتری
حجم موتور1598 سی سی
حداکثر قدرت163 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور240 نیوتون متر در 1400 دور در دقیقه
شتاب رسمی9.3 ثانیه
حداکثر سرعت212 کیلومتر در ساعت
وزن1420 کیلوگرم
مصرف سوخت ترکیبی7.7 لیتر در هر صد کیلومتر
امکانات رفاهی این خودرو شامل شیشه های برقی، آینه های تا شونده‌ی برقی، قفل مرکزی، تهویه ی مطبوع دوگانه با قابلیت تنظیم خودکار دما، پورت USB، قابلیت کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کروز کنترل، نورپردازی داخل کابین،‌ پدال‌های آلومینیومی، چراغ‌های خودکار، برف پاک کن‌های خودکار، سنسور پارک جلو، چراغ های روشنایی در روز از نوع LED، رینگ های ۱۷ اینچی آلومینیومی و ... هستند.

دی اس 4

دی اس 4

امکانات ایمنی استاندارد دی اس ۴ نیز شامل سیستم ترمز ضد قفل ABS ، سیستم تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، ایربگ راننده و سرنشین جلو و پرده ای جلو هستند.
لازم به ذکر است که دی اس ۴ در تست های ایمنی یورو انکاپ موفق به دریافت ۵ ستاره ی ایمنی نیز شده است که تضمین کننده سطح ایمنی این خودرو است.
DS4 از نظر کیفیت ساخت همانند دی اس 5 و دی اس 6 در سطح بسیار خوبی قرار دارد و ریزه کاری های زیادی در کابین این خودرو قرار دارد و لوگوی DS به صورت هنرمندانه ای در قسمت مختلف داشبورد کار شده است.

کابین دی اس 4

کابین دی اس 4

یکی از نکات جالب و البته متفاوت و عجیب در DS4، این است که شیشه های عقب این خودرو قابلیت باز شدن ندارند! و به نظر می رسد که دی اس می خواهد در حد امکان متفاوت از هر رقیبی در این سگمنت باشد.
DS4 همانند دیگر محصولات این شرکت فرانسوی، خودروی لوکسی محسوب می شود و قیمت در نظر گرفته شده برای آن 179 میلیون تومان است. در بازارهای جهانی، DS4 هم رده خودروهایی همچون بی ام و سری 1، اوپل آسترا هاچ بک و یا مرسدس بنز کلاس A قرار می گیرد اما در ایران به نظر می رسد تنها رقیبان مستقیم این خودرو البته از نظر قیمتی و سگمنت خودرویی، هم ردیف خودروهایی همچون آلفارومئو جولیتا یا سئات لئون قرار می گیرد اما پرواضح است که مشتریان بالقوه DS4 کاملاً متفاوت از مشتریان جولیتا و لئون هستند و با طرز تفکری متفاوت به سوی این خودرو می آیند و این خودرو بیشتر مناسب افرادی است که به دنبال مد، متفاوت بودن و کیفیت ساخت هستند و قصد دارند خودرویی کمیاب و متفاوت برای چند سال را استفاده کنند.
در زیر فیلم کوتاهی را برای شما آماده کرده ایم که قسمت های مختلف این خودرو را برای شما به نمایش گذاشته ایم تا بتوانید به صورتی دقیق، بیشتر با این خودرو آشنا شوید:

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد