موضوعات داغ

Eclipse، مدلی کاملا جدید از طرف میتسوبیشی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در این چند سال اخیر از طرف شرکت خودروسازی میتسوبیشی معمولا شاهد معرفی خودروهای کانسپت شاسی بلند بوده‌ایم و یا محصولات فعلی و شناخته شده خود را بروزرسانی کرده است، ولی حالا پس از گذشت تقریبا 6 سال که از معرفی یک برند کاملا جدید توسط کمپانی خودروسازی میتسوبیشی می گذرد، این خودروساز ژاپنی بلاخره طلسم را می‌شکند و با الگوبرداری از طراحی شاسی بلندهای فعلی و کانسپت خود، برندی کاملا جدید تحت عنوان Eclipse Cross معرفی می‌کند که در ادامه بیشتر به مشخصات فنی آن خواهیم پرداخت. البته پیش از شروع کار بد نیست بدانید نام Eclipse بر روی محصولات اسپرت و کوپه میتسوبیشی مورد استفاده قرار گرفته است، ولی حالا این نام با پسوند Cross بر روی شاسی بلندی کاملا جدید مورد استفاده قرار گرفته است.

میتسوبیشی Eclipse Cross

میتسوبیشی Eclipse Cross


همانطور که گفتیم، ظاهر این خودرو شباهت بسیار زیادی به محصولات فعلی این کمپانی همچون اوتلندر دارد که می‌توان در این میان جلوپنجره بزرگ با حواشی کرومی رنگ، چراغ‌های پیشانی کشیده و اخم کرده، مه شکن‌های قرار گرفته در گوشه‌های سپر و... را مشاهده کرد، ولی برای طراحی قسمت عقب Eclipse Cross از خودرو کانسپت XR-PHEV الگوبرداری شده است که می‌توان چراغ‌های خطر قرار گرفته در اطراف شیشه عقب با یک چراغ نواری شکل میانی، چراغ‌های دنده عقب قرار گرفته در پایین‌ترین نقطه بدنه و ... را مولفه‌های طراحی جالب و دیدنی خودروی میتسوبیشی Eclipse Cross عنوان کرد.

میتسوبیشی Eclipse Cross

میتسوبیشی Eclipse Cross


برای بخش مولد قدرتی این محصول هم دو پیشرانه 1.5 لیتری تزریق مستقیم بنزینی و یک پیشرانه 2.2 لیتری دیزلی در نظر گرفته شده که در حال حاضر صحبتی از مقدار نیروی تولیدی آنان به میان نیامده و جزییات دقیق آن طبق گفته‌ها هفته آینده منتشر خواهد شد، ولی می‌توان حضور یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به همراه یک جعبه دنده شش سرعته دستی را برای دریافت و تبدیل نیروی تولیدی پیشرانه‌ها بر روی این خودرو تایید کرد که نیروی دریافتی را به سمت هرچهار چرخ اتومبیل (4WD) هدایت می‌کند.
در آخر هم گفتنی است که معرفی این خودروی شاسی بلند پیش از برگزاری نمایشگاه بین المللی ژنو 2017 بی دلیل نیست و شرکت خودروسازی میتسوبیشی قصد دارد خودروی شاسی بلند جدید خود یعنی Eclipse Cross را به نمایشگاه ژنو آورده و آن را در معرض دید عموم قرار دهد. هرچند انتظار می‌رود جزییات فنی این اتومبیل نیز همراه با نمایش عمومی آن در نمایشگاه ژنو ارائه شود.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/11
بنظرم داشبوردش خیلی شبیه لکسوس شده و اینطور به نظر میاد که به لحاظ امکانات و قیمت چیزی تو مایه های لکسوس nx200t باشه
امیدوارم تو ایران هم بیاد
1395/12/11
نمردیمو یه طراحی خفن از میتسو دیدیم :)
انصافا خیلی زیبا شده مخضوضا داخلش
1395/12/11
کپی برداری از لکسوس nx !!!!
1395/12/11
Zak عزیز؛ اگه شما از یه خودروی ژاپنی تعریف کنی جای تعجب داره.بالاخره باید به هر طریقی پالس منفی را ساطع کنی.
بهتره که مقاله های خودروهای کره‌ای را دنبال کنی که یه وقت فشارت نیافته !
1395/12/11
نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران تا الان که خوب کار کرده و قطعا با قیمت خوب دست مردم میرسونه 100 درصد بهتر از توسان 185 تومنیه
1395/12/11
باو خود اکلیپس رو بدین
این میتسوبیشی هم ماشینایی مثل لنسر اوو و GTO و اکلیپس و استاریون و ... رو ول کرده و فقط کراس اوور میسازه
حیف این ماشینا که دیگه جدیدشون نمیاد
تیترو دیدم یه لحظه فکر کردم اکلیپس جدید اومده
1395/12/11
نمای جلوش زیاد فرقی با ASX و outlander نداره . فرمون و بخشهایی از داشبوردش هم شبیه اونهاست . ولی نمای پشتش خیلی ناجوره . بیشتر تیپ تویوتا پریوسه . جالب نیست . همون ASX بهتره
1395/12/12
فرمونش مثل میراژه