موضوعات داغ

اگر در سرعت 100 کیلومتر دنده عقب بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟ + فیلم

عکس مطلب اول
حتی اگر ماشین اتوماتیک هم نداشته باشید، قطعا به این فکر افتاده‌اید که اگر در سرعت‌های بالا اهرم دنده را از حالت D به وضعیت R تغییر دهید، چه اتفاقی برای ماشین و جعبه دنده رخ می‌دهد؟! ولی خب در اینجور مواقع بیشتر باید عقلانی رفتار کرده و از کارهایی که نمی‌دانیم چه تبعاتی خواهد داشت پرهیز کرد.
پیش از این در یک مقاله جداگانه به این موضوع پرداختیم که اگر در سرعت‌های بالا به صورت اتفاقی و یا از سر کنجکاوی دکمه استارت را فشار دهید، چه اتفاقی برای ماشین رخ خواهد داد که هم به صورت نوشتاری و هم در قالب یک ویدیو به بررسی آن پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر در سرعت‌های پایین یک بار فشرده شود، ماشین خاموش شده و اگر در سرعت‌های بالا دکمه را فشار دهیم و چند لحظه‌ای بر روی آن نگه داریم، موتور به طور کامل خاموش می‌شود.
علاوه بر این، در مقاله‌ای جداگانه موضوع ترمزهای پارک الکترونیکی را در وبسایت خودروبانک مورد بررسی قرار دادیم و دیدیم که اگر کلید آن در حین حرکت فشرده شود، این سیستم چه در سرعت‌های پایین و چه در سرعت‌های بالا فعال شده و ماشین را متوقف می‌کند.
حال در این مقاله قصد داریم به موضوع جعبه دنده‌های اتوماتیک بپردازیم و ببینیم که اگر در سرعت‌های بالا اهرم دنده را از حالت D به وضعیت R (دنده عقب) تغییر دهیم، چه اتفاقی برای گیربکس و ماشین رخ خواهد داد. البته ناگفته نماند که تکنولوژی‌های بکار رفته توسط شرکت‌های خودروسازی بر روی محصولاتشان متفاوت است و به هیچ وجه چنین کاری با خودروی اتوماتیک خود انجام ندهید، چون ممکن جعبه دنده آسیب جدی ببیند و صفحه کلاچ‌های آن از بین برود که خود هزینه هنگفتی روی دستتان خواهد گذاشت.
در ادامه می‌توانید فیلم مورد بحث را در خودروبانک تماشا کنید.



نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/7
Salam.clip khobi bod vali ey kash model khodro va class girboks on ro ham moshakhas mikardid.
Thank's
1395/11/8
سلام Melina,خودروش یک فورد فيوژن 2016 هستش با گیربکس اتوماتیک شش سرعته ،البته خودش داره میگه که در گیربکس های جدید عملا هیچ اتفاقی نمی افتد ولی احتمال دارد مدلهای قدیمی تر دچار مشکل شوند
1395/11/8
سلام خوش بحالتون انگلیسی بلدین ای کاش دوبله میشد
1396/12/2
سلام
من تو سرپایینی شدید دنده عقب گرفتم ویکم رفتم و بعدش فراموش کردم دنده رو از عقب دربیارم و چون گاز ندادم ماشین چند به متر به جلو رفت و چون رو دنده عثب بود خاموش شد و چند دقیقه استارت هم نمیخورد و بعد روشن شد
آیا ماشینم آسیب دیده
سمند