موضوعات داغ

خودروی کوچک تویوتا، راه حلی مفید برای تردد بی دردسر شهری

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا درجریان برگزاری هشتاد و هفتمین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو 2017، از خودروی مفهومی و آینده نگر شهری خود تحت عنوان i-TRIL رونمایی کرد.
در برنامه شرکت خودروسازی تویوتا، کانسپت i-TRIL به عنوان یک پروژه خودران معرفی شده است که راننده می‌تواند در محیط‌های شهری از قابلیت رانندگی خودکار آن بهره‌مند شود، ولی وقتی راننده خودش علاقه به هدایت این اتومبیل داشته باشد، اهرم فرمان از داخل مجموعه داشبورد بیرون آمده و امکان هدایت دستی را برای راننده فراهم می‌کند. طرح اهرم فرمان این کانسپت هم در نوع خود جالب است و همانند جوی استیک‌های کنسول‌های قدیمی بازی می‌ماند و می‌تواند حس سواری بر یک صفینه فضایی و یا یک هواپیمای مسافربری به مخاطب القا کند!

کانسپت i-TRIL

کانسپت i-TRIL


شکل ظاهری این خودروی کانسپت هم ترکیبی از موتورسیکلت و اتومبیل‌های چهارچرخ خواهد بود که در این میان فیزیک بدنه و همچنین نحوه قرارگیری صندلی راننده آن برگرفته از موتورسیکلت بوده و استفاده از چهارچرخ در زیر شاسی هم می‌تواند اشاره به بازیگران اصلی صنعت خودروسازی داشته باشد که با ادغام این دو فاکتور، یک مانورپذیری خارق العاده و اشغال فضای کم در کنار ایمنی و امنیت خودروهای چهارچرخ بدست آمده است که برای تحقق این هدف، چرخ‌های جلو با فاصله‌ای 1200 میلی متری و همچنین چرخ‌های عقب هم با فاصله‌ای 600 میلی متری نسبت به یکدیگر قرار گرفته‌اند.
برای تامین انرژی حرکتی این کانسپت هم فعلا به صورت پیش فرض سیستم محرکی الکتریکی در نظر گرفته شده است که بدون ذکر قدرت تولیدی و یا حتی مدت زمان شارژ آن، می‌تواند با یکبار شارژ کامل باتری‌ها یک بازدهی حدودا 200 کیلومتری داشته باشد.
در آخر وزن 600 کیلوگرمی و طول کلی 2830 میلی متری می‌تواند i-TRIL را تبدیل به یک خودروی فوق العاده شهری کند که تنها گذر زمان و ورود رسمی این خودرو به خیابان‌ها خوب بودن آن را از همه لحاظ اثبات می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد