موضوعات داغ

5 پورشه ای که ارزش فروختن کلیه ها را هم دارد! + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با یک مرور کلی بر تاریخچه محصولات کمپانی خوروسازی پورشه، می‌توان برخی ازاسطوره‌های این کمپانی را به یاد آورد که هرکدام محرکی برای تداوم حیات پورشه و همچنین نقش تعیین کننده‌ای در اعتبار و موقعیت فعلی کمپانی خودروسازی پورشه داشته اند، محصولاتی که برای داشتنشان حتی ارزش فروختن کلیه را هم دارند و در ادامه قصد دارم صحبتی مختصر در رابطه با کمیاب ترین آنان داشته باشیم.
پورشه 964 توربو S می تواند اولین خودروی اسطوره ای و کمیاب پورشه تلقی شود که در سال 1992 میلادی توسط تیم مسابقه ای "ویسچ" طراحی و ساخته شد و یکی از محدودترین محصولات پورشه شناخته می شود که تنها به تعداد محدود 86 دستگاهی تولید شد. بعد از 964 توربو S هم می توان خودروی پورشه 924 کاررا GTS را معرفی کرد که با تعداد تولیدی 49 دستگاهی، یکی از کمیاب ترین محصولات پورشه شناخته می شود.
خودروی بسیار خاص و ویژه پورشه 911 GT1 هم به تعداد محدود 21 دستگاهی، بیشتر به عنوان یک خودروی مسابقه ای برای سری مسابقات اتومبیل رانی "لمانز" ساخته شده است که پیشرانه ای 521 اسب بخاری در سینه خود دارد و در آخرین تحرکات خود به قیمتی حدودا 1.6 میلیون دلاری به فروش رسیده است.
البته خودروی 911 GT1 نادرترین خودروی پورشه نخواهد بود، زیرا بالاتر از آن خودروی 246 اسب بخاری پورشه 911 SC/RS دیده می شود که در سال 1984 میلادی تنها به تعداد محدود 20 دستگاهی، آن هم صرفا برای شرکت در مسابقات رالی جهانی ساخته شد.
در آخر هم خودروی پورشه 356 America Roadster درکنار مدل "اسپیدستر" آن، قطعا کمیاب ترین و باارزش ترین خودروی پورشه به شمار خواهند آمد که تنها به تعداد محدود 16 دستگاهی ساخته شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد