موضوعات داغ

ساخت فراری تقلبی در اسپانیا

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
به طور کلی، ماشین بازان حرفه‌ای و طرفداران این صنعت هیچگونه علاقه‌ای به کپی برداری از محصولات معتبر و معروف جهانی ندارند و به همین دلیل است که ماشین‌های تولیدی توسط خودروسازان چینی بسیار مورد انتقاد هستند، مگر چند استثنا کوچک مثل ساخت ماکت‌های دقیق و کوچک از خودروهای اصلی و پرطرفدار که می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد. حال بدتر از کپی کاری‌های چینی‌ها، اخیرا شرکتی در اسپانیا شناخته شده است که اقدام به کپی برداری از سوپر اسپرت‌های معروف بازار و ساخت آنان با قیمتی ارزان‌تر می‌کند، ولی در روند کار خود با اختلالاتی مواجه شده‌اند که در ادامه به آنان خواهیم پرداخت.
تولید سوپر اسپرت‌های ارزان قیمت با شباهتی بسیار نزدیک به مدل‌های اصلی یک کسب و کار مداوم بود که الگوریتم ساده و موثری داشت، ولی تا قبل از اینکه شرکت‌های بزرگ خودروسازی متوجه این کار شوند و با تنظیم یک شکایت، پلیس اینترپل با همکاری پلیس اسپانیا کار و بارشان را جمع کند و سه مکانیک آن را هم دستگیر کنند.
برای انجام این کار، مکانیک‌های اسپانیایی از خودروی قدیمی "پونتیاک فیرو" استفاده می‌کردند و با اعمال یک جراحی سنگین بر روی چهره این خودرو، آن را تبدیل به خودروی فراری F430 اسپایدر و یا حتی فراری 458 ایتالیا می‌کردند که تا به الان حدود 14 دستگاه تولید کرده و برخی از آنان را با قیمت 43 هزار دلاری به مشتریان تحویل داده‌اند.
در تابستان 2013 هم حدود هشت نفر به جرم ساختن 17 دستگاه خودروی کپی فراری F430 و فراری 458 ایتالیا در همین نقطه دستگیر شده بودند، ولی حالا شاهد فعالیت مجدد آنان و در ادامه شاهد دستگیری مجدد 3 نفر از آنان هستیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد