موضوعات داغ

تفاوت دو نسل سری 5 باهم را اینجا ببینید + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مهرماه سال جاری بود که پس از کش و قوس‌های فراوان و پیش نمایش‌های متعدد که بیشتر به معرفی تکنولوژی‌های جدید می‌پرداخت، در نهایت کمپانی خودروسازی BMW از نسل هفتم سری 5 (G30) رونمایی کرد و همزمان با معرفی، خط تولید آن را هم آغاز کرد تا مشتریان بیشتر از این منتظر تجربه هفتمین نسل از باواریایی سری 5 و همچنین یکی از بهترین‌های این سری نمانند.
درهمان روزهای اولیه معرفی نسل هفتم سری 5، گروه خودروبانک به بررسی و معرفی کامل این خودروی باواریایی شیک پوش پرداخت، ولی همچنان فقدان یک موضوع احساس می‌شود و آن هم تفاوت‌هایی است که بین طرحی ظاهری و یا حتی امکانات و تجهیزات نسل هفتم با نسل ششم دیده می‌شود. از این رو گروه خودروبانک در انتهای مقاله فیلمی برای شما خوانندگان بارگذاری کرده است که به نمایش و بررسی ویژگی‌های تغییر یافته در نسل هفتم می‌پردازد.
جهت یادآوری هم باید گفت که این کمپانی معروف باواریایی از نسل جدید پیشرانه‌های خود بر روی سری 5 استفاده کرده است. ابتدا پیشرانه مدل 520d قرار دارد که می‌تواند با مصرف سوخت 4.1 لیتری به ازای هر صد کیلومتر مسافت پیموده شده، حداکثر قدرتی 190 اسب بخاری و گشتاوری 400 نیوتن متری تولید کند و از طریق جعبه دنده‌ای 6 سرعته دستی و یا 8 سرعته خودکار استپ ترونیک، به خروجی منتقل کند تا در عمل شتاب 7.6 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 237 کیلومتر در ساعتی بدست آید.
پیشرانه بعدی هم بر روی مدل 530i نصب می‌شود که جایگزینی برای مدل 528i بوده و می‌تواند حداکثر قدرتی 252 اسب بخاری و گشتاوری 350 نیوتن متری برای تحقق شتاب صفر تا صد 6 ثانیه‌ای تولید کند.
بعد از دو مدل ذکر شده هم به قوی‌ترین نسخه موجود، یعنی مدل 540i می‌رسیم که در اصل جایگزین مدل 535i شده و در سینه خود از پیشرانه‌ای 3 لیتری توربوشارژر شش سیلندر سود می‌برد که حداکثر نیروی تولیدی آن در مقایسه با نسل قبل به 340 اسب بخار و 450 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. با هدایت این قدرت و گشتاور به سمت خروجی هم حداقل شتاب 4.8 ثانیه‌ای بدست می‌آید. در ادامه تماشای ویدیوی زیر را برای آشنایی هر چه بیشتر با این دو خودرو پیشنهاد می کنیم.


نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/22
لطفا توضیح بدید که کی وارد میشه و قیمتش چقدر خواهد بود