موضوعات داغ

شاسی بلندهای آلمانی مقابل یکدیگر + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کلاس شاسی بلندها، بخصوص شاسی بلندهای کامپکت نظیر مرسدس بنز GLA، بی ام و X1 و یا حتی آئودی Q3 یکی از پرطرفدارترین کلاس‌های اتومبیل در صنعت خودروسازی بشمار می‌رود که از طرفی قیمتی مناسب نسبت به شاسی بلندهای درشت هیکل بازار دارند و از طرفی دیگر هم فضا و امکانات بیشتر و بهتر نسبت به خودروهای کراس اوور دارند که باعث شده محبوبیت این کلاس بیشتر از همه باشد، حال در این مقاله فیلمی برای شما آماده کرده‌ایم که در آن سه خودروی ذکر شده، یعنی مرسدس بنز GLA، بی ام و X1 و آئودی Q3 در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و ویژگی‌های هرکدام به چالش کشیده می‌شود.
پیش از تماشای مقایسه ویدیویی این سه خودرو هم می‌توان گفت که فیس لیفت خودروی مرسدس بنز GLA در مدل‌های مختلف همین یکی دو ماه پیش معرفی شد که نسخه حضور یافته در ویدیو از نوع 250 4Matic بوده و از پیشرانه‌ای 2.1 لیتری در زیر کاپوت خود سود می‌برد.
خودروی بی ام و X1 هم با مدل xDrive25d مقابل دو خودروی آلمانی دیگر ظاهر شده است که در زیر کاپوت خود از پیشرانه‌ای 2.5 لیتری چهار سیلندر 231 اسب بخاری سود می‌برد که به صورت کاملا سفارشی به جعبه دنده‌ای 6 سرعته اتوماتیک استپ ترونیک و یا 8 سرعته اتوماتیک استپ ترونیک متصل می‌شود.
در آخر هم خودروی آئودی Q3 دیده می‌شود که برخلاف دیگر خودروهای آلمانی، با پیشرانه‌ای 2 لیتری TDI در این مقایسه حضور پیدا کرده است و تنها قدرتی 150 اسب بخاری و گشتاوری 340 نیوتن متری دارد که در عمل باعث شده شتاب صفر تا صد 9.6 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت حدودا 204 کیلومتربر ساعتی برای آن بدست آید، این درحالیست که تنها 4.4 لیتر سوخت به ازای هر صد کیلومتر مسافت پیموده شده از باک طلب می‌کند.



نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/16
اگه از اسب استفاده کنیم هیچ انسانی مجبور نمیشه عمرشو در معادن فلزات , مخازن نفت , پالایشگاه های سمی , خط تولید کارخانه ها و بخش بازیافت و ... بیگاری بکشه .
اسب خودش بوجود میاد ! علف خودرو میخوره , آلودگی نداره , روحیه ی انسان رو عوض میکنه و ... و درنهایت خیلی سریع تجزیه میشه و طبیعت رو هم صحیح و سالم اونجوری که از گذشتگانمون تحویل گرفتیم به آینده گان تحویل میدیم .