موضوعات داغ

سامورایی جدید اینفینیتی معرفی شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی اینفینیتی که به شدت ایجاد یک تغییر در روند کاری‌اش احساس می‌شد، به لطف رابطه نزدیک شرکت خودروسازی نیسان (کمپانی مادر شرکت خودروسازی اینفینیتی) با کمپانی خودروسازی رنو، در نهایت دست به دامن تیم فرمول یک رنو شد تا با ایجاد یک همکاری مشترک میان خود و تیم "رنو اسپرت فرمول یک"، خودروی اینفینیتی Q60 را زیر رادیکال برده و از دل آن یک خودروی بسیار جذاب و اسپرت با ویژگی‌های آیرودینامیکی منحصر به فرد بیرون بکشند که پس از اتمام کار، لقب Black S را به آن نسبت داده‌اند.

 اینفینیتی Q60

اینفینیتی Q60


به زبانی ساده، کل ایده‌ای که بر روی این ماشین پیاده شده است، در راستای افزایش عملکرد و پویایی این خودرو بوده که حالا دانش فنی و تکنولوژی بکار گرفته شده در ساخت اتومبیل‌های فرمول یک تیم رنو به این خودروی ژاپنی منتقل شده است تا هم در طراحی ظاهری و هم در مشخصات فنی تاثیرات آن را احساس کنیم.
باتوجه به تصاویر ارائه شده از این محصول، می‌توان یک طراحی بسیار زیبا و جسور را بر پیکره اینفینیتی Q60 مشاهده کرد که حالا در قسمت جلو از ورودی‌های بسیار بزرگ بر روی سپر، بدنه‌ای عضلانی، کاپوت آیرودینامیکی و حجیم با قالب گیری دو هود بر روی آن، رکاب آیرودینامیکی و بزرگ زیر درها و گلگیرهای حجیم برای جبران افزایش سایز رینگ و لاستیک‌های اسپرت 21 اینچی بسیار سبک وزن سود می‌برد. ولی در قسمت عقب اتومبیل می‌توان یک طراحی به مراتب جذاب‌تر را شاهد بود که به لطف اسپویلر بزرگ فیبرکربنی بر روی درب صندوق عقب، خروجی‌های اگزوز تیتانیومی دوقلو و همچنین یک دیفیوزر عجیب و غریب بسیار تماشایی، محقق شده است که نشان از دانش بالای تیم فرمول 1 رنو در طراحی قسمت‌های آیرودینامیکی دارد.

 اینفینیتی Q60

اینفینیتی Q60


برای بخش فنی هم از سیستم محرکی هیبریدی استفاده شده است که باتوجه به محاسبات این خودروساز، بهبود عملکرد حدودا 25 درصد در حداکثر توان خروجی داشته است که جزییات آن احتمالا همراه با معرفی رسمی این اتومبیل و نمایش عمومی آن در نمایشگاه ژنو ارائه خواهد شد. هرچند نباید فراموش کرد که این خودرو در قالب یک طرح کانسپت معرفی شده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/17
زیبا و جذاب.از نگاه کردن بهش سیر نمیشم.
1395/12/18
اول فکر کردم جنسیس فیس لیفت هست