موضوعات داغ

خودروی تمام الکتریکی بی وای دی E6 چقدر قیمت دارد؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بهمن ماه سال گذشته بود که اعلام کردیم "کارمانیا" برنامه‌ای برای واردات یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندهای چین یعنی "بی وای دی اس 6 (BYD S6)" در سر دارد و در نمایشگاه خودروی کرمان هم شاهد معرفی این محصول از سوی کارمانیا بودیم. اما اردیبهشت ماه سال جاری خبری از سوی کارمانیا منتشر شد که قریب به اتفاق اکثر کارشناسان و خودروبازان داخلی را شوکه کرد و آن هم ورود خودروی تمام الکتریکی BYD e6 به بازار داخلی کشور بود که مهرماه سال جاری هم در نمایشگاه تبریز به صورت رسمی معرفی شد. حال این سوال پیش می‌آید که خودروی تمام الکتریکی BYD e6 در بازار داخل کشور چه قیمتی خواهد داشت که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

بی وای دی E6

بی وای دی E6


باتوجه به جدولی که از سوی شرکت کارمانیا برای فروش اینترنتی محصولاتش ارائه شده است، قیمت نهایی خودروی تمام الکتریکی مینی ون BYD e6 هنگام تحویل اتومبیل در اردیبهشت ماه 96 محاسبه خواهد شد، ولی به هنگام ثبت نام مدل استاندارد e6، مبلغ 138 میلیون و 450 هزار تومانی به عنوان پیش پرداخت از متقاضی دریافت می‌شود و برای مدل فول آپشن e6 هم پیش پرداخت 147 میلیون و 500 هزار تومانی از متقاضی دریافت خواهد شد تا در زمان تحویل اتومبیل، قیمت نهایی خودرو به نرخ روز محاسبه شده و از متقاضی دریافت شود!
در ادامه هم گفتنی است که ابعاد کلی این مینی ون در طولی 4560 میلی متری، عرضی 1822 میلی متری، ارتفاعی 1645 میلی متری با فاصله بین دو محوری 2830 میلی متری خلاصه می‌شود که از این سایز بدنه، حداقل وزن خشک 2830 کیلوگرمی بدست آمده است. طراحی ظاهری این خودرو هم در قسمت جلوپنجره بیشتر شبیه به محصولات هوندا بخصوص هوندا اودیسه است، ولی در کل اگر بخواهیم در مورد طراحی آن صحبت کنیم، می‌توان یک طراحی نسبتا قدیمی ولی متناسب را برای آن توصیف کرد.

بی وای دی E6

بی وای دی E6


برخلاف طراحی ظاهری نسبتا خشک این شاسی بلند، می‌توان قسمت مولد قدرتی آن را یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های یک خودرو در ایران دانست. البته بیشتر به خاطر اقتصاد و بهره‌وری سوخت نه به خاطر پشتیبانی و خدمت رسانی، چون این شاسی بلند در باطن خود از پیشرانه‌ای محرک تمام الکتریکی از نوع مگنتی سود می‌برد که با باطری‌های 61.4 کیلووات برساعتی، توانایی تولید قدرت 121 اسب بخار را در کنار ماکزیمم گشتاور 450 نیوتن متر دارد. مصرف موتورهای الکتریکی و مقدار انرژی کشیده شده از باطری‌ها نیز حدود 19.5 کیلووات در هر صد کیلومتر اعلام شده که می‌توان در جاده‌های شهری حدود 400 کیلومتر بدون شارژ مجدد با آن رانندگی کرد. مدت زمان شارژی باطری‌ها با شارژر سریع 30 کیلووات ساعتی هم حدود 2 ساعت اعلام شده است و این در حالیست که برای شارژ کامل باتری‌ها با ولتاژ استاندارد، مابین 8 الی 9 ساعت زمان نیاز است.

بی وای دی E6

بی وای دی E6


از امکانات رفاهی و تجهیزات فنی این محصول هم می‌توان به یک اسپویلر سقفی هم رنگ بدنه، سیستم عیب یاب اتوماتیک خودرو، استفاده از نیروی ترمز جهت شارژ باطری، مدیریت توزیع یکنواخت ولتاژ باطری، چراغ راهنما مجهز به رفلکتور، چراغ‌های روشنایی مخصوص روز، چراغ‌های هالوژن جلو، سیستم کنترل مقدار شارژ روزانه، صفحه نشانگر سیستم ترمز و شارژ باطری‌ها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کلید هوشمند، ترمز دستی برقی، فرمان هیدرولیکی/ برقی، دنده الکتریکی، رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، سیستم مالتی مدیا با صفحه لمسی، صندلی‌های چرمی، پدال‌های گاز الکترونیکی، سردنده شبرنگ، فرمان تمام چرم و خروجی برق 12 ولت اشاره کرد.
تجهیزات ایمنی این شاسی بلند چینی هم شامل 6 عدد سنسور پارک، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، کمربند ایمنی پیش کشنده با قابلیت تنظیم ارتفاع، 2 عدد کیسه هوای ایمنی جلو، ترمز کمکی هیدرولیکی، سیستم جلوگیری از عقب رفتن در سربالایی‌ها و سیستم کنترل پایداری خودرو ESP می‌شود.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/10
به نظر من اصلا ارزش خرید نداره، خیلی خیلی گرون شده. کاش دولت هزینه گمرکی و مالیات رو از ماشین های الکتریکی برمیداشت تا قیمت اینجور ماشین ها کم میشد تا برای مصرف کننده صرفه ی اقتصادی داشته باشه خرید این ماشین.
1395/12/10
مگه خودرو الکتریکی تعرفه وارداتش صفر نیست ؟
پس چرا انقدر گرونه این ؟
1395/12/10
ب لطف مسئولين و همت مردم در خريد هر آهن پاره ايي ب اسم ماشين!!!
روزي فرا ميرسه ك خريد گاري هاي چيني هم برامون
آرزو ميشه
1395/12/10
در اين آشفته بازار كارمانيا اين مبلغ هنگفت رو ميخواد از مشتري نگون بخت بگيره وهمونجوري كه قبلا هم نشون داده از عهده تعهدات زماني خودش بر نمياد وجالبه به قيمتي كه دلش خواست الباقي بگيره و... خود خودرو صحبتي ندارم ولي دوستان قبل از فكر به خريد يه تحقيقي از شركت وارد كننده وپشتيبانيش داشته باشند. يجور نشه اخرش بگن صد رحمت به لگن سازان خودمون.  
1395/12/11
کسی که نزدیک 200 میلیون پول بابت خودرو چینی می ده حتما باید سرش به یه جایی خورده باشه!!!!
1395/12/12
خدایی هم خیلی گرونه!!!!!!!!!!!!
1396/9/10
باسلام ادب احترام واقعا اگی کسی بخاد این مبلغ هزینه بکنه برای این خودرو میتونه خودرهای کره ای بگیره که ازهمه لحاظ سر تره من خودم این مبلغ ندارم واگه داشتم میرفتم سوناتا گرانجور اپتیما ومیتسوبیشی شاسی بلند که قیمتش مناسبه میخریدم میدونستم که همه چی اونها استاندار جهانی داره اگه هم پولتون نمیرسه پراید هم خوبه شاد بروید شادروان برگردین سایپا مطمئن بدون درد خونریزی