موضوعات داغ

نمایشگاه خودرو اصفهان: سانگ یانگ تیوولی خوش فروش

عکس مطلب اول
عکس: علیرضا هاشم الحسینی

سانگ یانگ تیوولی یک مینی کراس اوور یا همان کراس اوور کامپکت است که از سال ۲۰۱۵ در بازار حضور دارد و عرضه‌ی آن در بازار ایران نیز تقریباً همزمان با عرضه‌ی آن در بازار جهانی انجام شد. این خودرو از همان ابتدا به دلیل قیمت مناسب و امکانات رفاهی خوب توانست فروش موفقی را در بازار به خصوص در مقایسه با رقبایی چون رنو کپچر و کیا سول تجربه کند. هر چند اخیراً قیمت آن بالا رفته و با نزدیک شدن به محدوده‌ی قیمتی خودروهای مطرح کره‌ای بخشی از امتیازهای خود را از دست داده است.
اما تیوولی خودرویی نیست که به این راحتی ها از کنار آن بتوان گذشت. تیوولی با داشتن ابعاد ۴۱۹۵ میلیمتری در طول، ۱۷۹۵ میلیمتری در عرض و ارتفاع ۱.۶ متری خودرویی با فضای داخلی بسیار جادار و مناسب است به خصوص اینکه فاصله‌ی محوری ۲.۶ متری نیز سبب شده تا فضای داخلی این اتومبیل حتی برای ۵ نفر نیز مناسب باشد.

حضور تیوولی در غرفه رامک خودرو

حضور تیوولی در غرفه رامک خودرو

تیوولی مجهز به یک موتور چهار سیلندر خطی با ۱.۶ لیتر حجم است. این موتور می‌تواند ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. گیربکس در نظر گرفته شده برای تیوولی نیز از نوع شش سرعته‌ی خودکار است. لازم به ذکر است که این گیربکس ساخت کمپانی آیسن بوده که از زیر مجموعه‌های تویوتا محسوب می‌شود.
تیوولی با توجه به وزن 1300 کیلوگرمی خود قادر است تا شتاب صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۱۲ ثانیه طی کرده و حداکثر سرعت آن در حالت استاندارد به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. در این بین نباید قابلیت یدک‌کشی ۱ تنی خودرو را نیز از قلم انداخت.
موتور مورد استفاده در تیوولی دارای استاندارد یورو ۶ است به طوری که مصرف سوخت آن تنها ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.
در بخش ظاهری تیوولی اولین چیزی که جلب توجه می کند چراغ های روشنایی در روز LED هستند. آینه های جانبی تیوولی مجهز به تنظیم برقی و گرمکن بوده و باز و بسته شدن آنها نیز توسط ریموت صورت می‌گیرد. سیستم برف پاک کم مجهز به سنسور باران است و برای آن سیستم یخ زدا نیز در نظر گرفته شده است. در نمای جانبی نیز طراحی زیبای رینگ ها جلب توجه می‌کنند که سازنده از آن‌ها با نام دیاموندکات نام می‌برد.

غرفه رامک خودرو

غرفه رامک خودرو

سانگ یانگ تیوولی موفق به دریافت ۵ ستاره ی ایمنی از موسسه ی NCAP کره شده است و در تست های یورو NCAP نیز موفق به دریافت سه ستاره در مدل پایه و ۴ ستاره در مدل فول شده است. دلیل موفقیت این خودرو در تست های ایمنی را باید مرهون امکانات ایمنی مناسبی دانست که سازنده برای تیوولی در نظر گرفته است. امکاناتی مانند ایربگ راننده و سرنشین، ایربگ پرده ای سراسری و ایربگ های جانبی، ترمز های دیسکی در هر چهار چرخ که در چرخ های جلو از نوع خنک شونده هستند. سیستم ترمز ضد قفل چهار کاناله، سیستم تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم ضد هرزگردی و سیستم شروع حرکت در سربالایی.
امکانات رفاهی تیوولی نیز لیست مناسبی را شامل می‌شود و می‌توان امکاناتی چون سانروف برقی، فرمان سه حالته، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، نمایشگر ۷ اینچی مجهز به بلوتوث، فرمان برقی سه حالته، پوشش چرم صندلی ها و گرم کن صندلی های جلو را نام برد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد