موضوعات داغ

چپ کردن تویوتا هایلوکس با یک تصادف ساده + فیلم

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
مطمئنا هیچ آدم عاقلی دلش نمی‌خواهد تصادف کند، حال تصور کنید سوار بر خودروی خود هستید و درست مقابل شما حادثه‌ای رخ می‌دهد. اگر سرعتتان کم باشد که می‌توانید ماشین را جمع کنید، ولی اگر سرعتتان بالا باشد و قادر به جمع کردن ماشین نباشید، چاره‌ای جز فرمان دادن ناگهانی به ماشین نخواهید داشت تا حداقل در حادثه پیش رو شریک نباشید. اما اگر همین فرمان دادن ناگهانی خود باعث بروز حادثه شود، آنوقت چه می‌کنید؟!
اگر یادتان باشد در آبان ماه سال جاری مقاله‌ای بر روی سایت برگذاری کردیم که یکی از مجلات فعال خودرویی تحت عنوان "Teknikens Varld" یک ویدیو منتشر کرده بود که در آن "تست موس" بر روی تویوتا هایلوکس صورت می‌گرفت. البته فقط تویوتا هایلوکس به این چالش دعوت نشده بود و در کنار آن دوج رم، نیسان ناوارا و پیکاپ‌های فولکس واگن، فورد، ایسوزو و میتسوبیشی هم حضور پیدا کرده بودند که تمامی آنان سربلند از این آزمون بیرون آمدند، ولی برعکس پیکاپ‌های دیگر، تویوتا هایلوکس به خاطر عملکرد بسیار بد و ناامید کننده‌اش مهر مردودی در کارنامه‌اش خورد.
حال در ادامه فیلمی از لحظه تصادف یک دستگاه تویوتا هایلوکس برایتان آماده کرده‌ایم که بدون توجه به چراغ قرمز وارد تقاطع می‌شود و تصادف می‌کند، ولی نکته جالب این فیلم می‌تواند چپ کردن سریع تویوتا هایلوکس پس از برخورد نه چندان محکم و خشن باشد که در فیلم هم آمده و شما را برای درک بهتر ماجرا دعوت به تماشای آن می‌کنیم.



نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/20
راننده تویوتا در حالت عادی نبود.
اولا که چراغ قرمز بود برای تیوتا دوما ..داشت چپ میکرد خیلی کند میتونست با یک فرومون در جهت مخالف ماشینو حفظ کنه
1395/11/21
به حرف گفتنش آسونه ولی وقتی پشت فرمون باشی تو صدم ثانیه یک ایربگ تو صورتت و یکی هم سمت چپ بدنت باز بشه و موج انفجار و ضربه ای که بت وارد میشه انوقت تازه متوجه میشی چی به چیه .
1395/11/21
عزیز دل چه ربطی داره اصلا راننده تویوتا عادی نبوده خواب بوده یا بلد نبوده فاجعه اینه که با سرعت 50 40 کیلومتر از بغل خورد بهش چپ کرد میزان خرابی قبل از چپ شدن کاملامشخصه که ضربه شدید نیست این اتفاقیه که امکان نداشت برای یه خودروی اروپایی حتی از نوع وانتش بیوفته این نشون میده علی رغم گرفتن ستاره ها همچنان خوردوهای اسیایی همچنان از لحاظ ایمنی از اروپا عقبت هستند
1395/11/20
در کل شاسی بلند ها بخاطر ارتفاعشون ثبات به مراتب کمتری نسبت به سدان ها دارن
و به مراتب ایمنی سدان ها بیشتر هم هست برای استفاده ی جاده ای و مانور های مختلف
حالا دیگه وارد بحث اتاق بلند های کره ای و چینی نمیشم
1396/11/17
"حالا دیگه وارد بحث اتاق بلند های کره ای و چینی نمیشم"

اگه یکی اینو توضیح بده ممنون می شم.
1395/11/21
هایلوکس به بی تعادلی معروفه البته نسخه های جدیدش تو تست موس خیلی بهتر شدن