موضوعات داغ

هوراکان پرفورمنس، قوی‌ترین خودروی تنفس طبیعی 10 سیلندر جهان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی لامبورگینی پس از تکمیل مدل‌های مختلف اونتادور و معرفی نسخه‌های قوی‌تر و بهتر از آن، حالا به جان لامبورگینی هوراکان افتاده تا مدل‌های قوی‌تر و جذاب‌تر از آن تولید کند که اخیرا شاهد معرفی یکی از آنان پیش از نمایشگاه بین المللی ژنو 2017 هستیم تا غرفه نمایش لامبورگینی مخاطبان بیشتری مقابل خود جمع کند.
لامبورگینی چه برای طراحی ظاهری و چه برای طراحی محیط داخل کابین، از الگوهای طراحی جدید و بسیار جذاب‌تر استفاده کرده است که مهم‌ترین آنان می‌تواند یک مجموعه داشبورد کاملا جدید در داخل کابین و یا حتی مجموعه سپری کاملا جدید در قسمت جلوی اتومبیل باشد. اما بزرگ‌ترین تغییرات این اتومبیل مربوط به طراحی عقب خودرو، به خاطر استفاده از باله‌ای بزرگ در انتهای بدنه، دیفیوزری بزرگ‌تر و پهن‌تر، نصب یک چراغ مه شکن خودروهای فرمول 1 در مرکز اتومبیل، چراغ‌های خطر جدید و در آخر هم به خاطر طراحی یک سیستم اگزوز جدید می‌شود که بالاتر از موقعیت قبل خود نسبت به نسخه استاندارد نصب شده است. علاوه بر این‌ها، وزن اتومبیل هم حدودا 40 کیلوگرم نسبت به گذشته کاهش داشته است که شرکت خودروسازی لامبورگینی علت آن را بکارگیری عناصر فیبرکربنی و کامپوزیت برای ساخت دیفیوزر، سپر عقب، پوشش بالای موتور و در آخر هم برای ساخت باله آیرودینامیکی انتهای بدنه عنوان کرده است.

هوراکان پرفورمنس

هوراکان پرفورمنس


حال بعد از بررسی طراحی ظاهری، به قسمت اصلی این خودرو یعنی بخش مولد قدرتی آن خواهیم رسید که تغییرات اعمال شده بر روی طراحی ظاهری خودرو هم در راستای حمایت از تغییرات بوجود آمده بر روی پیشرانه است. درست همانند سری محصولات لامبورگینی اونتادور، بر روی لامبورگینی هوراکان پرفورمنس هم از همان پیشرانه 5.2 لیتری ده سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌شود، ولی حالا 630 اسب بخار قدرت و همچنین 600 نیوتن متر گشتاور در اختیار اتومبیل قرار می‌دهد که با احتساب خروجی بالاتر و وزن کمتر، موفق شده در عرض تنها 2.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و با حداکثر سرعتی بیش از 325 کیلومتر بر ساعت به راه خود ادامه دهد تا به طور همزمان هم تبدیل به قوی‌ترین و سریع‌ترین لامبورگینی هوراکان جهان شود و هم سیستم محرک آن به عنوان قوی‌ترین پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی جهان شناخته شود. البته در این بین مدل‌های تقویت شده را جدا کردیم.

هوراکان پرفورمنس

هوراکان پرفورمنس


از دیگر ویژگی‌های مهم این اتومبیل هم می‌توان سیستم تعلیق مغناطیسی، دریچه هوای کامپوزیتی، کنسول مرکزی جدید و صفحه نمایشگری جدید را معرفی کرد که وضعیت آیرودینامیک اتومبیل را به صورت فعال نشان می‌دهد!
در آخر هم شرکت خودروسازی لامبورگینی اعلام کرد که خودروی 630 اسب بخاری خود را از تابستان پیش رو و با قیمتی حدودا 274 هزار و 390 دلاری وارد بازار خواهد کرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/17
نویسنده عزیز متاسفانه در تیتر مقاله تون مقداری اغراق وجود داره و قویترین پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی جهان متعلق به این خودرو نیست.برای مثال پیشرانه وایپر بصورت تنفس طبیعی 645 اسب بخار قدرت تولید میکنه و این تنها یک نمونه برای نقض تیتر شما کافیه.
به نظرم تیتر اصلی قویترین پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی لامبورگینی بوده که هنگام ترجمه کمی چاشنی اغراق هم بهش اضافه شده.
1395/12/18
حاجی وایپر حجم موتورش شش و نیم لیتر
احتمالا منظور نویسنده توان نسبت به حجم موتور بوده که درست گفتن