موضوعات داغ

شوتینگ بریک جدید فراری پیش از ژنو معرفی شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی فراری پیش از برگزاری نمایشگاه بین المللی ژنو 2017، برای اعلام حضور خود در این نمایشگاه و همچنین پایان دادن به شایعات پیرامون محصول جدیدش، از جدیدترین پروژه خود تحت عنوان "فراری 812 سوپرفست (812 Superfast)" رونمایی کرد.
بدون شک با تماشای این خودرو اولین چیزی که در ذهنتان تداعی گر می‌شود، طراحی معروف فراری F12 برلینتا و سپس محصولاتی خواهد بود که با اندک تغییراتی برمبنای فراری F12 رشد پیدا کرده‌اند. حال این خودرو هم باتوجه به اشارات مستقیم شرکت سازنده برمبنای اتومبیل فراری F12tdf رشد پیدا کرده است، ولی با یکسری تغییرات اساسی در طراحی ظاهری و بخش مولد قدرتی که در ادامه بیشتر به آنان خواهیم پرداخت.
اولین قسمتی که در این خودرو تغییرات نسبتا خوبی تجربه کرده است، می‌تواند طراحی ظاهری اتومبیل باشد که ظاهری تهاجمی‌تر به خود گرفته و با مشاهده تصاویر آن در گالری تصاویر خودروبانک می‌توانید به جزییات کار فراری و تغییرات اعمال شده بر روی این خودروی "شوتینگ بریک" پی ببرید، ولی مهم‌تر از طراحی ظاهری می‌خواهیم در خصوص بخش مولد قدرتی اتومبیل صحبت کنیم که نسبت به فراری F12tdf تغییرات و تقویت‌های خوبی را تجربه کرده است.


فراری 812 سوپرفست

فراری 812 سوپرفست

همانطور که احتمالا می‌دانید، خودروی فراری F12tdf در زیر کاپوت خود از پیشرانه‌ای 6.3 لیتری دوازده سیلندر سود می‌برد که در حداکثر کارایی خود می‌تواند قدرتی 780 اسب بخاری و گشتاوری حدودا 700 نیوتن متری تولید کند، ولی برای خودروی جدید فراری 812 سوپرفست باوجود پلتفرمی مشترک، از پیشرانه‌ای بزرگ‌تر 6.5 لیتری استفاده شده است که می‌تواند 20 اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به فراری F12tdf و همچنین 718 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 7000 دور بر دقیقه تولید کند که در عمل باعث شده شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت بیش از 340 کیلومتر بر ساعت بدست آید.
در آخر هم می‌توان گفت که یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد فراری 812 سوپرفست، می‌تواند استفاده از یک فرمان برقی برای هدایت پذیری اتومبیل باشد که برای اولین بار است بر روی محصولات فراری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/5
سلام خدمت دوستان عزيز
سوالي داشتم كه ممنون مي شم دوستان جواب بدن
اگر ماشين هاي بالاي 2500 لوكس و ارز بر محسوب مي شن و يا كسي با خريد ماشين هاي آمريكايي باعث مي شه ارز كشور رو به جيب كارگران آمريكايي بريزه
حالا در نظر بگيرين او شخص اصلن در خارج از كشور كار كرده و با پول خودش نه با ارز كشور اونجا ماشيني خريده يا اصلن يك خودرو بصورت هديه دريافت كرده چرا نبايد اجازه داشته باشه ماشينشو وارد كنه ؟
1395/12/5
ایرانی ها باید همینجور بدبخت بمونن
1395/12/5
چون علی آقا اینجا ایران هست...ب ام و 730 لوکس نیست ولی اف جی کروزر لوکس محسوب میشه...بنده شهرستانی هستم و نزدیک شهرمون روستایی هست به نام خیرآباد که کاهو و سبزی های خوبی داره....یه روز رفتم سبزی بخرم دیدم گرون تر شده گفتم چرا؟طرف گفت چون دلار 500 تومن بالا رفته...بالا رفتن دلار اول از همه سبزیهای خیرآباد رو گرون کرد...حالا اینو ببین دیگه هیچ چیزی سوال برانگیز نیست