موضوعات داغ

رباتی که همکار پلیس خواهد شد + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
تکنولوژی و فن آوری بشر هنوز به سطحی نرسیده که بتواند یک پلیس آهنی اختراع کند، ولی در مقابل مخترعین دانشگاه دوک ایالات متحده آمریکا یک ربات کوچک به نام "نگهبان ترافیک" اختراع کرده‌اند که همانند نام آن، کار امنیت و نظم دهی به ترافیک شهری و کمک رسانی به افسران پلیس را انجام می‌دهد.
این پروژه براساس اطلاعات ارائه شده، حدود 7500 دلار در مراحل اولیه خرج برداشته است تا در نهایت یک ربات چهارچرخ محرک نسبتا کوچک ساخته شود که بر روی آن صفحه نمایشگری نسبتا کوچک، با پایه‌ای متحرک قرار گرفته است که می‌تواند تا ارتفاعی حدودا 2.13 متری بالا بیاید و در زاویه‌ای 170 درجه گردش کند.
در ادامه گفتنی است که این ربات برای امنیت بیشتر افسران پلیس و پایین نیامدن آنان از اتومبیل طراحی شده است، زیرا در بسیاری از مواقع افسر پلیس مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و یا ماشین متخلف پا به فرار می‌گذارد. ولی بر روی این رباط یک دوربین کیفیت بالا نصب شده و توسط پایه متحرک به همراه صفحه نمایشگر بالا و پایین می‌شود تا اطلاعات و کارت شناسایی ماشین متخلف و یا خودرویی که اشتباه پارک کرده است، برای افسر پلیس نشان داده شود.
برای نشان دادن اطلاعات هم صفحه نمایشگر دیگری بر روی داشبورد ماشین‌های پلیس تعبیه شده است که به صورت زنده تصاویر ضبط شده توسط ربات را دریافت می‌کند. علاوه بر این‌ها، ربات مذکور به سیستم‌های تشخیص الکل و سیستم تشخیص مواد مخدر مجهز شده است که افسران پلیس را از شرایط راننده مظنون آگاه می‌سازند تا اتفاقی برایشان پیش نیاید.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد