موضوعات داغ

سوپراسپرت سه سیلندریِ ۳۶۰ اسبیِ بی ام و + فیلم

عکس مطلب اول
گل سرسبد غرفه ی پرشیا خودرو در نمایشگاه خودروی تهران امسال قطعا خودرویی نیست جز خودروی سوپراسپرت i8. این خودرو البته پیش از این توسط وارد کنندگان متفرقه وارد کشور شده بود و خاص بودن آن سبب شده بود تا قیمتی بالای یک میلیارد تومان داشته باشد اما این امید وجود دارد تا با آغاز عرضه ی آن توسط پرشیا خودرو قیمت آن کمتر شده و به زیر یک میلیارد تومان برسد هر چند پرشیا خودرو هنوز قیمت نهایی و زمان عرضه ی i8 را اعلام نکرده است.
این خودروی هیبریدی ۱۴۰ هزار دلاری دارای ۴.۶ متر طول، ۱.۹ متر عرض و ۱.۲۹ متر ارتفاع است و ۱۵۳۹ کیلوگرم وزن دارد. طراحی خودرو به صورت موتور وسط است و انتقال نیرو به هر چهارچرخ خودرو صورت می گیرد.

بی ام و i8

بی ام و i8


این خودرو مجهز به ۲ موتور است که یکی بنزینی و دیگری از نوع برقی است. موتور بنزینی سه سیلندر این مدل ۱.۵ لیتر حجم دارد و مجهز به توربوشارژر است. این موتور با موتور مورد استفاده در بی ام و 218i که آن نیز در همین نمایشگاه رونمایی شد یکسان است و می تواند ۲۲۸ اسب بخار قدرت در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه و ۳۲۰ نیوتون متر گشتاور را در ۳۷۰۰ دور بر دقیقه تولید کند.
موتور برقی هیبریدی نیز ۱۲۹ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور دارد. مجموع قدرت موتور این خودرو ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور آن نیز به میزان ۵۷۰ نیوتون متر است که با چنین مشخصاتی i8 این توانایی را خواهد داشت تا در عرض ۴.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز به میزان ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. با این وجود و چنین قابلیت های حرکتی در خور توجهی مصرف سوخت اعلامی برای این خودرو تنها ۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است که عددی بسیار عالی حتی در مقایسه با بهترین هیبریدی های بازار است.

بی ام و i8

بی ام و i8


در ادامه می توانید ویدئوی تهیه شده از این خودرو توسط گروه خودروبانک را در انتهای مطلب مشاهده کنید و در گالری تصاویر نسز عکس های گرفته شده از بی ام و i8 در نمایشگاه خودروی تهران قرار داده شده اند.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/28
مـن موندم اینـهمه میگفتن قــراره از فولــکس واگن و جگوار وماشینای جدید تو این نمایشگاه رونمایی کنن کجاس پس؟؟؟؟ایــنا که همش ماشیناییه که تو خیابونا میبینیم جدید نیس!
1395/11/28
228 اسب + 129 اسب میشه 362 ؟
1395/11/29
اقا سينا درسته كه جمع 228+129 ميشه 357 ولي اين ماشين يك موتور كمكي ديگه هم داره كه در عقب خودرو و در كنار موتور بنزيني نصب شده و 20 اسب بخار قدرت داره و كارش استارت زدن خودرو و جبران كردن تاخير توربو شارژ هاست و به همين دليل 5 اسب بخار از اون 20 اسب به دو موتور ديگه و قدرت و گشتاور كلي ماشين اضافه ميشه و ميشه 362 اسب بخار.
1395/11/28
من همين امروز نمايشگاه خودرو تهران بودم.تو غرفه بي ام و كه بودم قيمت رو از پرشيا خودرو پرسيديم و گفتن 1.4 ميليارد تومن قيمت i8 هستش يعني گرون تر از قبل.البته نبايد فراموش كرد كه اين بار با نمايندگي رسمي اومده و گارانتي هم داره.
1395/11/29
من واقعا متاسفم برای پرشیا خودرو که در ماشینارو تو نمایشگاه قفل کرده و 4 تا آدم جو گیر که فک کردن طراحه بی ام دبلیو بودن قبلا :))) گذاشته کنار ماشین که واقعا بلد نبودن اطلاعات موتورای ماشینارو و اینکه حتی در آی 8 رو برای خودرو بانک هم باز نکرده از داخل ماشین 4 تا عکس بگیره فک کرده همین یه آی 8 تو کل ایران :))) خبر نداره الان تعداد آی 8 ایران از آلمانم بیشتره اونم 900 تومن نه 1.4 میلیارد اونم با حق گمرک پایین هیبریدی !!!!!! بدجوری پرشیا خودرو رو جو گرفته
1395/11/29
سلام
جالبه برام انحصار روز افزون خودرو تو کشور اسلامیمون!
قیمت دلار رو الان نیگاه کردم 3,810 تومن
قیمت خودرو هم ۱۴۰ هزار دلار
خوب ضربدر هم کنیم میشه چقدر؟
533.400.000تومن
حالا چقدر میخوان سود بخورن روش که این دوستمون قیمت گرفته و گفتن یک میلیارد و چهارصد میلیون؟!
حالا این یه نمونه ست از...
واقعا درست میگن که از ماست که بر ماست
شمام بشینید لبخند بزنید و دو تا شعار بدین عزیزان دل
1395/11/29
سلام من دیروز نمایشگاه ماشین بودم شرکت رامک خودرو نبود لیفان نبود پورشه نبود بنز نبود شرکت پاژن و لندروور نبود جک نبود سیتروئین فقط سی 4 بود شاسی بلندش نبود نیسان ایکس تریل و کلا نیسان نبود هوندا نبود مازاراتی و فراری و لامبورگینی و بوگاتی نبود ام جی جی اس جدید نبود خیلی ماشین کمی نسبت به 11 سال پیش بود در نمایشگاه بین المللی چمران ل
1395/11/30
کسی میدونه چرا پرشیا خودرو vin ماشیناش رو تو نمایشگاه با چسب برق پوشنده بود