موضوعات داغ

آغاز یک ماجراجویی تازه با مینی ون سیتروئن

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
سال گذشته بود که کمپانی خودروسازی سیتروئن با گروهی از خلاقان و طراحان حوزه خودرو، کانسپتی چهارچرخ محرک 4X4 در گروه ون‌های MPV معرفی کرد، ونی کانسپت که بر روی آن نام "اسپیس تورر هایفن (SpaceTourer HYPHEN)" گمارده شده بود و از پیشرانه‌ای 150 اسب بخاری توربودیزل BlueHDi برای تامین انرژی خود کمک می‌گرفت که به جعبه دنده‌ای شش سرعته دستی متصل شده و نیروی تولیدی موتور را به هر چهار چرخ خودرو (4x4) منتقل می‌کرد.
حال کمپانی خودروسازی سیتروئن بار دیگر برای اعلام حضورخود در نمایشگاه بین المللی ژنو 2017، خودروی کانسپت جدید در کلاس مینی ون ها تحت عنوان "SpaceTourer 4x4 E Concept" معرفی کرده است که در واقع نسخه‌ای تکامل یافته از همان کانسپت "هایفن" به شمار می‌آید، ولی تکامل یافته‌تر که در ادامه به آنان خواهیم پرداخت.

SpaceTourer 4x4 E Concept

SpaceTourer 4x4 E Concept


پیش از پرداختن به ویژگی‌های تکامل یافته در این اتومبیل، می‌توان گفت که کمپانی خودروسازی سیتروئن از همان پیشرانه توربودیزل 150 اسب بخاری بر روی ون جدید خود استفاده کرده است و بخش انتقال قدرتی هم بدون تغییرات، از همان جعبه دنده شش سرعته دستی استفاده می‌کند که در نهایت به هرچهار چرخ اتومبیل ختم می‌شود.

SpaceTourer 4x4 E Concept

SpaceTourer 4x4 E Concept


حال می‌رسیم به مبحث اصلی. در واقع بزرگ‌ترین تغییری که بر روی این اتومبیل حاصل شده است، مربوط به تکامل چهره می‌شود که طراحی کلی اتومبیل را تاحدودی واقعی‌تر و نزدیک به تولید کرده است و دیگر تغییر مهم اتومبیل هم می‌تواند افزایش ارتفاع 60 میلی متری نسبت به نسخه قبل باشد که حالا امید به تولید آن را بیش از پیش افزایش داده است.
علاوه بر این‌ها، سیستم‌های نوین و مختلفی ازجمله سیستم تشخیص صدا، سیستم نمایش عقب اتومبیل بر روی تلفن همراه به کمک دوربین‌های دید عقب!، سیستم دید عقب 180 درجه، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم ترمز خودکار و... را معرفی کرد که در صورت تایید تولید، به همراه سیستم‌های بیشتر و بهتر بر روی اتومبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد