موضوعات داغ

گردهمایی بزرگ قدبلندهای دو دیفرانسیل در تهران + عکس

عکس نویسنده
جواد اسدی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
با اینکه تعداد رشته‌های اتومبیلرانی در ایران به تعداد جهانی نمی‌رسد و احتمالاً هم نخواهد رسید، اما همین تعداد گروه‌ها و دسته‌های مختلف خودرویی نیز چند سالی است به صورت جدی به کار خود ادامه می‌دهند و یکی از عوامل پیشرفت آن‌ها را می توان تشکیل کلاب‌ها و گروه‌های مختلف خودرویی دانست. به دلیل موقعیت جغرافیایی متفاوت ایران و وجود انواع شرایط آب و هوایی، یکی از همین دسته‌های پرطرفدار، خودروهای آفرود یا خارج جاده‌ای هستند که شاید بتوان پیشینه علاقه ایرانیان به آن را بیشتر از سایر رشته‌های دیگر دانست. هر یک از این کلاب‌های مختلف در تقویم، هر سال گردهمایی‌های جدایی دارند که معمولاً به صورت تورهای آفرود دیده شده‌اند، اما در روزهای پایانی بهمن‌ماه قرار بر تشکیل یک گردهمایی واحد با حضور تمامی کلوپ‌های تشکیل شده تا به حال شد و مسئولیت هماهنگ آن بر عهده هیئت اتومبیلرانی و هیئت آفرود استان تهران بود و همانند همیشه خودروبانک خود را به این رویداد بزرگ رساند تا برای شما گزارش کاملی را تهیه کند.

گردهمایی آفرودرها در تهران

گردهمایی آفرودرها در تهران

در این همایش بزرگ خوشامدگویی جالبی با خودروهای آمریکایی دیده می‌شد که سرتاسر ورودی ورزشگاه تختی که محل برگزاری بود را پوشش داده بودند. البته تعداد زیاد آن‌ها جلب توجه می‌کرد، اما نکته قابل توجه‌ای که در آفرود ایران دیده می‌شود، استفاده اکثریت از خودرو های ژاپنی مانند نیسان، تویوتا و یا میتسوبیشی است که آن‌ها نیز به دسته‌های جدایی در پارکینگ ورزشگاه چیده شده بوند. در کنار گردهمایی، برندهای مختلفی که به نوعی ارتباطی مستقیم با این رشته ورزشی دارند نیز حضور یافته بودند که در بین آن‌ها واکی‌تاکی‌های مجاز برای تور آفرود، لوازم جانبی خودرو و لباس‌های مخصوص و البته موضوع اصلی که مربوط به صنایع غذایی می‌شد، حضور نسبتاً خوبی داشتند.

جمع کلوپ های دو دیفرانسیل

جمع کلوپ های دو دیفرانسیل

اما بزرگ‌ترین غول آهنی در میان تمام این آفرودرها که تعدادشان بیش از 100 دستگاه بود، یک فلکس‌تراک کانادایی بود که از موتور قدرتمند فورد استفاده می‌کند و به گفته مالک بیشتر در مناطق باتلاقی استفاده می‌شود که البته لاستیک‌های بسیار پهن آن گواهی بر این گفته بود و در کنار یونیماگ‌هایی قرار داشت که در ایران جزو نمونه‌های خاص و کمیاب محسوب می‌شود. اما در حاشیه این گردهمایی، دسته‌ای از موتور های هارلی دیویدسون نیز حضور داشتند که باعث جلب توجه زیادی شده بودند و زیبایی کلاسیک آن‌ها در کنار آفرودرهای آمریکایی، هماهنگی بصری جالبی را ایجاد می‌کرد. در ادامه می توانید تصاویر بیشتری از این گردهمایی را ببینید.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/11/30
فقط ژاپن و آمریکا
تمام
1395/11/30
چی فقط ژاپن و آمریکا؟؟؟ آفرود؟؟؟ پس بنز G63 6*6 برگ چغندره؟؟؟
آلمان و انگلیس و ایتالیا هم از نظر خودروسازی لابد کشک هستن دیگه؟!؟!؟!
1395/12/1
شما اگه میتونی برو اون Mercedes-Benz رو بخر حال کن برای خودت
1395/12/1
میتونم خوبشم میتونم و حالشم کردم به کسی هم ربطی نداره البته نه توو ایران شما!!!
شما که انقدر آمریکایی دوست دارید فعلا باید توو خواب ماشینهای آمریکایی باشید با اون قوانینی که توو ایران دارید!!!!!
بهتره از داشته هاتون بگید مثله پرایدهاتون! هروقت اینجا بودی و آمریکایی و آلمانی زیر پات بود اونوقت بگو فقط آمریکایی!


خودروبانک عزیز دورادور ازت عذز میخوام که سایتت جای چنین بحث های بی ارزشی برای بیدار کردن بعضی ها از خواب میشه. تبریک هم میگم بهترین سایت خودرویی ایران شدی ولی هنوز جای پیشرفت داری...
1395/11/30
عشق است همه آفرود بازاااا
1395/11/30
فقط انگلیس و تمام
1395/11/30
گردهمایی یه مشت پولدار بی غم
1395/11/30
آتاشغالارو چیدن کنار هم. اینا هم شدن ماشین مگه آدم همیشه تو کوه و بیابونه؟
حالم از آَشغالای به دردنخور ژاپن به هم میخوره
1395/12/1
خدایی کی تورو ادم حساب کرده داری اینجوری......میکنی
1395/12/1
اتفاقا امیر سابق حال ژاپنی ها هم از تو ب هم میخوره ...دل ب دل راه داره