موضوعات داغ

آینده بنتلی را حالا ببینید!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اسفندماه 93 بود که شرکت خودروسازی انگلیسی بنتلی همچون رقیبان بازار در نهایت مجبور به ارائه چشم انداز آینده خود شد، طرحی اسپرت کوپه و در عین حال لوکس و گران قیمت که با نام عجیب EXP 10 Speed 6 بر روی سکوی معرفی بنتلی در جریان هشتادوپنجمین دوره از نمایشگاه خودروی ژنو حاضر شد. حال در هشتاد و هفتمین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو 2017 هم شاهد معرفی خودرویی کانسپت به عنوان چشم انداز آینده بنتلی هستیم که در طراحی ظاهری شباهتی نزدیک به خودرو EXP 10 Speed 6 دارد، ولی الان در قامت یک خودروی رودستر و با نام متفاوت EXP 12 Speed 6e بر روی سکوی معرفی بنتلی حاضر شده است.
طراحی این خودروی بنتلی را نگوییم عالی شده است، اما با به ارث بردن خصوصیات محصولات بنتلی خیلی خوب طراحی شده است. دو چراغ‌های جلو گردی مانند بزرگ و کوچک به همراه جلوپنجره سنتی بنتلی که در نمای جلو هویت بنتلی را نمایان کرده است، ولی برخلاف بنتلی کانتیننتال با بدنه‌ای عظلانی و خشن، خودروی اسپرت آینده بنتلی بدنه‌ای کوچک‌تر داشته و ظاهری آرام‌تر را به خود گرفته است. داخل اتومبیل هم با چرم‌های کاری اثاثه و لوازم داخلی و همچنین استفاده گسترده از چوب در شکل گیری پنل‌های درها و داشبورد و همچنین بکار گیری وسایل روز و مدرنیته صنعت خودروسازی، آدم را به تحسین این کمپانی بریتانیایی وا می‌دارد.
پیش از این هم شرکت خودروسازی بنتلی در قسمت مولد قدرتی کانسپت اول خود یعنی EXP 10 Speed 6 به صورت پیش فرض پیشرانه هشت سیلندر V شکل مدل کانتیننتل را در نظر گرفته بود که قدرت تولیدی آن طبق اطلاع رسمی بنتلی از 567 اسب بخار به 582 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی آن هم از 700 اسب بخار به 720 اسب بخار افزایش پیدا کرده که توانسته شتاب صفر تا صد خودرو را به 4.9 ثانیه و حداکثر سرعت خودرو را هم به 305 کیلومتر بر ساعت در نمونه اولیه ساخته شده از این خودرو، برساند. حال برای این کانسپت که در نام گذاری آن هم اشاره شده است، بدون ارائه جزییات فنی به نظر می‌رسد که به صورت پیش فرض از سیستم محرکی الکتریکی استفاده شده باشد که در صفحه کیلومتر آن هم می‌تواند اعداد 413 کیلوتر برای محدوده حرکتی و همچنین حداکثر سرعت 322 کیلومتر بر ساعت را مشاهده کرد. هرچند باید منتظر اطلاعات رسمی این خودرو از طرف شرکت خودروسازی بنتلی بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد