موضوعات داغ

پاگانی هویرا رودستر، ترکیبی از قدرت و زیبایی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی پاگانی که تقریبا 3 الی 4 سال پیش به خاطر مشکلات بوجود آمده اعلام کرده بود که دیگر قصد تولید هیچگونه اتومبیلی ندارد، چندی پیش نسخه‌ای رودستر از پاگانی هوایرا معرفی کرد و در ادامه افزود که نمایش عمومی آن در نمایشگاه بین المللی ژنو 2017 انجام خواهد شد، هرچند نباید فراموش کرد که قبل از معرفی این خودرو، کمپانی خودروسازی پاگانی نسخه‌های مختلفی از محصولات خود عرضه کرده است.
در مقایسه با مدل‌های استاندارد و کوپه پاگانی هوایرا، نه تنها سقف اتومبیل تغییر پیدا کرده، بلکه سایر قسمت‌های طراحی نیز شامل بروزرسانی‌های پاگانی شده‌اند که در این بین می‌توان تغییرات محسوسی در بخش ورودی‌های هوای رادیاتور و نحوه قرارگیری چراغ‌های LED لابه لای آن‌ها، نصب یک بامپر در زیر سپر جلو و در نهایت اصلاح دیفیوزر عقب را مشاهده کرد. هرچند در ساختار بدنه پاگانی هوایرا رودستر هم تغییراتی ایجاد شده است تا با کاهش 80 کیلوگرمی، وزن نهایی اتومبیل به 1280 کیلوگرم برسد.

پاگانی هویرا رودستر

پاگانی هویرا رودستر


در عقب شاسی تمام فیبرکربنی پاگانی هویراهای اصلی به طور معمول یک پیشرانه 6 لیتری V12 توئین توربو AMG قرار می‌گیرد که با تولید 710 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور به شتاب صفر تا صد 3.3 ثانیه و حداکثر سرعت 370 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. حال بر روی این محصول هم پیشرانه‌ای 12 سیلندر 6 لیتری برگرفته از موتورهای AMG مرسدس بنز مورد استفاده قرار گرفته است، ولی با یکسری تفاوت‌ها که در ادامه خواهیم گفت.

پاگانی هویرا رودستر

پاگانی هویرا رودستر


همانطور که در بخش قبل گفتیم، برای پاگانی هوایرا رودستر پیشرانه‌ای 12 سیلندر AMG در نظر گرفته شده است، ولی حالا بجای تولید قدرتی 710 اسب بخاری بر روی هوایرا کوپه، می‌تواند حداکثر قدرتی 764 اسب بخاری در کنار گشتاور 1000 نیوتن متری تولید و توسط جعبه دنده‌ای 7 سرعته به خروجی منتقل کند، درحالی که نسخه‌ای قوی‌تر با حداکثر قدرتی 789 اسب بخاری هم وجود دارد که برای داشتن آن باید بهای بیشتری هم پرداخت کرد.

پاگانی هویرا رودستر

پاگانی هویرا رودستر


در آخر هم گفتنی است که طبق اعلام رسمی کمپانی خودروسازی پاگانی، این سوپراسپرت رودستر تنها به تعداد محدود 100 دستگاهی ساخته خواهد شد و همچنین به قیمت 2.28 میلیون یورو، یعنی چیزی معادل2.4 میلیون دلار به فروش خواهد رسید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/27
شخصا خطوط تیز مثل زبان طراحی اخیر لامبورگینی و یا لکسوس رو بیشتر برای خودرو های اسپرت ویا سوپر اسپرت رو میپسندم چون حس هیجان بیشتری رو انتقال میدن البته طراحی پاگانی هم خیلی خاصه ولی شخصا با آینه اش حال نمیکنم :-)