موضوعات داغ

آیا نیسان در کره جنوبی تقلب کرده است؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در ماه می سال گذشته، دولت کره جنوبی با استفاده از دستگاه‌های جدید و پیشرفته تست و سنجش میزان گازهای تولیدی وسایل نقلیه، شرکت خودروسازی نیسان را متهم به ارائه اطلاعات نادرست پیرامون انتشار گازهای گلخانه‌ای کرده بود و در ادامه سازمان محیط زیست کره جنوبی هم اعلام کرد که حداقل 814 نمونه از جدیدترین مدل‌های نیسان قشقایی، به پیشرانه‌های دیزلی مجهز شده‌اند که مقدار گازهای تولیدی آنان با اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت سازنده همخوانی ندارند و مقدار بسیار بیشتری گازهای آلاینده تولید می‌کنند که در این رابطه جریمه‌ای 279 هزار و 900دلاری برای نیسان ترتیب داده شد و سپس یک فراخوان عمومی برای تمامی محصولات نیسان با میزان گازهای تولیدی بیشتر داده شد که هنوز رسما اجرایی نشده است.
حال باتوجه به شرایط پیش آمده، اخیرا یک قاضی کره‌ای از سیاست‌های کره جنوبی جانب داری کرده و اعلام کرده است که شرکت خودروساز نیسان اطلاعاتی نادرست پیرامون گازهای تولیدی محصولاتش ارائه کرده است و این موضوع می‌تواند قابل پیگیری باشد. در این مورد قاضی دادگاه اضافه کرد: این منطقی است که ارائه اطلاعات نادرست پیرامون گازهای تولیدی محصولات نیسان غیرقانونی است و می‌بایست پیگیر این موضوع بود.
در مقابل، اما نیسان همچنان ارائه اطلاعات غلط پیرامون گازهای تولیدی محصولاتش را تکذیب می‌کند و در ادامه گفت: حکم دادگاه کره جنوبی مایع "تاسف" است و اقدامات مورد نیاز در نظر گرفته خواهد شد. هیچ تغییری در موضع ما وجود ندارد که ما هیچوقت از دستگاه‌های غیراستاندارد و غیرقانونی برای تعیین میزان گازهای تولیدی محصولاتمان استفاده نکرده‌ایم.
به دلیل ممنوعیت سازمان محیط زیست کره جنوبی، از اوایل سال جاری فروش نیسان قشقایی به همراه 10 مدل دیگر از محصولات پورشه و بی ام و متوقف شده است تا اشکالات ذکر شده برای انتشار گازهای آلاینده برطرف شود. پیش از این هم در ماه اوت 2016، فروش محصولات کمپانی خودروسازی بنتلی، آئودی و فولکس واگن در کشور کره جنوبی ممنوع شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد