موضوعات داغ

گران‌ترین خودروی فیات را بهتر بشناسید

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
همانطور که می‌دانید، شرکت خودروسازی فیات همچون شرکت‌های بزرگی نظیر فولکس واگن، پژو، سیتروئن و... اقدام به تولید خودروهای نسبتا ارزان قیمت، آن هم به تعداد انبوه برای اقشار متوسط رو به پایین می‌کند تا بازار بزرگ‌تری در سطح بین المللی داشته باشد. پس در این میان سخت می‌توان خودرویی خاص از این شرکت خودروسازی پیدا کرد که تولید انبوه نباشد و قیمتی نجومی برای خرید آن نیاز باشد، به غیر از خودروی اسپرت کلاسیک این شرکت یعنی 8V که برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی ژنو 1952 میلادی رونمایی شد و سال 2015 میلادی یکی از آنان در مزایده های شرکت معروف "RM ساتبی" به قیمت حدودا 1.18 میلیون دلار به فروش رسید تا گران قیمت‌ترین خودروی تاریخ فیات لقب گیرد. اما این خودرو بار دیگر خود را برای فروش در مزایده ی RM ساتبی در جزیره آملیا آماده کرده است که انتظار می‌رود با قیمتی بین 1.6 میلیون دلار الی 1.9 میلیون دلار به فروش برسد.

فیات 8V

فیات 8V


خودرویی که در تصاویر هم شاهد آن هستید، در زمان معرفی دارای یک طراحی بسیار شگفت انگیز و متحیر کننده بود که همین حالا هم با تماشای آن می‌توان یک خودروی بسیار زیبا و جذاب را تماشا کرد و توانست توجه بسیاری از مخاطبان آن زمان را به خود جلب کند. حال براساس اطلاعاتی که از این خودروی گران قیمت و کمیاب فیات بدست آمده است، خودروی مورد نظر با شماره شاسی 000049 و همچنین با شماره موتور 000085 در سال 1953 میلادی تولید شده و به مشتری آمریکایی خود تحویل داده شده است. اما در سال 1979 میلادی به فرد دیگری واگذار شد و آن هم یکسری تغییرات بر روی طراحی ظاهری اتومبیل بوجود آورد تا هم خودروی زیباتری داشته باشد و هم عیب و ایرادات ظاهر آن را برطرف کرده باشد.

فیات 8V

فیات 8V


به طور کلی در دوران حیات تقریبا 65 ساله، این خودرو حدود 5 بار به فروش گذاشته شد تا اینکه در سال 2007 میلادی صاحب جدیدش یک برنامه ویژه برای آن ترتیب داد و از یک سیستم انتقال قدرت جدید، سیتم تعلیقی جدید، پیشرانه‌ای جدید و یکسری ریزه کاری‌های دیگر استفاده کرد تا خودروی 65 ساله فیات به طور کامل بازسازی شود و در سال 2015 میلادی به قیمت حدودا 1.18 میلیون دلاری به فروش برسد، اما حالا همانطور که گفتیم، خبرهایی به گوش می‌رسد که فیات 8V مورد نظر بار دیگر خود را برای فروش در مزایدات RM ساتبی آماده کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد