موضوعات داغ

پورشه پانامرا توریسمو، متفاوت ترین پانامرای پورشه + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
به طور قطع محصول جدید پورشه با داشتن سقفی کشیده و بلند، یک خودروی نزدیک به استیشن یا به قول خارجی‌ها یک خودروی "واگن" به شمار می‌رود، ولی شرکت سازنده از گنجاندن نام "استیشن" در نام گذاری این خودرو پرهیز کرده و برای شناخت و تفکیک این مدل در بررسی‌های کارشناسان، از نام "پانامرا اسپرت توریسمو" استفاده کرده است تا هم ویژگی‌های اسپرت این خودرو در نام گذاری حفظ شده باشد و هم از طرفی دیگر یک ماشین اسپرت با فضای بیشتر کابین در اختیار مخاطبانش قرار دهد.

پورشه پانامرا توریسمو

پورشه پانامرا توریسمو

با معرفی این مدل از پانامرا با سقفی کشیده توسط پورشه، مخاطبان همچنین می‌توانند یک حجم بار حدودا 520 لیتری داشته باشند که در مقایسه با مدل‌های استاندارد شوتینگ بریک افزایش قابل توجهی داشته است که با خواباندن صندلی‌های عقب هم می‌توان به فضای باری تقریباً 1388 لیتری دست پیدا کرد.
درست همانند مدل‌های استاندارد، می‌توان پورشه پانامرا اسپرت توریسمو را هم با 5 گزینه مولد قدرتی انتخاب کرد که جزییات آن به شرح زیر خواهد بود، هرچند انتظار می‌رود شرکت خودروسازی پورشه با استفاده از سیستم‌های محرک مذکور، حداقل در نام گذاری مدل‌های مختلف "پانامرا اسپرت توریسمو" تجدید نظر کند:
ضعیف‌ترین مدل از نسل دوم پورشه پانامرا، بخصوص مدل استیشن را می‌‌توان پیشرانه 330 اسب بخاری مدل پانامرا 4 عنوان کرد، هرچند نسخه دیزلی با پیشرانه‌ای هشت سیلندر BiTurbo هم بعد از آن وجود دارد که قدرت تولیدی آن در حداکثر کارایی به 416 اسب بخار می‌رسد، ولی در مقابل بالاترین گشتاور را در میان سه پیشرانه به میزان 850 نیوتن متر تولید می‌کند که باعث شده این خودروی لوکس استیشن پورشه عملکردی مشابه با مدل‌های شوتینگ بریک داشته باشد.

پورشه پانامرا جدید

پورشه پانامرا جدید

مدل میان رده این نسل را هم می‌توان مدل 4S نامید که در بخش مولد قدرتی خود از پیشرانه‌ای 2.9 لیتری توربوشارژر BiTurbo سود می‌برد که توانسته با قدرت 434 اسب بخاری و گشتاور 550 نیوتن متری، شتابی صفر تا صد 4.2 ثانیه‌ای را برای این خودرو رقم بزند
قدرتمندترین مدل هم خودروی پورشه پانامرا توربو است که پیشرانه‌ای 4 لیتری توربوشارژر هشت سیلندر در خود جای داده و می‌تواند قدرتی 542 اسب بخاری و گشتاوری 770 نیوتن متری تولید کند.
در آخر هم می‌رسیم به مدل هیبریدی نسل دوم پورشه پانامرا که برای تولید نیرو محرکه خود از یک سیستم پلاگین هیبریدی، متشکل از یک موتور درون سوز 2.9 لیتری توربوشارژر V6 و یک موتور الکریکی استفاده می‌کند. به طور جداگانه، موتور 2.9 لیتری شش سیلندر می‌تواند 330 اسب بخاری قدرت و گشتاوری 450 نیوتن متری تولید کند، در حالی که موتور الکتریکی قدرتمند این ماشین دارای قدرتی 136 اسب بخاری و گشتاوری 400 نیوتن متری است. به صورت ترکیبی هم موتور الکتریکی فشار کمتری بر روی خود می‌آورد تا در مجموع قدرتی 462 اسب بخاری و گشتاوری 700 نیوتن متری داشته باشیم.
باوجود تمام این 5 سیستم مولد قدرتی، اخیرا نسخه ای قوی تر پلاگین هیبریدی هم از پورشه پانامرا تحت عنوان Turbo S E-Hybrid معرفی شده است، ولی اشاره ای به کاربرد سیستم محرک آن بر روی پورشه پانامرا استیشن نشده است.
در زیر می توانید تیزر تبلیغاتی پورشه پانامرا توریسمو را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/14
به نظرمن پورشه عالی این خوراک من چون زیاد مسافرت میرم جای زیادی داره مخصوص جا پای بیشتر برای همه سرنشین ها درکل بیشتر مسافرتی حال میده